Jump to content

RDW gereed maken XK8 4.2 uit 200, wie heeft dit vaker gedaan?

Mike-xk8
 Share

Recommended Posts

Hallo ik heb een XK8 op het oog welke een USA import betreft. Nu is mijn vraag wie kan mij vertellen welke aanpassingen nodig zijn voor de RDW keuring. Ik heb begrepen dat vanwege USA import dat de auto naar Lelystad moet (helaas) of er moet al een typegoedkeuring zijn. Heb inmiddels begrepen dat de koplampen van dit model al een EU nummer hebben, dat scheelt alweer.

Ik hoor graag van jullie,

alvast bedankt Mike

2 uren geleden, Mike-xk8 zei:

Hallo ik heb een XK8 op het oog welke een USA import betreft. Nu is mijn vraag wie kan mij vertellen welke aanpassingen nodig zijn voor de RDW keuring. Ik heb begrepen dat vanwege USA import dat de auto naar Lelystad moet (helaas) of er moet al een typegoedkeuring zijn.

Mijn XJS uit USA is niet naar Lelystad geweest. Het is een Europeese auto en heeft al een type goedkeuring. Wel moeten alle papieren in orde zijn natuurlijk. RDW eisen zijn gewoon de APK eisen.

Maar een auto van 01-01-1998 of jonger? Dan moet deze wel een individuele typekeuring ondergaan. Hiervoor moet je naar het testcentrum van de RDW in Lelystad. Dit kost je rond de € 1000, -. Bij deze keuring worden alle elementen van de auto gecheckt. De remmen, hoe luid de uitlaat is, de verlichting, afmetingen, gewicht en nog veel meer. Eigenlijk is er alleen geen crashtest die plaatsvindt!😉

4 minuten geleden, Mike-xk8 zei:

Maar waar het mij voorral om gaat is welke aanpassingen moet ik doen om hem RDW gereed te hebben.

Volgens mij geen, misschien de banden of ze een europees keurmerk hebben.

Je moet even goed kijken of jouw specifieke wagen een EU goedkeur heeft. Ik heb mijn Jaguar in de USA gekocht toen we daar woonden. Omdat deze wagen specifiek voor de US markt was geproduceerd viel ie niet onder de EU goedkeur. 

in zo’n geval moet ie individueel worden gekeurd. Tenzij de auto wordt geïmporteerd als onderdeel van je verhuisboedel. Dat laatste was bij ons het geval. Bij mij moest er iets in de verlichting en of knipperlichten worden aangepast. Daar had Jaguar een setje voor.

Het beste kun je gewoon even met de RDW bellen, die zijn over het algemeen erg behulpzaam.

succes

jeroen

• Like 1