Jump to content

Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon

Recommended Posts

Op zaterdag 27 mei rijden we een mooie rit door het mooie Zeeland uit naam van Leon. Zijn Jaguar zal vooraan meerijden. Zo geven we het een plaats dat we Leon moeten missen en op deze mannier gedenken. Ook op deze dag nog eenmaal de vlaaien van Leon.

Iedereen van het forum kan aan deze rit meedoen, ook diegene die Leon niet gekend hebben.

Meer info volgt nog.

Opgeven door te reageren op dit bericht met vermelding welk type Jaguar en hoeveel personen.

Beste vrienden en gelijkgestemden.

Had me al opgegeven, maar nu definitief :

Lumo = Luc en Erna

2 personen

XJ Sovereign 1997  sherwood green

Kenteken : AAR.101

Wij kenden Leon en zijn lekkere vlaaien

• Like 1

Goed idee :thumbsu:

Past echter op dit moment helaas niet in combinatie met onze vakantieplanning :-(, maar die kan nog wijzigen afhankelijk van familieomstandigheden de komende tijd. Laat het weten zodra ik er meer over kan zeggen!

• Like 1

Ik heb chatgpt alvast om een route gevraagd :) 

Natuurlijk, ik kan een route van maximaal 200 kilometer maken voor een toerrit met 30 Jaguars op 27 mei aanstaande vanuit Heinkenszand, Zeeland. Hieronder vind je een mogelijke route met 3 a 4 stops en zo min mogelijk stoplichten:

Begin in Heinkenszand en rijd in oostelijke richting naar Kapelle.

Rijd door naar Kruiningen en vervolgens naar Yerseke.

Stop 1: Maak een stop bij Restaurant De Schelde in Yerseke. Hier kun je genieten van een heerlijke lunch met uitzicht op de Oosterschelde.

Vervolg de weg richting het noorden naar Bruinisse en Zierikzee.

Rijd over de Zeelandbrug naar Noord-Beveland en vervolgens naar Kamperland.

Stop 2: Maak een stop bij Restaurant De Schelde in Kamperland. Hier kun je genieten van een drankje op het terras met uitzicht op het Veerse Meer.

Rijd door naar Domburg en Oostkapelle.

Stop 3: Maak een stop bij Strandpaviljoen Berkenbosch in Oostkapelle. Hier kun je even uitwaaien op het strand en genieten van een drankje of een snack.

Rijd door naar Middelburg en vervolgens naar Veere.

Stop 4: Maak een stop in het pittoreske Veere, waar je kunt genieten van de historische gebouwen en de mooie jachthaven.

Rijd terug naar Heinkenszand via de N57.

De totale lengte van deze route is ongeveer 170 kilometer. Er zijn zo min mogelijk stoplichten opgenomen in de route om de rijervaring zo aangenaam mogelijk te maken. De stops zorgen voor voldoende gelegenheid om even uit te rusten en te ontspannen. Houd er rekening mee dat op de dag zelf verkeerssituaties kunnen veranderen en dat het altijd belangrijk is om veilig te rijden en de verkeersregels te volgen.

• Haha 2

20 hours ago, Lumo said:

Is 170 KM wel nodig ? Hebben we dan nog tijd om met mekaar om te gaan met een praatje en om de kleinoden te bewonderen ?

Is wat aan de ruime kant inderdaad, maar van de andere kant bekeken hebben we ook weer wat in te halen 🙂

On 4/10/2023 at 9:39 PM, Lumo said:

Is 170 KM wel nodig ? Hebben we dan nog tijd om met mekaar om te gaan met een praatje en om de kleinoden te bewonderen ?

Ik had dit als indicatie aangehouden om het aan ChatGPT te vragen, dit aangezien we vorig jaar ook een soortgelijk afstand hadden gereden. Het is natuurlijk aan de organisatie om hier een ei over te leggen.

Max is nu voor 2 weken in het buitenland op vakantie, ik ga vandaag de eerste hoofdpunten van de route vastzetten en zal deze verder met Max uitwerken tot een route die we gaan rijden.

De route zal de hoofdpunten bevatten die Leon mooi vond, het is immers een rit uit zijn naam om een waardig afscheid te kunnen doen voor zijn leven.

Het  motto van deze rit zal zijn "gewoon", Leon deed alles "gewoon", ook als er iemand was die heel goed was in wat hij deed zei hei altijd

"doe toch maar gewoon, dat is echt goed genoeg"

Ik heb met de vrouw van Leon, Helene, overleg gehad over wat zij mooi vind als waardig afscheid voor hem en wat HIJ gewild zou hebben.

De vlaaien komen uiteraard meteen boven en de manier waarop Leon er naar uitkeek om weer eens een dagje Zeeland te doen.

Verder was haar wens dat de route in Leon zijn auto gereden werd.

Max en ik gaan een dag tevoren zijn auto bij Helene ophalen, de vlaaien gaan dan ook meteen mee... en we zorgen dat Leon zijn auto voorop in de rij rijd.

Ik kende Leon heel goed, het was mijn beste vriend en ik weet ook wat hij echt mooie plekken vond,

1 daarvan is de Oosterscheldekeerring, een 2e de dam bij de Grevelingen en niet te vergeten de "plekjes" om te stoppen.

Er was 1 plekje waar we dit jaar naar toe wilde maar dat mocht hij helaas niet meer meemaken.

Ik wil graag toch zijn gedachte naar dat plekje brengen en daar de vlaaien nuttigen.

Het is een hemels mooi plekje wat (bijna) niemand weet aan het water.

We zorgen dat de route niet TE lang zal zijn, maar wel langs mooie plekken voert...

We stoppen een keer of 3 onderweg,

Joke heeft drinken mee voor 100 man en Leon zijn vlaaien zullen er ook zijn.

De routebeschrijving zal volgen zodra Max weer op ons continent is, hij regelt immers altijd de route.

Het zal rond de 120 km zijn waarvan we een ruime tijd lekker door kunnen rijden met ruim 80 en er is mogelijkheid genoeg voor eten en drinken.

Indien gewenst zullen we een eetgelegenheid inplannen, laat maar weten of daar behoefte aan is.

Vertrek zal zijn bij de garage in Heinkenszand..

Tijd rond 10.00 uur vertrekken, aanwezig vanaf 09,00 uur mogelijk (of eerder, we zijn er toch)

WC en koffie is in de garage, we proberen en stopplaats op te nemen waar een WC is tijdens de route.

Er is geen stop dit keer op inschrijven, iedereen mag mee....

We hebben zelf 5 auto's van de familie die de route dan kennen en voldoende plaats om te stoppen om evt weer bij elkaar te komen.

We hebben er zin en en hopen dat de opkomst groot zal zijn!

• Like 4

• 2 weeks later...

Heel mooi idee. Hou even rekening met de mensen die uit het hoge noorden moeten komen, of meer dan 2uur moeten rijden naar zeeland. 10 uur als starttijd is erg vroeg, 11 uur zou beter zijn.