mc01 Posted March 8 Share Posted March 8 hallo ik heb een vraagje ik rijdt met een jaguar xe 2.0 d 180 pk van het jaar 2017 102000 km . Nu begon het het gele motor lampje te branden dus wij met de wagen naar de officiële jaguar garage gereden en hier vertelde ze ons dat de distributieketting rek heeft en de timing niet meer correct was dus nu hebben wij een offerte gekregen om deze te vervangen van 3800 euro. Heeft er iemand een idee of deze prijs normaal is want ik viel echt van mijn stoel dit was bij een Belgische garage omdat ik in België woon. Of kent iemand van jullie een garage waar dit goedkoper kan of is dit een normale prijs. alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted March 10 Share Posted March 10 Ik zou eens bij G&G Autoservice gaan zien... Weet niet waar je in België woont maar lijkt me dat je voor dat bedrag wel wat kilometertjes kan rijden. Tjongejonge een maandloon voor een ketting. Het is toch geen parelketting of een gouden exemplaar? @isabella 👆 zie hier. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc01 Posted March 11 Author Share Posted March 11 Ja ben echt verschoten van de prijs ik die garage eens contacteren hopelijk daar betere prijs alvast bedankt voor de info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted March 16 Share Posted March 16 Is geen raar voorstel, de motor moet er uit om de ketting te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcov Posted March 16 Share Posted March 16 Auw. Is dat alleen bij de diesel? Of ook voor de benzineversies? (zo'n XE lijkt me best wat voor dagelijks gebruik, maar met dit soort grappen gaat ie van de short list af hoor..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc01 Posted March 16 Author Share Posted March 16 Is gewoon jammer is een fijne wagen maar heb nu al software gehad motor steunen afgebroken draagbarmen vervangen en nu dit ik ga hem verkopen jammer maar genoeg is genoeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
werkman Posted March 17 Share Posted March 17 bak moet er achterweg distributie zit aan de achterkant. motor kan blijfen zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted March 18 Share Posted March 18 Je kunt ook even met Werkman bellen, die heeft het vaker gedaan. Vragen staat vrij toch? Een auto verkopen met dit probleem is niet netjes en en auto verkopen om wille van dit probleem wat verholpen kan worden is toch ook niet echt nodig? Kan gewoon gerepareerd worden, ik zou even info inwinnen, Werkman is een goed bedrijf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted March 19 Share Posted March 19 On 3/16/2023 at 7:33 PM, isabella said: Is geen raar voorstel, de motor moet er uit om de ketting te doen. Als dat zoveel werk is dat is de houdbaarheidsdatum van dat type wagen wel tevoren bekend denk ik. Ik kan me voorstellen dat het zoveel zal kosten als zoiets moet, maar... dan zullen er veel op de schroothoop belanden. Economisch afgeschreven, heet dat. Het is tenslotte ook geen Ferrari, waar je nauwelijks mee rijdt, en waar ook het hele blok er steeds uit moet. Lijkt me vrij dom om zoiets te maken... ??? Alhoewel, je verkoopt dan ook regelmatig een nieuwe... On 3/16/2023 at 10:55 PM, mc01 said: Is gewoon jammer is een fijne wagen maar heb nu al software gehad motor steunen afgebroken draagbarmen vervangen en nu dit Ik kan me niet voorstellen dat het dan een fijne wagen is. Lijkt me meer een bodemloze put. Draagarmen heeft die van mij ook gehad, maar die is MY2000 - motorsteunen AFGEBROKEN... ???? Rubber versleten, met een diesel, OK... maar na 102.000km? Klopt dat wel, die kilometerstand? On 3/16/2023 at 10:55 PM, mc01 said: ik ga hem verkopen jammer maar genoeg is genoeg Werkman is idd ook goed, wel helemaal in Groningen. Als hij het echter voor een normale prijs kan... Toevallig woon ik daar vlakbij (dus ik weet ook dat ie goed is), maar vanuit België is 't wellicht te ver. ECHTER: soms is aan een wagen gewoon teveel kosten. Dan kan je beter een andere kopen. Soms heb je een maandagmorgen-exemplaar... soms is het ook wat anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeeWeeS Posted May 7 Share Posted May 7 Ik heb helaas precies hetzelfde euvel met mijn F Pace (2.0 diesel met 107 k op de teller). Opeens veel motor-ratel-geluid en brandend geel motormanagement lampje. Kosten bij mij geoffreerd voor ongeveer 3300 Euro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jagdriver Posted September 14 Share Posted September 14 Inderdaad denkt men bij jaguar dat er gouden kettingen of riemen gemonteerd zijn. Voor mijn xf 2.2 diesel met 50000km van 9 jaar vraagt mijn dealer €1200 voor distributieriem,waterpomp en 2 rollen. Te gek om los te lopen. Zij hebben het over"originele onderdelen ". Wel ze monteren gewoon gates, conti,ina,of dayco. Setjes tussen €120 en€180. Dealer vraagt € 350! Hun originele purflux brandstoffilter betaalde ik ooit €110. Dezelfde online besteld en thuis geleverd aan €35! Kom nou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdee123 Posted September 17 Share Posted September 17 Op 9/14/2023 om 4:55 PM, Jagdriver zei: Inderdaad denkt men bij jaguar dat er gouden kettingen of riemen gemonteerd zijn. Voor mijn xf 2.2 diesel met 50000km van 9 jaar vraagt mijn dealer €1200 voor distributieriem,waterpomp en 2 rollen. Te gek om los te lopen. Zij hebben het over"originele onderdelen ". Wel ze monteren gewoon gates, conti,ina,of dayco. Setjes tussen €120 en€180. Dealer vraagt € 350! Hun originele purflux brandstoffilter betaalde ik ooit €110. Dezelfde online besteld en thuis geleverd aan €35! Kom nou. Ik denk dat ze het gewoon proberen en het is een markt van ‘wat de gek ervoor geeft’. (Om een voorbeeld te geven) Koop maar eens een nieuwe keuken hij Mandemakers. Als je de showroom binnenloopt kost hij €40.000. Na 3u te hebben onderhandeld kost hij nog maar €17.000. Er zijn mensen die dat achterwege laten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts