Jump to content

XKR Bekleding stoelzittingen vervangen

HenkXKR
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik wil mijn XKR eigenlijk weer in nieuwstaat brengen. Dan moeten als eerste de bekledingen van de 2 zittingen van de voorstoelen, of van de gehele voorstoelen vervangen worden.

Er zijn complete sets verkrjgbaar o.a. op 

https://www.topsonline.com/model/Seat_Covers/Jaguar/2001_thru_2006_Jaguar_XK8_And_XKR_Convertible_And_Coupe_Models.html.

Ik zal ze wel door een professionel laten bestellen en vervangen, of kunnen die eventueel alleen zelf de zittingen opnieuw bekleden?.

Adressen?

Linker voorstoel.jpg

• Like 1

Er schijnt in Groningen een goed restaurateur van bekleding te zijn, weet alleen niet meer wie dat is. Maar iemand hier op het forum heeft zijn stoelen daar laten opknappen

• 3 weeks later...

Mijn stoelen in de XKR uit 2000 (vooral de bestuurdersstoel) zagen er veel erger uit. Er zijn verschillende leder verf producten te koop en vulmiddelen voor de beschadigingen in het leder, waarmee je op redelijk eenvoudige manier de boel kunt herstellen. Goed reinigen met leder zeep bij een "paarden" winkel. Na het reinigen een goed voedings product gebruiken, ook verkrijgbaar bij een "paarden winkel en daarna de kreukels en beschadigingen dicht plamuren met leder vul pasta. Na het drogen de boel verven met de zelfde kleur en dan ziet het er veel beter uit dan voorheen. Als ik deze prijzen zie van de nieuwe bekleding, dan zou ik eerst proberen de boel op deze wijze op te peppen. Het leder in jouw auto is volgens mij alleen toe aan goed onderhoud en is vervangen zeker niet noodzakelijk. Voor 5% van de prijs van een nieuwe stoelbekleding, ben je dan klaar voor de komende tig jaar.

Op 2/26/2023 om 4:43 PM, Ron62 zei:

Mijn stoelen in de XKR uit 2000 (vooral de bestuurdersstoel) zagen er veel erger uit. Er zijn verschillende leder verf producten te koop en vulmiddelen voor de beschadigingen in het leder, waarmee je op redelijk eenvoudige manier de boel kunt herstellen. Goed reinigen met leder zeep bij een "paarden" winkel. Na het reinigen een goed voedings product gebruiken, ook verkrijgbaar bij een "paarden winkel en daarna de kreukels en beschadigingen dicht plamuren met leder vul pasta. Na het drogen de boel verven met de zelfde kleur en dan ziet het er veel beter uit dan voorheen. Als ik deze prijzen zie van de nieuwe bekleding, dan zou ik eerst proberen de boel op deze wijze op te peppen. Het leder in jouw auto is volgens mij alleen toe aan goed onderhoud en is vervangen zeker niet noodzakelijk. Voor 5% van de prijs van een nieuwe stoelbekleding, ben je dan klaar voor de komende tig jaar.

Mijn stoelen van de xkr waren ook zo opgelapt, binnen een jaar zaten de scheuren er weer in, niet eens tig maanden!

• 3 weeks later...