Buurman Posted April 12 Share Posted April 12 Zou fijn zijn om de achterraampjes tijdens rijden met open dak te bedienen ter vermindering windwerveling, en get oogt ook nog eens strakker Nu blijven ze standaard naar beneden en gaan alleen omhoog als dak weer gesloten is. Vond deze link: Maar hier worden 2 draden (grn/zwrt en grn/blw), 1 voor sluiten en 1 voor openen blijkbaar geschakeld met massa. Mijn gele connector(zie foto) waar maar 3 draden op zitten heeft 2 draden met 12v en 1 x massa. Dus lijkt mij niet verstandig om vogens YouTubefilmpje aan te sluiten, dan zou ik 12v op massa zetten met schakelen Mijn XK8 is uit '97 en kan mij voorstellen dat er verschillen zijn. Die van mij heeft minder (maar 3) draden op de connector en ook zie ik in Youtubefilmpje meer "onderdelen" als bij mij onder de armsteun. Heb ook gecheked of ik goede connector had door los te halen, en dan werken raampjes dus niet. Ik zoek dus aansluitschema/wiringdiagram van mijn XK8 of wellicht heeft iemand een andere oplossing. P.S. Die met rood pijltje is screenshot van Youtubefilmpje, andere twee zijn mijn XK8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 12 Share Posted April 12 1 uur terug, Buurman zei: Ik zoek dus aansluitschema/wiringdiagram van mijn XK8 of wellicht heeft iemand een andere oplossing. Voila.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 12 Author Share Posted April 12 Top! Dankjewel. Uit eigen collectie of is er linkie naar download-site? Kan ik volgende keer eerst zelf schemaatje zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 12 Author Share Posted April 12 Heb diagram zitten bestuderen. Maar kan mijn gele connector er niet in vinden. Zelfs geen herkenbare kleurcodes van de draden. Zal er wel aan liggen dat ik geen electro-technicus ben, of dat het British is. Of iets anders.....😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 13 Share Posted April 13 14 uren geleden, Buurman zei: Top! Dankjewel. Uit eigen collectie of is er linkie naar download-site? Kan ik volgende keer eerst zelf schemaatje zoeken. Beschikbaar in de JFForum club. Kleine donatie aan het forum doen en je krijgt toegang tot een wereld aan informatie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 13 Share Posted April 13 12 uren geleden, Buurman zei: Heb diagram zitten bestuderen. Maar kan mijn gele connector er niet in vinden. Zelfs geen herkenbare kleurcodes van de draden. Zal er wel aan liggen dat ik geen electro-technicus ben, of dat het British is. Of iets anders.....😁 Mwaah, ik heb het denk ik onnodig moeilijk gemaakt door alleen het schema te posten. Hieronder de bijbehorende verklaringen: En als je op zoek bent naar kleurcoderingen van de bekabeling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 13 Author Share Posted April 13 Hans, bedankt weer! Stuk duidelijker zo. Maar nu uitvogelen hoe ik mijn twee 12v. draden net zo kan aanaluiten als dat die Youtuber het met twee massa draden doet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 14 Author Share Posted April 14 Oohw, weet niet of het uitmaakt voor draadschema's maar zie dat ik in het begin typfoutje heb gemaakt bouwjaar is niet '97 maar '98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 14 Author Share Posted April 14 On 4/13/2023 at 7:48 AM, hansvh said: Beschikbaar in de JFForum club. Kleine donatie aan het forum doen en je krijgt toegang tot een wereld aan informatie . Heb net donatie gdaan, zit de "wereld aan info" achter een "geheim knopje" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 14 Share Posted April 14 1 uur geleden, Buurman zei: Heb net donatie gdaan, zit de "wereld aan info" achter een "geheim knopje" ? Zekers. Wacht even een PB af, binnenkort komt de onthulling van de geheime knop 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 15 Author Share Posted April 15 Spannend....🤫 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
werkman Posted April 17 Share Posted April 17 je moet ze aansluiten op relais in zekeringkast in kofferbak zeer makkelijk te doen. gp en gb via schaker massa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted April 17 Author Share Posted April 17 Mr. Werkman. Klinkt simpel. Weet de relais te vinden en het basis princiepe van de werking. Maar: gp ... green/purple ? gb.... green/blue ? Op massa schakelen? En welke is dan voor links... rechts...up en down? Er zijn 4 relais voor de twee raampjes... Kan alle kanten op.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted May 4 Author Share Posted May 4 Was even druk maar nu "uitgeplozen". Volgens mij dan: GP Green/Purple zit op pin #2 relais window Down GB Green/Black zit op pin #2 relais window UP pin #2 is dan de de signaal (massa)-draad GP of GB en pin #1 de ingang stuurstroom. NK ( (bruin/roze) Als ik er dan een tuimel schakelaar tussen zet die of de GP of de GP met massa scakelt moet het werken. Hiermee zet ik ook massa op de uitgaande signaal-pin (FC1477 dwn of FC1498 up)van de Convertible Top control module. Is dat een probleem? Dattie niet in de war raakt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted May 4 Author Share Posted May 4 Mmmm🤔 meet op connector pin #2 waar GP en GB insteken 12V. Kan daar dan toch geen massa op zetten zonder kortsluiting te maken? Maar misschien werkt electronica wel anders als ik denk. En ook op pin #1 en #5 staat 12V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted May 4 Author Share Posted May 4 Mmmm🤔 meet op connector pin #2 waar GP en GB insteken 12V. Kan daar dan toch geen massa op zetten zonder kortsluiting te maken? Maar misschien werkt electronica wel anders als ik denk. En ook op pin #1 en #5 staat 12V. Dacht misschien dat de module iets zou schakelen opdat er met ingestoken relais met top down de #2 massa zou worden maar er blijft er ook 12V. op staan. Er zit een diode in het relais maar die is er alleen om piekspanning op te vangen bij schakelen. Met mijn minimale electronica-kennis stopt het nu even, kom niet verder. En ga geen "massa op plus" zetten. Nou wie het weet mag het zeggen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buurman Posted May 5 Author Share Posted May 5 Tadaaaah... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts