Jump to content

Inbouwen betere automaat

Fred Mica
 Share

Recommended Posts

Dit adres in Limburg heeft Amerikanen van 3 naar 4 omgebouwd en dat is concreet wat je ook wil:

https://www.power-transmissie.nl/

Ze zullen dan ook wel de connecties hebben om een GM automaat te vinden die 1 op 1 past. De 4L60 is elektronisch dus ik denk dat je een zgn. THM 700 zoekt van GM. Dit is de oude 4 versnellingen hydraulische versie en met lockup.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar er zijn tegenwoordig transmissie controllers die een moderne elektronische automaat kunnen aansturen achter een carburateur motor. Als je budget het toelaat, kan je ook naar 6 of 8 versnellingen stappen maar wellicht voor een klassieker overkill.

• Like 2

Ik heb een betere automat in mijn S-type gebouwd.

Het is een TH700-R4, een GM 4L60e is een lastige, want daar heb je een computer voor nodig om aan te sturen.

De TH700-r4 is een 4 bak, waarbij de 4e versnelling een overdrive is (met inschakelbare Direct Drive )

En je kunt  gewoon de  KM teller er op aansluiten.

Ik heb hiervoor John's conversion kit gebruikt. https://johnscars.com/mark/markqb.html

Het is echt veel werk, en de kit is ook prijzig. Ook moet je zelfs nog een goede T700-R4 vinden.

• Klasse 1

Bedankt! Ja dat is een goede tip. Nee ik kan dat zelf niet hoor, ik ben geen sleutelaar. Dan richt ik me op die TH700-t4. Ik hoop dat ik een bedrijf vind die dat voor het seizoen nog kan doen en anders wordt het volgende winter.

Groeten,

Fred

• Like 1

• 2 weeks later...
  • 3 months later...

De 4L60E zat ook in mijn Avalanche pickup uit 2003.

Stond niet erg te boek als onverwoestbaar bij de GM jongens.

Ook in andere wagens niet.

De 4L80E is veel beter, maar ja ook groter, zwaarder enzo.

En een ZF 4HP22? Vier versnellingen met lockup. Geen elektronische aansturing. Zat in sommige XJ40, andere XJ40 en X300 hadden de versie met electronische aansturing.

2 minuten geleden, badhuis zei:

andere XJ40 en X300 hadden de versie met electronische aansturing.

De 3.2 hebben allemaal een ZF4HP22 bak. De 4.0 hebben een ZF4HP24e

• Like 1