Jump to content

Symposer buiten weerking stellen?

jaapvanthoff
 Share

Recommended Posts

https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x351-53/2014-xjr-symposer-delete-263163/

Heeft iemand wel eens van het bovenstaande gehoord? 

Wat ik er van begrijp is dit een geluid "versterker" zodat het motor gerluid van binnen beter te horen zou zijn?

Wat heeft dan al die kilogrammen demping materiaal voor nut.

Iemand een idee hoe het er uit te slopen?

• Haha 1

Het geluidsfeedbacksysteem genereert een sportief, krachtig motorgeluid in het passagierscompartiment, bij hoge motorbelasting en snelheidsinstellingen, om de rijervaring te verbeteren... Het symposer-systeem wijzigt inductiegeluidsgolven van een specifiek frequentiebereik, bij bepaalde motorinstellingen, om het vereiste motorgeluid te produceren.

Als je dit er allemaal uit sloopt zal het wel helpen😉

s-l1600 (5).jpg

• Like 1

https://www.youtube.com/watch?v=XuL0SeIvnJg&ab_channel=Jr'sGasolineAlley

Hier laten ze het demonteren zien bij een Ford.

Op verschillende fora heb ik berichten gelezen van kerels die aan de zware medicijnen zitten om rustig te worden, omdat het demonteren zomaar drie dagen kan duren. En een ontzettende rotklus is.

Ik denk dat kan makkelijker - ik ben namelijk lui- 

Als ik slang 3 kan afknijpen met een infuus klem, of een lucht regel klem wat je ziet bij aquarium slangen, dan ben ik het ventje, toch?

Zo heb ik ooit in het buitenland lijmklemmen bij de lokale DHZ gekocht omdat de kachelkraan van de Serie III bleef hangen tijdens onze zomer vakantie. Werkte als een trein.

image.thumb.png.78e3c0aa300ed3c3cb7142b49d2a3431.png

Misschien dat een beetje pur of isolatie materiaal in de conus van # 5 aangebracht het zelfde doet, maar dan moet je wel de "trompet" kunnen vinden.

Grappig hoor allemaal, ben ik met de motor onderweg, dan draag ik aangemeten otoplastieken om geruis weg te filteren.

Ben ik met de hoerensloep onderweg, dan moet ik geruis weg filteren van de motor.

Vroeger was het leven simpel, je had kuilen in de weg en geen verkeersdrempels.

Ik ga me melden bij goed resultaat.

Is het een sof, dan vergeet ik te reageren.

image.png

3 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Als ik slang 3 kan afknijpen met een infuus klem, of een lucht regel klem wat je ziet bij aquarium slangen, dan ben ik het ventje, toch?

Dan zal er vast weer wel ergens een storing of lampje gaan branden😂