Jump to content

Technische Dag 12 november 2022.

keesh
 Share

Recommended Posts

Ik ben zojuist weer thuisgekomen na de Technische Dag in Heinkenszand. Het was zoals altijd weer supergezellig en leerzaam. Je hoort toch steeds weer nieuwe dingen ofschoon je zo’n dag al telkenmale hebt meegemaakt. Ook veel mensen op het Forum weer gezien en gesproken. Heerlijk allemaal.  Ik wil Raymond, Joke en team hartelijk bedanken voor de organisatie, hun gastvrijheid en uiteraard niet te vergeten de catering.

MvG

Aad

• Like 4

Inderdaad, heerlijke dag, heerlijk weer, heerlijke rit en heerlijke mensen 😁

was voor mij de eerste keer TD, maar volgend jaar graag weer

En dank aan Ray, Joke en de hele crew om ons zo heerlijk te ontvangen, zowel qua gastvrijheid, catering en kennis en ervaring & overdracht.

sta iedere keer weer versteld als Ray begint te vertellen over de techniek 👍😊 hoop geleerd 🧐 

• Like 4

Joke en Raymond, Petra, Jeffry en de  andere mensen die zich ingezet hebben, bedankt namens het forum voor deze mooie en leerzame maar vooral gezellige dag. Ook de aanweziggen bedankt, dat maakt het  zo gezellig.

Het is mooi om zo'n dag te hebben en te beleven. Het prachtige weer zorgde ervoor dat er buiten hele groepsgesprekken plaats vonden. Binnen kon er aandachtig geluistert worden naar de technische uitleg van de kenners. 

Er is altijd interessant om nieuwe dingen te zien en te horen. Vooral het koplamp polijsten viel mij op met schitterend resultaat, als nieuw.

• Like 4

1 uur terug, keesh zei:

Joke en Raymond, Petra, Jeffry en de  andere mensen die zich ingezet hebben, bedankt namens het forum voor deze mooie en leerzame maar vooral gezellige dag. Ook de aanweziggen bedankt, dat maakt het  zo gezellig.

Het is mooi om zo'n dag te hebben en te beleven. Het prachtige weer zorgde ervoor dat er buiten hele groepsgesprekken plaats vonden. Binnen kon er aandachtig geluistert worden naar de technische uitleg van de kenners. 

Er is altijd interessant om nieuwe dingen te zien en te horen. Vooral het koplamp polijsten viel mij op met schitterend resultaat, als nieuw.

Mijn vader en ik hebben genoten. Wat een gastvrijheid en kennis van zaken! Leuk om met meerdere mensen met n JAG-tik te spreken vandaag. Complimenten voor en dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt. 
groet en tot een volgende meeting. 

• Like 5

Ook wij zijn weer terug in Noord-Holland,Ik wil Het Team G&G bedanken voor weer een hele gezellige en leerzame dag. En natuurlijk Leon voor de vlaaien dat is eigenlijk de echte reden dat ik 500 Km op een dag rij 😂. Jeffry wil ik heel erg bedanken dat hij zijn laatste klus aan mijn Jaguar heeft gedaan. Ik wens hem hierbij veel plezier in de windenergie branche voor al ons Nederlanders 😉. Tevens heb ik stiekem vandaag al achter de rug van Raymond aan Petra gevraagd of zij het vertroetelen van mijn X308 van Jeff kan overnemen🤫

Hierbij ga ik de foto's van de motorflush plaatsen

image.thumb.png.86554c4d61129c6c54f54c7055591721.png 

Oude olie uit de motor.

image.thumb.png.12710d4546db2f053af4d90b24fef1fa.png

Aansluiten op het flush apparaat deze flus wordt in 2 stappen uit gevoerd.

image.thumb.png.ef664fb8e312e1d4e3e169bd241c5e6b.png

1ste Flush tijd ongeveer 40 minuten

image.thumb.png.5603adae720a20dc86b20b64f2f52faa.png

Met Kroon flushing oil pro

image.thumb.png.60c167a217a2172bd28a453b731536d4.png

En zo kwam het eerste filter uit een X308 van 1999 met 280.000 km op de teller

image.thumb.png.bda5378bf6a4b0d938cbf3a003f0fe5e.png

2de Spoeling weer ongeveer 40 minuten

image.thumb.png.9c25a7c5356c8f33b82022f2f9475584.png

Met Kroon neutrailizer oil pro

image.thumb.png.4396959ac8592939a8962d5c06a01c77.png

Hier het eerste en het tweede filter na de 2de spoeling

image.thumb.png.93892dbed75f84c7a59ae0be5ed39018.png

Hier laat jeff de peilstok zien nadat de motor weer volledig gevuld is met normale Kroon motorolie. En kijk hoe schoon het is. Half december ga ik teug naar G&G voor onderhoud ik zal vragen of ze de peilstok nogmaals kunnen laten zien.

image.thumb.png.24ac15993681bba0ff380d118f41768e.png

Tevens wil ik de man die mijn achterdeur weer heeft uitgedeukt hartelijk bedanken. Ik heb de afspraak met hem gemaakt om de voordeur te laten doen in december als ik voor onderhoud weer in Heinkenszand ben. 

• Like 1
  • Klasse 3

Ik ben inmiddels ook weer wakker.... 

na het eten ging het licht een beetje uit voor mij...

Wat een heerlijke dag!

Wat een mooie opkomst!

en wat een geweldige gezelligheid onder elkaar.

Heel fijn om elke weer zoveel liefhebbers bij elkaar te mogen treffen, en wat een mooi weer....

Buiten was er een treffen van mensen met elkaar en bij de auto's, binnen gezelligheid en drukte..

Wij waren blij eindelijk weer eens na Covid wat te kunnen doen in de vorm van een TD.

Iedereen bedankt om zo ver te willen rijden om met elkaar te zijn, echt waar... altijd weer een genot om te zien en te ervaren voor ons.

Wij openen graag onze deuren voor iedereen die er bij wil zijn, maar uiteindelijk word de Meeting bepaald door de bezoekers... en die waren er weer ouderwets genoeg!!!

Eerlijk gezegd was ik wel een beetje bang om het eerste woord te doen, maar eenmaal met elkaar weer samen op de vloer ging dat weer beter..  (oneindig lang geloof ik daarna haha)

Wauw!, iedereen heeelll erg bedankt om er bij te zijn en iedereen erg bedankt voor het afscheidscadeau voor Jeff,

Zo mooi de waardering te zien voor het geleverde werk van Jeff, echt een heel mooi gebaar wat ook enorm gewaardeerd word.

Jeff gaat een nieuwe draai geven aan zijn leven en wij als bedrijf gaan verder met Joris als regelneef, en ik ga weer op de vloer (waar mijn hart ligt) en alles zal verder in normale vorm doorgaan.

Echt genieten na wakker worden met een voldaan gevoel over wat er gisteren plaats vond.

Iedereen van de organisatie heel erg bedankt voor het regelen en het mogelijk maken van deze dag, elke keer weer!

- Leon bedankt voor de eeuwige en altijd geweldig lekkere vlaaien.

- Keesh bedankt voor de ondersteuning op het Forum.

- Meneer deukentikker bedankt voor het uitdeuken zonder spuiten

- Wim de eeuwige geduldige koplamppoetser (ook als ik hem vergas met het starten van een auto in zijn gezicht, waarvoor excuses)

- Hans, oh geduldige perfectionist van de poetsglorie.

jij geeft altijd weer die onberispelijke glans aan de auto's en het leven..

- Max en Henk, altijd weer aanwezig voor de steun en toeverlaat, noodzakelijke hulp en kennisdeling van zaken.

- Meneer afstandsbediening, die weer NET even een beetje meer info geeft en uitleg en verduidelijking van zaken over elektronica.

- Petra, die inmiddels al weer 2 jaar als monteurin/monteuresse (wat is eigenlijk de goede benaming haha) bij ons werkt en steeds en steeds beter word en altijd lekker passievol haar werk uitvoert.

- Joris, onze nieuwe regelneef, die ook maar gewoon "effe" in het diepe gegooid word en het maar even doet allemaal... (na 1 week in dienst)

- Jeff, onze veteraan die toch nog even op zijn vrije dag, terwijl hij niet meer bij ons werkt, wel gewoon meehelpt.. wat heeelll fijn is en enorm gewaardeerd word.

- Georgenna voor de koekjes.

- Tante Joke voor het regelen van de achterban en alles wat er te regelen valt voor en achteraf eten/drinken en nog heeelll veel meer.

Ik was gewoon blij dat ik er ook was.... heerlijk.

Iedereen bedankt en op naar de rondrit 2023!

• Like 3
  • Klasse 6

Het was voor mij een zeer geslaagde dag in het "Jaguarforum Clubhuis". Met name het motorspoelen en de uitleg over de versnellingsbak vond ik zeer interessant. 

Heel fijn om ook weer met wat mede liefhebbers kennis te maken. 

Dank ook aan de organisatie! Tot de volgende meeting.

• Like 3

Goedemiddag allemaal.

Het Aspen onderwerp sprak mij het meeste aan.

Na aandachtig geluisterd te hebben denk ik niet dat ik overstap op 95. Ethanol kan rubbers aantasten en aluminium opvreten. Geldt mogelijk meer voor mijn motorfiets dan de auto’s.

Wat ik wel ga doen is een maand bijhouden wat de 351 slurpt.

Dan de maand er na 1:50 Aspen bij tanken.

Ik snap de invloed van buiten temperatuur, airco, komende gladheid.

Een verschi van 5-10% zit in de marge, meetfout?

Onderstaand wat plaatjes van mijn avonturen in het  JFC: Jaguar Forum Clubhuis. Beter goed gepikt dan zelf slecht verzonnen (Marty2009)

De knopjes, micro-switches in de AB waren voorbij hun maximaal ontworpen schakelingen.

In het getekende rondje zie je de plek waar normaal een schakelaar zou moeten zitten. Hier de lege plek waar later een nieuwe geplaatst zal worden. Let ook op de grootte van dat gespuis.

Je ziet dat de AB werkt, zo in de buurt van de 433 mHz zie je een sprongetje in het beeld.

Jagster, Peter graag aanvullen!

En natuurlijk een foto van de tovenaar met de soldeerbout.

De koplampen van Lindag zij gepoetst, warm gewreven met korrel 800 geloof ik en in stapjes terug naar 2000. wat een geweldig resultaat. De deuk in de nummerplaat valt nu wel erg op. 

Ik had met Arie-jag een hele verhandeling over de koplampen van Linda.

HDMI, Halogeen, klein/groot, wel of geen doekje. We zijn er niet uitgekomen….

In ieder geval is de doffe aanslag volledig verdwenen. Vol trots kunnen we onze S weer laten zien.:-)

Compliment aan iedereen die zich ingespannen heeft voor deze dag.

Zeer geslaagd. Maar een hele dag op je poten staan, is voor een kantoorpikkie, ehhh, wat vermoeiend.

943991194_Controle433mHz.jpg

gg electronica Kunstenaar aan het werk.jpg

gg grootte van onderdelen.jpeg

GG koplamp kunstenaar.jpg

gg printplaat.jpg

gg schakeleer uit elkaar.jpg

Koplampen Linda.jpeg

Resultaat van hard wrijven.jpg

• Klasse 2

Net als iedereen, heel erg genoten van de Technische Dag en de gedeelde informatie. De (kuch) koplampen van de dame zijn vakkundig onder handen genomen en weer als nieuw.  Dit heeft niet gelegen aan de koude start van de Jááág van Joke waarbij de koplamppoetser (Wim) zoals Raymond hierboven al aangaf, op een flinke dosis uitlaatgassen werd getrakteerd 😆

De afsluiter, over de brandstof, met veel interesse gevolgd.
Heel prettig om Jeffrey nog een laatste maal te kunnen en mogen zien om hem succes te wensen in zijn nieuwe job.

Al met al een heel geslaagde dag en mijn dank gaat uit naar iedereen die hierbij betrokken is geweest (organiseren,etc)

Mvg

Feike

• Like 3