Jump to content

Aankoop xfr 2010

jeroen83
 Share

Recommended Posts

Goedenavond

Ik ben gaan kijken bij een 2010 XFR 5.0 V8

Mooie auto om te zien, interieur ook netjes, op het dashboard na maar dit word bij een deal gerepareerd.

Distributieketting is al vervangen.

De auto heeft nu 195000 km gelopen, is na import in 2015 van 1 eigenaar geweest.

Wat zijn de pijnpuntjes van een dergelijke auto?

Verneem graag van jullie.

Mvg

Jeroen

• Like 1

VET !!!!!!! Da's een fantastisch kanon !

De pijnpunten zijn vooral het loslatende leder op het dashboard.

En de distributieketting is volgens mij een serieus en prijzig euvel ..... Heb ooit bedragen tussen 4 en 5 k gehoord.

Dus je lijkt goed te zitten. Oh, hij vreet banden ! Maar denk dat @isabella  dat eventueel kan toelichten.

• Haha 1

2 uren geleden, jeroen83 zei:

De auto heeft 195000km gedraaid, is dat nog een probleem? 

Wat is er verder aan onderhoud gedaan? En hoe is er mee gereden? Een 5.0 liter kan aardig wat kilometers draaien. Een automaat die 2 ton op de top van z'n kunnen heeft moeten werken zal redelijk gaar zijn. Of er komt een juweeltje deze kant op of er komt een compleet afgejakkerde bak deze kant op. Kun je iets van onderhoud achterhalen?

Zo te zien sinds 2015 in Nederland en hier 165.000 km gereden door dezelfde eigenaar ????? 

• Like 1
  • Klasse 1

11 uren geleden, Leonneke zei:

VET !!!!!!! Da's een fantastisch kanon !

Oh, hij vreet banden ! Maar denk dat @isabella  dat eventueel kan toelichten.

Inderdaad! :wub: alleen jammer dat hij zwart is

Dat hoeft niet hoor, is afhankelijk van de rijstijl :angel:

3 uren geleden, jeroen83 zei:

Klopt een en dezelfde oudere eigenaar. Eigenaar woont tegenover het autobedrijf, waar de Jag te koop staat.

Dan weet je waar je meer informatie en (onderhouds)documentatie kunt halen, hoewel de relatie met de garage en dus objectiviteit van de informatie (mij) niet bekend is ;)

• Like 1
  • Klasse 1

De auto is geheel gedocumenteerd, alles is aanwezig. Wat dat betreft lijkt het prima in orde.

Ik denk dat een proefrit meer duidelijkheid kan geven, en een potje puur geluk om de hoek komt kijken. 

Het ging mij er meer om dat geen grote specifieke kremlins bekend waren, waarop je aardig leeg kunt lopen, zoals bmw/ audi dat hebben en tegenwoordig ook Volvo.

• Like 1

Dat hoop ik dan maar. Ik wissel regelmatig van auto en ben niet echt merkgebonden, al heb ik niet zoveel met franse auto's

Ik rijd nu een Volvo V60 D4 R Design uit 2014, heerlijke reiswagen, echter ga ik aankomend jaar veel minder km's maken en dan word diesel een beetje duur. Echter wil ik wel wat leuks ervoor terug kopen zolang het nog kan, die mogelijk nog wel duurder is 😅🤦🏽‍♂️

• Like 1

Ik wisselde ook regelmatig van auto's tot ik een 911 cabrio kocht. Die heb ik 11 jaar gehad en toen pas verkocht om op zoek te gaan naar iets anders leuks, wat een V8 in leuke verpakking moest zijn. Dat bleek niet zo makkelijk als gedacht, maar toe ik in mijn STR had gereden wist ik dat het deze moest worden. Dat was in 2016 ..... ;)

• Like 1
  • Klasse 1

Vandaag even proefgereden in de XFR, rijd goed had hem wel wat comfortabeler verwacht. Nog even nachtje slapen en dan de knoop doorhakken 😉😜

Viel mij op dat je het actuele verbruik niet kan zien, klopt dit?

Alleen average.

• Like 1

6 uren geleden, jeroen83 zei:

Viel mij op dat je het actuele verbruik niet kan zien, klopt dit? Alleen average.

Dat lijkt me eerder een gevalletje niet weten waar het knopje zit om door het menu te navigeren.

Gegarandeerd dat je tal van andere data kunt zien. Ook actuele verbruik. 

Je had 'm comfortabeler verwacht schrijf je. Is die 'stug'?

Het is ook een serieus kanon dus kan me voorstellen dat die sportief is afgeveerd. Weet trouwens niet of die verschillende standen heeft wat betreft comfort.

PS. Dit is een auto die je mag plaatsen in de categorie RS6 en M5.

Ja is ook zo, maar als ik de reviews en autotests lees, had ik er een ander verhaal bij, niet verkeerd en logisch natuurlijk.

Een dergelijke auto koop je ook niet voor de zuinigheid, maar wat verbruikt het een beetje op de snelweg? Hij zou 1:11 moeten doen, is dit haalbaar?

Ik heb een S6 V10 gehad en die haalde gemakkelijk 1:12

• Like 1

Ik vind mijn STR zeker niet stug of oncomfortabel en verwacht dat ook niet van zijn jongere broertje.

Mijn STR heeft "slechts een 4.2" V8, maar daarmee tot nu toe gemiddeld 1:8,5 gemiddeld over 28.000km.

Zuinigste rit was ooit vrijwel alleen snelweg op een neer naar Heinkenszand 1:10,9.

• Like 1

6 uren geleden, jeroen83 zei:

Een dergelijke auto koop je ook niet voor de zuinigheid, maar wat verbruikt het een beetje op de snelweg? Hij zou 1:11 moeten doen, is dit haalbaar?

Hoe kom je bij die 1:11 ? Ik denk dat je 'm dan vast moet zetten op cruise-control op 90 km/u. 😁

• Haha 1

Ik haal 1:11,9 gemiddeld met mijn BMW E89 3.0 als dagelijkse auto. Lijkt me een behoorlijke uitdaging met een XFR. Ik zou er niet aan beginnen… proberen zuinig te rijden dus. 😄

• Haha 1