Lana Posted March 28 Share Posted March 28 Ik denk dat ik een kapot wiellager achter heb. Begon met een knakje bij achteruit rijden, nu is het zover dat bij al het rijden er een knakkend geluid is. De kruiskoppelingen heb ik allemaal gecontroleerd, en die zijn goed. (cardanas, en aandrijfassen). Met de wielen in de lucht voel ik rechts achter inderdaad knakken en heb de het lagerhuis er ook al afgehaald en klinkt aardig rauw als ik hem zo ronddraai. Nu heb ik twee vragen. Waar vind ik nieuwe lagers? Heb even lopen zoeken maar kom telkens bij xj40 uit. en zijn er nog tips? lees dat het een nauwkeurig klusje is, en soms ook dat mensen gewoon nieuwe lagers erin zetten met zelfde spacers en gaan maar weer. Ik kom nog wel met foto's. heb de boel er voor nu wel even weer onder gezet, zodat ie weer op de wielen kon staan. eerst maar eens zien dat ik lagers in huis heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted March 29 Share Posted March 29 Aan de achterkant zitten twee lagers: één aan de binnenkant van de hub en één aan de buitenkant. Op voorraad bij SNG: BUITEN en BINNEN. Zo zit het in elkaar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted March 29 Author Share Posted March 29 heel erg bedankt Hans! ik had al bij SNG gezocht maar zonder de jusite nummers kwam ik niet bij de goede lagers. lagers kosten 50 euro per stuk, een set inclusief seals kost 41 euro... Raden wat ik ga bestellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted March 31 Author Share Posted March 31 ik was nog niet zeker van mijn diagnose. Dus toch nog even de auto op de brug voor-achteruit geduwd om te zien of ik het dan kon vinden. blijkt tussenlager ophanging afgescheurd te zijn. heb hem nu vastgelast, zodat ik in ieder geval weer kan rijden. Qua comfort merk je het verschil niet. Maar ondertussen bestel ik wel een nieuwe, zodat ik het weer in orde kan maken. dus toch niet het achterwiel lager. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts