Djurre1980 Posted January 21 Share Posted January 21 Mijn harmonic balancer heeft de geest gegeven bij mijn daily. Tijdens koude start en met koud gasgeven de bekende "squeel" te horen en als ik met krijt een streep op de balancer zet verlopen de streepjes van elkaar. Ik zou eigenlijk een 1993/1994 balancer moeten laten reviseren ergens, heeft iemand daar ervaring mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted January 21 Share Posted January 21 Nieuwe te duur? 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted January 21 Author Share Posted January 21 Link werkt niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted January 21 Share Posted January 21 21 minuten geleden, Djurre1980 zei: Link werkt niet? Nu wel? Wat ik wel eens gelezen heb is dat iemand hem heeft gerepareerd met seconde lijm door tussen de twee delen te laten lopen. De lijm wordt door capillaire werking in de voeg gezogen. Weet niet of het werkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted January 21 Author Share Posted January 21 Ja werkt thanks. Nogal prijzig ja 😉. Is het proberen waard om een 2e hands ongereviseerde te plaatsen of komt het dusdanig vaak voor dat een gereviseerde of in ergste geval nieuwe de beste optie is?Lijmmethode kwam ik ook tegen inderdaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted January 21 Share Posted January 21 1 minuut geleden, Djurre1980 zei: Is het proberen waard om een 2e hands ongereviseerde te plaatsen of komt het dusdanig vaak voor dat een gereviseerde of in ergste geval nieuwe de beste optie is? Ik weet niet wat de prijzen zijn voor 2ehands of dat je hem zelf ergens van een sloper kan halen. Ik hoor er weinig over dat ze vaak stuk gaan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted January 22 Author Share Posted January 22 Ik ga 'm verwijderen bij mijn maat en dan kijken of een bedrijf 'm kan vulkaniseren. Ben benieuwd of het beetje los te krijgen is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted February 2 Author Share Posted February 2 Die is eraf... nu nog laten reviseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted March 20 Author Share Posted March 20 Gisteren de 4 liter S weer opgehaald. Ik had mijn krukaspoelie naar een niet nader te noemen bedrijf (wat wel goed bekend staat) gestuurd voor revisie. Zij zouden de vulkanisering vervangen, maar ik kreeg de poelie in 3 delen terug met de mededeling dat ze er toch geen heil in zagen 😑. Ik snap niet waarom want de poelie was verder in uitstekende staat, dus ik zou zeggen vulkanisering vervangen, alles weer in elkaar persen en klaar. Ik vermoed dat het probleem 'm zat in het balanceren van het geheel, maar ze namen geen contact meer met mij op ondanks mijn verzoek daartoe. Ik heb uiteindelijk een donor krukaspoelie bij Black Cherry Jaguar in de UK besteld (goed adresje) en die erop laten zetten. Mijn monteursmaat kreeg de krukaspoelie eraf zonder de radiateur of radiateur fans eraf te halen en kreeg de donor krukaspoelie er ook zo weer op. Gisteravond weer ff een lekkere rit terug van een kleine 140 km en hij rijdt weer als een zonnetje. Wat zitten die stoelen toch lekker in zo'n S. Ik heb 'm nu weer geschorst omdat ik in die Daimler rijdt. Dan kon gratis omdat ik blijkbaar binnen de "verzamelaarsregeling" val bij het RDW 😆. Het staat hier inmiddels wel weer erg vol met XJ40's 🙄. Maar de vrouw klaagt nog niet hahaha. 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.