Jump to content

First Time Event 2023: Renoveren en proefritten


Recommended Posts

First Time Event 2023: Renoveren en de proefritten geprolongeerd!

 

Vorig jaar waren deelnemers enthousiast over alle informatie over het kiezen voor en het (mee)rijden in een Jaguar of Daimler naar keuze!

 

Dit jaar staat (jouw eerste) renovatie centraal. Wat doen de professionals met jou gekoesterde auto? Ga je voor het eerst zelf een renovatie aan?

 

Een auto demonteren en weer opbouwen, hoe gaat dat? Waarom het plaatwerk helemaal blank schuren, is dat nou wel nodig? Een schade herstellen, spuitbus? Dat nare luchtje, hoe kom ik daarvan af?

 

Wat wil of moet jij eigenlijk al weten vóór de eerste keer!

 

Wegens groot succes vorig jaar bieden we je ook nu de kans om jouw droomrit in een Jaguar of Daimler te beleven. Jouw eerste keer in een oldtimer of youngtimer.

 

Maar ook als je al een Jaguar of Daimler bezit, kom dan ook. Voor jezelf om een beleving op te doen met een ander type auto. Om een ander te helpen door over jouw ervaring te vertellen of jouw passie te laten beleven.

 

We nodigen daarom graag mensen uit die hun auto meenemen naar het event om te beleven! Elkaar meenemen en (mee) laten rijden.

 

Als jij en jouw auto daarvoor beschikbaar zijn dan draag je direct bij aan het succes van deze dag.

 

Ja, we gaan weer rijden! In de mooie omgeving van Vorden in Gelderland.

 

Evenement gegevens:

 

Datum: Zaterdag 3 juni 2023

 

Inloop: vanaf: 09.30 uur

Start: 10.00 uur

Einde circa: 16.00 met een drankje

Kosten: Leden JDCH €22,50 p.p.; Niet-leden: €30,00 p.p.

 

Aanmelden:

Leeftijdvanaf 16 jaarMax. aantal personen: 55

uiterlijk:  Zondag 14 mei 2023

Via de JDCH Website: Rode button boven de tekst van het artikel

 

Locatie: Classic & Ko 
Industrieweg 3 
7251 Vorden

 

Organisator email: hgm.vandenboogaard@me.com

 

First Time Event.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Beste inschrijver, 

Helaas moet ik je berichten dat de editie 2023 van het First Time Event geen doorgang vindt. 

 

Het organiseren van het evenement vraagt een behoorlijke tijdinvestering. 
Het aantal inschrijvingen is blijven steken op 8 met slechts 10 deelnemers. 
We zien daarin een te grote disbalans om het dit jaar te laten plaatsvinden. 

 

We waarderen de interesse in het evenement en daarom willen we het in 2024 alsnog aanbieden. 
Vorig jaar was het een groot succes met volle inschrijving 55 deelnemers. 
Het was toen iets eerder in mei en gezien bedankjes van leden die niet kunnen komen vermoeden we dat in juni al te veel mensen op vakantie gaan. 

Link to comment
Share on other sites

Jammer. Maar het animo voor een leuke dag lijkt af te nemen. Het waarom kan je lang over doorbomen. De JF meeting is ook aan een stille dood gestorven, zo ook de toerritten of het idee voor een detailingdag. Gelukkig trekt de Zeeland rit van G&G nog wel belangstelling. Er is nog wel een plan een leuke youngtimerrit te organiseren op vaderdag ergens half juni. Niet merk gebonden om het draagvlak wat te vergroten. Dat is al een veeg teken eigenlijk. De keus voor vaderdag geeft zowel kansen als bedreigingen, maar dat terzijde. De bottleneck lijkt soms het feit dat er wat geld wordt gevraagd voor deelname. We zullen zien. Misschien is contact via uitsluitend de tablet wel de toekomst en fysiek contact of samen iets leuks doen met de jag zooo jaren 90.. 

  • Verward 1
Link to comment
Share on other sites

19 minuten geleden, Laan zei:

Jammer. Maar het animo voor een leuke dag lijkt af te nemen. Het waarom kan je lang over doorbomen. De JF meeting is ook aan een stille dood gestorven, zo ook de toerritten of het idee voor een detailingdag. Gelukkig trekt de Zeeland rit van G&G nog wel belangstelling. Er is nog wel een plan een leuke youngtimerrit te organiseren op vaderdag ergens half juni. Niet merk gebonden om het draagvlak wat te vergroten. Dat is al een veeg teken eigenlijk. De keus voor vaderdag geeft zowel kansen als bedreigingen, maar dat terzijde. De bottleneck lijkt soms het feit dat er wat geld wordt gevraagd voor deelname. We zullen zien. Misschien is contact via uitsluitend de tablet wel de toekomst en fysiek contact of samen iets leuks doen met de jag zooo jaren 90.. 

 

Tijden veranderen. De eerste editie van het event 2022 was vrij snel volgeboekt en een vijftigtal deelnemers waren zeer enthousiast. Het waarom in 2022 wel en in 2023 niet? Wie het weet mag het zeggen. We organiseren naar (eigentijdse) behoefte. Dus reageer met een post, waarop schrijf jij je (niet) in? 

Link to comment
Share on other sites

7 uren geleden, Fasett zei:

Dus reageer met een post, waarop schrijf jij je (niet) in? 

Het programma interesseert mij niet. Ik ben wel technisch maar ga zelf geen auto restaureren. Heb daar de werkplaats en de spullen niet voor.

Om een andere Jag te besturen of te beleven ga ik wel een proefrit maken bij een autoverkoper. De kosten zijn nog niet het grootste probleem maar wil er wel wat voor terug krijgen wat voor mij voldoening geeft.

  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

8 uren geleden, Fasett zei:

waarop schrijf jij je (niet) in? 

Renovatie/restauratie doe ik zoveel mogelijk zelf, aangevuld met (lokale) specialisten die ik door en door vertrouw.
Plaat- en spuitwerk besteed ik per definitie uit, pas als ik ooit meer vrije tijd heb wil ik me daar verder in verdiepen.

 

Daarnaast ben ik niet ongelimiteerd in het merk Jaguar geïnteresseerd: buiten de jaren ‘70-‘90 ben je mijn aandacht al snel kwijt.

 

Tot slot een luxeprobleem: de meeste van mijn ‘droomjaguars’ heb ik al bereden, daarvoor biedt dit evenement me niks extra’s (tenzij iemand me de sleutels van zijn/haar XJ220 of XJ13 wil uitlenen 😉).

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

In ‘n deel van Pim’s betoog kan ik me wel vinden. Na de jaren negentig ben je mij eigenlijk ook kwijt, 

Oh jah, beide Jag’s zijn momenteel niet rijdbaar.

Link to comment
Share on other sites

Erik, 

 

Vorig jaar ben ik geweest en heb ik diverse mensen in de F-TYPE meegenomen. Ook heb ik bij anderen meegereden, waarbij een ritje in de E-TYPE van Ko echt het summum was!

 

Helaas, heb ik dit jaar in het weekend van zaterdag 3 juni een uitje gepland om met wat studievriendjes in de moezelstreek wijn te proeven en in te slaan. Anders had mij zeker wel weer aangemeld, want het was vorig jaar echt leuk!

 

@Laan Voor mij is een bijdrage geen probleem en vind ik niet meer dan normaal. Bovendien, als ik naar de JDCH kijk, dan worden bij de diverse ritten ook bijdrages gevraagd en wordt de HTTT steevast overboekt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Voor mij is het onderwerp ondergeschikt aan de gezelligheid, ik kijk al jaren in Zeeland naar hoe Raymond een bak flushed en reviseert maar ga er toch echt niet zelf aan beginnen.:P

 

In dit geval, 3 juni, had ik al een afspraak met mijn andere merk klassieker, een onofficiele bijeenkomst bij het Healey Museum waar ik eerst een leuk koppeltje gasten zover had maar er nu nog maar 2 toezegging op zijn...

 

De tijd van het jaar is volgens mij een belangerijke al weet ik niet precies hoe (volg je mij nog?):sarcastichand:

Naast eigen bedrijf en gezin is vrijetijd voor de hobby lastig in te plannen.

Iedereen heeft al iets of zelfs al meerdere dingen op een dag of wil zich niet meer vastleggen op een datum?

Had na Corona meer enthousiasme verwacht nu het weer kan maar gezien het aantal evenementen dat word/is gecancelled blijkt het dus niet zo.

 

Het voorjaar is meestal een rustige tijd, zoiets in maart of april?

 

Kosten? denk niet echt dat dat het probleem is, zoals Wim aangeeft is dat bij JDCH gebruikelijk en is voor mij geen reden om niet mee te doen met een rit.

 

Voor mij persoonlijk is het tijd, er is best veel aanbod(zeker als je meerdere merk auto's/clubs hebt) maar kan niet elk weekend op stap voor de hobby.

Ik kies zo mijn evenementen wat uitkomt met prive.

Er zijn intussen wel diverse evenementen definitief vervallen zoals British cars&lifestyle Rosmalen, British day Zandvoort, MGCC onderdelendag Houten dus er is weer wat ruimte in de agenda gekomen.;)

Al enkele jaren jammer genoeg geen rit van JDHC gereden maar wel vorig jaar het jubileum evenement bezocht, dat was top!

Wel een JDHC cars&coffee meeting bezocht in regio west en vond dat erg leuk: dichtbij(binnen1 uur te rijden), duurt niet lang, laagdrempelig, gezellig autotjes kijken en kletsen met eigenaren.

Die zou je eigenlijk 2of3 maandelijks moeten hebben ofzo iets?

 

Ben benieuwd hoe andere het wel/niet bezoeken van evenementen bekijken. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben niet zo'n heel trouwe bezoeker van JF activiteiten eerlijk gezegd.

Ik besteedde de beperkt beschikbare tijd vaak liever aan sleutelen🤔. (keuzes maken😱)

 

Als ik inschrijf is het voor een rondrit of een technische dag.

Alles in de buurt van mijn woonplaats. 🤷‍♂️

De technische dag, net als Arie vooral voor de gezelligheid ook.

Niet dat het niet interessant is hoor, ik volg de top uitleg zeker, maar het samen met anderen kijken naar dit soort technische zaken maakt het vooral leuk ook. (beetje sparren, aanvullen of onderling verduidelijking/bevestigen etc.)

Verder gewoon ouwehoeren.

 

Ik hoef niet perse in andermans auto te rijden.

V.w.b advies bij restauratie of renovatie..Sinds 2014 heb ik op JF al zo verschrikkelijk veel geleerd (en in de praktijk gebracht)

Daarnaast volg ik toch vaak mijn eigen vaak alternatieve methoden🤣..

 

V.w.b animo.

Dat gedoe met het milieu zet auto met verbrandingsmotor in een negatief daglicht helaas.

Corona heeft ook wat onherstelbaars (op korte termijn) gedaan met behoefte om te socialiseren. (ook bij pubers en bejaarde mensen😭).

 

Wat ideeën uit de losse pols:

1: Misschien is een JF concours te overwegen? (niet voor mij...)

 

2: Een JF auto-verkoopbeurs? 

Lijkt me leuk om op 1 middag zowel te verkopen aan een liefhebber, als direct een ander model te kopen van een liefhebber) Onderdelen ruil uit de kofferbak als side dish?..

 

3: Vooral voor de sportievere youngtimers en nieuwere Jaguars (er zijn niet veel geschikt geprepareerde klassieke Jaguars  in ons midden):

Een JF trackday op Zandvoort of Assen.

Ik heb geen geschikt voertuig meer.

Anders zou ik daar wel een paar honderd€ voor over hebben.

Misschien leuk voor de R-etjes incl. F-types enzo.

 

 

Wil niet als stuurman aan wal overkomen.

Ik heb veel respect voor het JF team en alles wat ze doen.

Ooit komt de animo weer terug.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Wat ideeën uit de losse pols:

1: Misschien is een JF concours te overwegen? (niet voor mij...)

 

2: Een JF auto-verkoopbeurs? 

Lijkt me leuk om op 1 middag zowel te verkopen aan een liefhebber, als direct een ander model te kopen van een liefhebber) Onderdelen ruil uit de kofferbak als side dish?..

 

3: Vooral voor de sportievere youngtimers en nieuwere Jaguars (er zijn niet veel geschikt geprepareerde klassieke Jaguars  in ons midden):

Een JF trackday op Zandvoort of Assen.

Ik heb geen geschikt voertuig meer.

Anders zou ik daar wel een paar honderd€ voor over hebben.

Misschien leuk voor de R-etjes incl. F-types enzo.

  1. Ik heb Jaguars om in te rijden, liefst elke dag. NIet om me helemaal gek te poetsen om te denken dat hij dan beter rijdt.
  2. Niet voor mij omdat ik Jaguars koop voor het leven.
  3. Veel leuker om andere merken af te troeven dan alleen maar Jaguars.

Ik weet het, erg negatief over goede ideeën😎. Laten we wat proberen met Jag's en koffie of zo. Misschien in combinatie met een bezienswaardigheid of iets interessants erbij. Elke keer in een andere regio, 1 á 2 keer per jaar of zo ??

  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, keesh said:
  1. Ik heb Jaguars om in te rijden, liefst elke dag. NIet om me helemaal gek te poetsen om te denken dat hij dan beter rijdt.
  2. Niet voor mij omdat ik Jaguars koop voor het leven.
  3. Veel leuker om andere merken af te troeven dan alleen maar Jaguars.

Ik weet het, erg negatief over goede ideeën😎. Laten we wat proberen met Jag's en koffie of zo. Misschien in combinatie met een bezienswaardigheid of iets interessants erbij. Elke keer in een andere regio, 1 á 2 keer per jaar of zo ??

No problem👍.

Je alternatief lijkt me prima.

Kan aanwezigheid niet toezeggen🤷‍♂️.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De mitsen en maren waaraan een leuke dag moet voldoen nemen toe. Daarbij wordt misschien weleens onderschat hoeveel tijd en geld de voorbereiding kost. Sinds we het forum hebben overgenomen zijn er 6 jaarmeetings gehouden, Hoogtepunt was ons 10 jarig jubileum in 2015 met circa 100 auto’s. De jaren erna nam het aantal deelnemers steeds iets af. Na covid dachten we allemaal dat het helemaal los zou gaan qua deelname. Eindelijk kon het weer. Vorig jaar bleef de deelname steken op 9 auto’s. We hebben voor die groep toen een vereenvoudigd en gratis programma aangeboden. Persoonlijk ben ik wat huiverig geworden om weer iets te gaan doen. Net als dat er veel mensen klachten houden na covid lijken er ook veel in een soort zelf opgelegde lockdown te blijven hangen. Voor evenementen is het wellicht makkelijker dan even bij JDCH te kijken. Die doen nog steeds van alles, hoewel dit evenement ook uit die hoek komt. 
 

Allemaal een mooie hemelvaartdag! Er wachten mooie dagen voor een ritje :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb geen plaats om te sleutelen, al meer dan een jaar op zoek naar een garage in de buurt waar ik mijn bolide droog kan stallen en wegzetten voor de winter. De meeste garages worden als opslagruimte gebruikt, dus het zal wel een probleem blijven. Overweeg zelf naar het buitenland te verhuizen met het vollopen van alle beschikbare en betaalbare (woon-/stalling-) ruimte en kosten van primaire levensbehoeften hier in Nederland.

 

Daarnaast kan ik op lange termijn geen commitment afgeven door een vriend met kanker in het buitenland. Twee weken is al lange termijnplanning voor mij momenteel. Ik heb meegedaan aan het First Time Event in 2022, maar voor mij was de inschrijvingstermijn dit jaar niet passend en het onderwerp ook niet. Ik heb ooit een Mini Van gerestaureerd. Dat heeft me vier jaar gekost. Dan hebben we het over een simpele auto, 4 cylinders, SU carbs, mechanische ontsteking, etc. Een Jag zou bij mij een eeuwigheid duren, tenminste als ik dat naast het werk zou moeten doen.

 

Zoals Kees schreef: Ik heb Jags om te rijden, al hebben ze nu beide wat probleempjes, maar dat zal slechts een kwestie van tijd zijn, voordat die zijn opgelost. Of ik moet wat verkopen/kopen. De bijdrage is geen probleem, ik ben me ten volle bewust dat het organiseren van evenementen, ook toerritten tijd en geld kosten en om de dag te bekostigen ook, dus daar zal je mij niet over horen.

 

De dag zelf moet echter wel interessant genoeg zijn. De rit van het JF vorig jaar was zeker de moeite waard. Ik heb ruim 13 jaar in de omgeving gewoond en ik heb allemaal nieuwe en mooie stukken gezien die ik anders nooit gezien zou hebben. Detailen, zeker geïnteresseerd, maar het moet uitkomen met de kalender, dat geldt voor alle evenementen. Al is mijn kalender niet zo vol door het gebrek aan een eigen familie.

 

My two pennies

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/28/2023 at 10:21 PM, cage said:

Overweeg zelf naar het buitenland te verhuizen met het vollopen van alle beschikbare en betaalbare (woon-/stalling-) ruimte en kosten van primaire levensbehoeften hier in Nederland.

Ik ga 't doen, beter klimaat (in meerdere opzichten). Heb over een aantal jaar een pandje te koop met een 80 m2 schuur... 
:jig:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Pizzaman zei:

Ik ga 't doen, beter klimaat (in meerdere opzichten). Heb over een aantal jaar een pandje te koop met een 80 m2 schuur... 
:jig:

 

Zou ik ook wel willen. 1 kilometer verderop is het al een stuk mooier, veel natuur en rust. In nederland is alles volgepland, zijn er miljarden domme wetjes en een schoenendoos kost al snel €1000 p/maand. Daarnaast zijn de voorzieningen wel erg goed, de wegen zijn top, en voel ik me hier veilig (en dat is ook wat waard).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, XJeej said:

 

Zou ik ook wel willen. 1 kilometer verderop is het al een stuk mooier, veel natuur en rust. In nederland is alles volgepland, zijn er miljarden domme wetjes en een schoenendoos kost al snel €1000 p/maand. Daarnaast zijn de voorzieningen wel erg goed, de wegen zijn top, en voel ik me hier veilig (en dat is ook wat waard).

Jawel, maar de kosten wegen op een gegeven moment niet meer op tegen de baten. Althans, voor mij niet meer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...