Jump to content

Motorombouw serie 2 naar daimler 4.0 van 1991

Mark van Broekhoven
 Share

Recommended Posts

De draadboom van een 92-er vond ik erg simpel. 

heb in mijn series 1 een 94-er 4 liter gezet, en in dat jaar zaten er veel meer onnavolgbare constructies in. 

Waarom wil je per se de xj40 kachels erin? zo slecht zijn de originele toch niet? veel werk, voor relatief weinig extra's lijkt me. 

We rijden de xj6 het hele jaar door, en ik hoor de kinderen en mijn vrouw eigenlijk alleen maar klagen dat het meestal te warm is in de auto. Te koud nog niet meegemaakt. ook niet met de huidige temperaturen rond het vriespunt. 

De kabelboom van 92 is inderdaad eenvoudig.

In de coupe was de kachel al een ramp en in de 4 deurs heeft hij ook niet lekker gewerkt. Niet koud en niet warm. Ik was een beetje klaar mee. In de Daimler werkte de kachel perfect. Dus nu kan ik alles gebruiken en aansluiten ook wat de airco betreft. Dat is ook de reden dat ik de hele kabelboom heb overgezet. [aan het overzetten]

• Klasse 1

Op 1/24/2023 om 10:10 AM, Mark van Broekhoven zei:

De kabelboom van 92 is inderdaad eenvoudig.

In de coupe was de kachel al een ramp en in de 4 deurs heeft hij ook niet lekker gewerkt. Niet koud en niet warm. Ik was een beetje klaar mee. In de Daimler werkte de kachel perfect. Dus nu kan ik alles gebruiken en aansluiten ook wat de airco betreft. Dat is ook de reden dat ik de hele kabelboom heb overgezet. [aan het overzetten]

Grappig deze constatering, in mijn 78er is het zelfde verhaal.

Defrost doet het prima? maar voor de rest ben ik niet te spreken het functioneren van de kachel.

Is bij mij denk niet alles goed achter het dash, zo krijg ik nauwlijks enige lucht uit het grote rooster in midden dash.

Zodoende werkt de airco ook niet optimaal, klepjes/bediening/vacuum niet meer goed?

Maar zie nog beetje op tegen dash loshalen en kijken naar iets waar ik niet echt kaas van hebt gegeten. :startle:

Maar sorry, zal dit draadje niet vervuilen met serie 2 kachel problemen ;)

Mark, vind de kleur groen van jouw jag best bijzonder, zie je niet vaak.

Even in mijn verkoopfolder gekeken welke kleur dit zou kunnen zijn: Juniper Green?

• Klasse 1

Het is inderdaad Juniper Green. Toen weinig verkocht en nu erg gewild blijkbaar. Moet eerlijk zeggen dat ik ook voor de kleur gevallen ben.

Als je aan de rechterzijkant van de kachel van een S2 de bekleding weghaalt, dan zitten er daar een aantal vacuumslangetjes. Als je aan de zwarte zuigt dan bedien je de klep van de grote uitstroom in het dashboard. Even iemand laten kijken of hij beweegt. Als de klep beweegt dan is het de vacuumbediening op de kachel die niet goed werkt. Als hij niet beweegt is de bediening van de uitstroom niet goed. Kun je er vrij lucht doorheen zuigen dan is het membraam gescheurd of gewoon het slangetje los.

Ik ken de kachel inmiddels wel goed maar ik vind het leuk om de andere kachel erin te sleutelen.