Jump to content

Harmonic balancer / krukaspoelie met demper

Djurre1980
 Share

Recommended Posts

Mijn harmonic balancer heeft de geest gegeven bij mijn daily.

Tijdens koude start en met koud gasgeven de bekende "squeel" te horen en

als ik met krijt een streep op de balancer zet verlopen de streepjes van elkaar.

Ik zou eigenlijk een 1993/1994 balancer moeten laten reviseren ergens, heeft iemand daar ervaring mee?

21 minuten geleden, Djurre1980 zei:

Link werkt niet?

Nu wel?

Wat ik wel eens gelezen heb is dat iemand hem heeft gerepareerd met seconde lijm door tussen de twee delen te laten lopen. De lijm wordt door capillaire werking in de voeg gezogen. Weet niet of het werkt.

Ja werkt thanks. 

Nogal prijzig ja 😉.

Is het proberen waard om een 2e hands ongereviseerde te plaatsen of komt het dusdanig vaak voor dat een gereviseerde of in ergste geval nieuwe de beste optie is?Lijmmethode kwam ik ook tegen inderdaad.

1 minuut geleden, Djurre1980 zei:

Is het proberen waard om een 2e hands ongereviseerde te plaatsen of komt het dusdanig vaak voor dat een gereviseerde of in ergste geval nieuwe de beste optie is?

Ik weet niet wat de prijzen zijn voor 2ehands of dat je hem zelf ergens van een sloper kan halen. Ik hoor er weinig over dat ze vaak stuk gaan.

• Klasse 1

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Gisteren de 4 liter S weer opgehaald.

Ik had mijn krukaspoelie naar een niet nader te noemen bedrijf (wat wel goed bekend staat) gestuurd voor revisie.

Zij zouden de vulkanisering vervangen, maar ik kreeg de poelie in 3 delen terug met de mededeling dat ze er toch geen heil in zagen 😑.

Ik snap niet waarom want de poelie was verder in uitstekende staat, dus ik zou zeggen vulkanisering vervangen, alles weer in elkaar persen en klaar.

Ik vermoed dat het probleem 'm zat in het balanceren van het geheel, maar ze namen geen contact meer met mij op ondanks mijn verzoek daartoe.

Ik heb uiteindelijk een donor krukaspoelie bij Black Cherry Jaguar in de UK besteld (goed adresje) en die erop laten zetten.

Mijn monteursmaat kreeg de krukaspoelie eraf zonder de radiateur of radiateur fans eraf te halen en kreeg de donor krukaspoelie er ook zo weer op.

Gisteravond weer ff een lekkere rit terug van een kleine 140 km en hij rijdt weer als een zonnetje.

Wat zitten die stoelen toch lekker in zo'n S.

Ik heb 'm nu weer geschorst omdat ik in die Daimler rijdt.

Dan kon gratis omdat ik blijkbaar binnen de "verzamelaarsregeling" val bij het RDW 😆.

Het staat hier inmiddels wel weer erg vol met XJ40's 🙄.

Maar de vrouw klaagt nog niet hahaha.

IMG_20230319_210640477.thumb.jpg.2e2eb05264371b63f34afee66557cd7f.jpgIMG_20230319_211322743.thumb.jpg.a81cd05e0ad937fb33af923358188657.jpg

IMG_20230320_132046227_HDR.thumb.jpg.78b886642439023961a5cbed8472720d.jpg

• Like 3
  • Haha 1