SirJasper Posted May 20 Share Posted May 20 Tip van het jaar: Afgelopen periode heeft Aaldering een erg indrukwekkende 'Barnfind' gedaan. Ruim 230 klassiekers, waaronder ook onze geliefde Jag's en Daimlers, hebben decennia in een loods gestaan (in Nederland!) en worden de komende weken geveild. Youtube heeft al wat leuke video's beschikbaar (zoeken op Palmen Barnfind), maar voor de mensen die kun kans willen pakken; Classic Car Auctions organiseert kijkdagen en de uiteindelijke veilig. Zeker de moeite waard om even doorheen te scrollen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcov Posted May 20 Share Posted May 20 Voor de kijkdag vraagt men €55 toegang 😱 Ik snap wel dat ze niet op dagjesmensen zitten te wachten, maar dit vind ik wel gortig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MkMann Posted May 20 Share Posted May 20 Dat kost een catalogus doorgaans van een serieuze veiling ook en die krijg je dan ook. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat men het zo doet. Ik kom overigens van Dordt maar ik had hier ook geen weet van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted May 20 Share Posted May 20 52 minuten geleden, Marcov zei: Voor de kijkdag vraagt men €55 toegang Daar heb ik een kort antwoord op: Aaldering. 10 uren geleden, SirJasper zei: Afgelopen periode heeft Aaldering een erg indrukwekkende 'Barnfind' gedaan. De barnfindcollectie is niet door Aaldering gevonden, dat is zijn - commercieel slimme - PR-verhaal... Hij had voldoende cash om de collectie in een keer van de erven over te nemen, en gaat de boel nu op z'n Aalderings veilen. 5 minuten geleden, MkMann zei: Ik vind het volkomen begrijpelijk dat men het zo doet. Ook bij 'eliteveilers' als Bonhams kan je normaliter zonder betalen naar kijkdagen. Als ze een mooie catalogus gemaakt hadden die bij de entreeprijs in zat had ik er misschien milder naar gekeken. Maar dat was te veel moeite schijnbaar: de te veilen auto's zijn niet eens schoongemaakt, laat staan gestart/motoren getornd... #desomsazijnigurinerende 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirJasper Posted May 20 Author Share Posted May 20 2 hours ago, Marcov said: Voor de kijkdag vraagt men €55 toegang 😱 Ik snap wel dat ze niet op dagjesmensen zitten te wachten, maar dit vind ik wel gortig. Dat zag ik ook, prijzig hoor. Krijg je er weer wel een 38,- kostende catalogus bij. Dat dan weer wel. Ik laat ‘m voorbij gaan. Snap natuurlijk dat hij deze niet letterlijk zelf heeft gevonden, maar heb inmiddels wat fotos en videos gezien… en moet zeggen, wordt leuk gebracht en die collectie is wel echt indrukwekkend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart XJSC Posted May 21 Share Posted May 21 Ik wilde ook wel kijken maar de entree prijzen vind ik ook wat te gek. Geld verdienen hoef je Aaldering niet te leren en ik ga dat verdienen niet verder ondersteunen. Wel een mooi verhaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted May 26 Share Posted May 26 Op 5/20/2023 om 9:08 PM, pimgmx zei: Maar dat was te veel moeite schijnbaar: de te veilen auto's zijn niet eens schoongemaakt, laat staan gestart/motoren getornd... Ze hebben naar je geluisterd ze zijn gewassen. Ik zal maandag eens gaan kijken of het de moeite en de commotie waard is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nexttothejag Posted May 31 Share Posted May 31 Blij dat ik ben geweest. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirJasper Posted May 31 Author Share Posted May 31 53 minutes ago, nexttothejag said: Blij dat ik ben geweest. Ja, was het wat? Zag dat boek voorbij komen en zag er leuk uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nexttothejag Posted May 31 Share Posted May 31 Ik vond het indrukwekkend om mee te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroendorrestein Posted June 1 Share Posted June 1 Ik ben er ook geweest. Ook nog een stukje geschreven op mijn Indiase forum. https://www.team-bhp.com/forum/beyond-borders/266218-palmen-barnfind-collection-netherlands.html#post5555775 Jeroen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted June 1 Share Posted June 1 Ik ben er ook geweest. Ik vond het wel de moeite waard. ff als echte nederlander goedkoop was het niet maar vond toch ook niet dat je geen waar voor je geld kreeg. Als ik kijk wat de gemiddelde beurs in rosmalen kost vind ik dit nog best kunnen en meevallen. De collectie was zeker wel gaaf om te zien. en in zijn algemeen in veel betere staat als ik verwacht had. Bij het overgrote deel van de auto's was het plaatwerk in goede staat en zeker niet rot en ook de interieurs waren overwegend erg netjes. Wel zat er op de nodige auto's aardig roet en ook bij veel auto's op het interieur en over de motor doordat deze met deuren/ramen/motorkap open gestaan hebben tijdens de kleine brand die een keer plaatsgevonden heeft in 1 loods. Overigens was de roet over het algemeen er wel gemakkelijk (maar veel werk) af te poetsen en leek niet ingebrand of zoiets. Van een paar auto's gevoeld of de motor los zat en dit was bij alle die we geprobeerd hadden het geval. En er was bij behoorlijk wat auto's toch nog relatief recent aan zaken als ontsteking en zo gewerkt. Dus een groot deel zijn echt wel leuke auto's met potentie. Ik verwacht wel dat de prijzen erg hoog zullen uit komen gezien de animo en alle publiciteit die er aan gegeven is. Kortom ik vond het wel een geslaagde 3 uur tijdbesteding. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted July 1 Share Posted July 1 En het - voorlopige -slothoofdstuk: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5392963/vastgoed-ad-palmen-onder-grondprijs-verkocht 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirJasper Posted July 1 Author Share Posted July 1 Interessant stuk! Op een of andere manier, denk ik ook niet dat dit het slotstuk is :). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts