Jump to content
keesh

cold air intake X300

Recommended Posts

rover114    711

Ik moet even wat verzinnen. Gelukkig hangt de boel niet, het filter steunt op de plek waar eerst de oude filterbox vast zat.

Is het nodig om die dingen te behandelen met die olie? Dan koop ik wel van dat K&N spul denk ik.

wat voor filter is het dan mika?

als het een k&n is dan is hij volgens mij al geolied.

doe je er dan weer olie op dan heb je kans dat druppeltjes in de inlaat meegezogen worden.

(en de lmm beschadigen, afhankdelijk van het type lmm, weet niet of dat bij de aj16 aan de orde is eerlijkgezegd)

Mika Kindt    108

Ik zou er wel iets op verzinnen , anders is je filter snel aan zijn einde. Gebruik niet te veel olie en laat het filter goed drogen, anders kost het je LMM.

Dat lijkt mij ook, en vloeistof in je LMM is nooit goed. Waarschijnlijk heeft dat ook meteen impact op je regeleenheid van de motor en dan krijg je allerlei rare dingen...

Mika Kindt    108

wat voor filter is het dan mika?

als het een k&n is dan is hij volgens mij al geolied.

doe je er dan weer olie op dan heb je kans dat druppeltjes in de inlaat meegezogen worden.

(en de lmm beschadigen, afhankdelijk van het type lmm, weet niet of dat bij de aj16 aan de orde is eerlijkgezegd)

Het is een Tenzo R filter. Ik heb zo het idee dat er geen olie op zit. Goed drogen dus, en is het verstandig om voor de zekerheid met perslucht te kijken of er geen olie is achtergebleven?

rover114    711

Het is een Tenzo R filter. Ik heb zo het idee dat er geen olie op zit. Goed drogen dus, en is het verstandig om voor de zekerheid met perslucht te kijken of er geen olie is achtergebleven?

NEEEEEEE.

aub geen perslucht,

als hij niet geolied is lichtjes olien, en een nacht laten drogen.

niet op de verwarming oid..

keesh    946

Ruim zeven jaar en 70.000km met een open/sport luchtfilter rond gereden te hebben heb ik nu besloten om er een filter box omheen te bouwen. Waarom? Misschien heeft het resultaat dat hij minder warme lucht pakt van de motor en omdat ik graag knutsel ;)

post-885-0-38305600-1468688470_thumb.jpg post-885-0-97686500-1468684542_thumb.jpg post-885-0-65308100-1468684561_thumb.jpg post-885-0-23492200-1468684584_thumb.jpg

keesh    946

Het filter is nu na een lange rit nog steeds koel, voorheen was het filter altijd warm. Dus de lucht die nu de motor ingaat zal wel een stuk koeler zijn.

• Like 1

keesh    946

Ook voor mijn XJS met dezelfde AJ16 motor een groot open sportfilter(GREEN) besteld wat in het grote filterhuis past. Een XJS pakt de lucht al voor op de neus, dus voor het warme blok, dus koele lucht. 

2df0c423f0a8e37530132ab5fe666282-Green-single-cone-cilindrisch-rubber-top_lang.thumb.jpg.5c17a32da5964ce57557c973284c2f6d.jpg