Fred Mica Posted January 13 Share Posted January 13 Ik zou graag een betere automaat willen laten inbouwen in mijn S-type, zodat die minder toeren maakt op de snelweg. Ik las dat de GM 4L60e een goede keus zou zijn. Wie zou dat voor me kunnen doen? mvg Fred 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted January 13 Share Posted January 13 Als je dat adres hebt gevonden dan hoor ik het graag, want misschien kunnen ze dan ook een handbak bouwen in mijn S-type 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Mica Posted January 14 Author Share Posted January 14 Spijt dat ik mijn S-type 2.7 heb verkocht...! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poelie Posted January 14 Share Posted January 14 Dit adres in Limburg heeft Amerikanen van 3 naar 4 omgebouwd en dat is concreet wat je ook wil: https://www.power-transmissie.nl/ Ze zullen dan ook wel de connecties hebben om een GM automaat te vinden die 1 op 1 past. De 4L60 is elektronisch dus ik denk dat je een zgn. THM 700 zoekt van GM. Dit is de oude 4 versnellingen hydraulische versie en met lockup. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar er zijn tegenwoordig transmissie controllers die een moderne elektronische automaat kunnen aansturen achter een carburateur motor. Als je budget het toelaat, kan je ook naar 6 of 8 versnellingen stappen maar wellicht voor een klassieker overkill. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Mica Posted January 14 Author Share Posted January 14 Bedankt, ik ga informeren bij ze! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted January 14 Share Posted January 14 Ik heb een betere automat in mijn S-type gebouwd. Het is een TH700-R4, een GM 4L60e is een lastige, want daar heb je een computer voor nodig om aan te sturen. De TH700-r4 is een 4 bak, waarbij de 4e versnelling een overdrive is (met inschakelbare Direct Drive ) En je kunt gewoon de KM teller er op aansluiten. Ik heb hiervoor John's conversion kit gebruikt. https://johnscars.com/mark/markqb.html Het is echt veel werk, en de kit is ook prijzig. Ook moet je zelfs nog een goede T700-R4 vinden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Mica Posted January 16 Author Share Posted January 16 Bedankt! Ja dat is een goede tip. Nee ik kan dat zelf niet hoor, ik ben geen sleutelaar. Dan richt ik me op die TH700-t4. Ik hoop dat ik een bedrijf vind die dat voor het seizoen nog kan doen en anders wordt het volgende winter. Groeten, Fred 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 16 Share Posted January 16 Kun je niet veel eenvoudiger opzoek naar een differentieel met een andere overbrenging? Volgens mij is dit veel beter verkrijgbaar, en nog minder werk ook qua ombouwen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Mica Posted January 16 Author Share Posted January 16 Daar heb je een punt. dan blijft de bak origineel Maar een vierbak is natuurlijk wel een moiiere oplossing.... Nu twijfel ik weer. haha! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fred Mica Posted January 24 Author Share Posted January 24 Ik ga idd voor de optie van het differentieel. Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted May 16 Share Posted May 16 De 4L60E zat ook in mijn Avalanche pickup uit 2003. Stond niet erg te boek als onverwoestbaar bij de GM jongens. Ook in andere wagens niet. De 4L80E is veel beter, maar ja ook groter, zwaarder enzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badhuis Posted May 22 Share Posted May 22 En een ZF 4HP22? Vier versnellingen met lockup. Geen elektronische aansturing. Zat in sommige XJ40, andere XJ40 en X300 hadden de versie met electronische aansturing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted May 22 Share Posted May 22 2 minuten geleden, badhuis zei: andere XJ40 en X300 hadden de versie met electronische aansturing. De 3.2 hebben allemaal een ZF4HP22 bak. De 4.0 hebben een ZF4HP24e 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted May 28 Share Posted May 28 Probleem met de ZF4HP22 bak is dat er geen losse adaptor te vinden is om op de XK motor aan te sluiten. Anders was is liever naar deze optie gegaan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted May 29 Share Posted May 29 Als je diepe zakken hebt, kan je het gewoon laten doen: https://www.gwautos.com/conversions Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted Saturday at 06:52 PM Share Posted Saturday at 06:52 PM Enigszins gerelateerd: https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/transmissie-en-toebehoren/m1983592327-jaguar-e-type-getrag-5-bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts