Jump to content

garagist gezocht voor verwisselen cilinderkop XJ6 4.2 S1


19_Werner_73
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

mijn S1 4.2 heeft een afgebroken klep in cilinder 2 dus de cilinderkop moet er af...

 

Nu is er in België (of toch in de buurt van Antwerpen) blijkbaar geen garagist te vinden die tijd of zin heeft om daar aan te beginnen. Bij een 'gewone' garagist moet je er al niet mee afkomen want die durven er zelf niet meer naar te kijken?!

 

Heeft iemand een suggestie waar ik kan aankloppen? Bij voorkeur in de buurt van Antwerpen maar ik ben flexibel als het op relatief korte termijn zou kunnen.

 

Moest er iemand een gereviseerde kop liggen hebben, dan hoor ik het ook graag 😇

 

Bedankt, Werner

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb hele goede ervaring met Ben Kolvenbach. Het team daar heeft mij een aantal keren heel goed geholpen met het weer rijdend maken van mijn XJ6C. Je Zal alleen wel de tijd er voor moeten nemen. Haast hebben ze daar niet. Goed werk leveren, dat wel.

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Hallo,

 

Ik lees dit topic net en ben wel benieuwd hoe het is afgelopen, of gaat aflopen.

De kop reviseren is iets om uit te besteden, althans dat heb ik gedaan omdat ik er geen ervaring in had en ook niet op ben ingericht. Je kunt zelf veel, maar ik wilde geen risico lopen.

 

De kop eraf krijgen is een ander dingetje, de stuts kunnen aardig verkleefd zitten met de kop en soms komen ze er mee uit wanneer je de kopmoeren los draait. Als dat gebeurt dan heb je een probleem, want dan vult het gat met schroefdraad onderin zich met water en bagger en dan krijg je de stut er nooit meer goed in en gaat op den duur los zitten, waardoor de kop niet meer met het juiste moment vast zit. In dat geval kun je de vriesplug eruit halen, de schroefdraad met een tap uitbaggeren en droog blazen. Vervolgens de stut (Liefst een nieuwe) met loctite vastzetten.

 

Hoe weet je trouwens dat de klep is gebroken als de kop er nog op zit, draait de krukas nog wel rond (voorzichtig) ?

 

Succes,

 

Wilfred

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

de auto is intussen terug rijdend…

Omdat ik niet wist in welke toestand de bestaande kop was, heb ik een andere kop gekocht en die laten reviseren.

Ik wist dat de klep afgebroken was door te kijken met een endoscoop camera; dat gaf duidelijk aan dat de klep op de zuiger lag. Hoe de zuiger er aan toe was, kon ik niet goed zien.

Uiteindelijk bleek na verwijderen van de kop de zuiger nog OK te zijn en is er verder geen revisie nodig geweest (wel nieuwe V-riemen, elektronische ontsteking, gereviseerde carbs enz). 

 

Groet, Werner

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...