De Pietse Posted September 7, 2022 Share Posted September 7, 2022 Beste mede forum leden! Ik had een vraag, ik zit dus te denken om lpg op mijn series 3 te bouwen en de auto te gaan gebruiken voor dagelijks gebruik aangezien diesel er momenteel niet echt meer uit kan was dit een betere oplossing en de auto blijft dan niet meer zoveel stil staan wat overigens ook beter is. Maar het volgende wat voor lpg systemen werken goed op de 4.2 Liter injectie motoren? zal een mengstuk voor bij het inlaatspruitstuk genoeg zijn? of moeten er injectoren ingebouwd worden? heb nog gas systemen van mijn americanen liggen dus mocht ik zown Impco verdamper kunnen gebruiken en mengstuk er tussen is het vrij goedkoop te realiseren om op gas te rijden mvg, Arjan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert ter Meer Posted September 10, 2022 Share Posted September 10, 2022 Hallo Arjan Wil ook serie 3 gaan rijden op lpg , ben je al wat wijzer geworden over welke lpg installatie het best zou werken Gr Bert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted September 10, 2022 Share Posted September 10, 2022 Ik heb goede ervaring met een OMVL installatie met één mengstuk en terugslagklep ivm eventuele backfire. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Pietse Posted September 17, 2022 Author Share Posted September 17, 2022 Op 9/10/2022 om 5:59 PM, Bert ter Meer zei: Hallo Arjan Wil ook serie 3 gaan rijden op lpg , ben je al wat wijzer geworden over welke lpg installatie het best zou werken Gr Bert Ben nog steeds aan het rondkijken de goedkoopste installatie is met 1 mengstuk wat @BertJaguar heeft. ben je bereid meer uit te geven kun je altijd een g3 set erin laten bouwen dan zal hij iets zuiniger lopen op lpg en je hebt dezelfde vermogen als dat je op benzine rijdt met de auto Op 9/10/2022 om 7:22 PM, BertJaguar zei: Ik heb goede ervaring met een OMVL installatie met één mengstuk en terugslagklep ivm eventuele backfire. Zou u hier foto's van willen maken zodat ik een idee heb hoe ze dit hebben gemonteerd? en is dit gemonteerd op een 4.2 injectie motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted October 1, 2022 Share Posted October 1, 2022 Ik heb deze Jag niet meer. Het mengstuk zat vlak voor de inlaatluchtstroomklep. Het was een injectiemotor. Starten op benzine en dan automatisch overschakelen op lpg. Voor een modernere installatie kun je eens bij Prins Lpg informeren, zeer goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron62 Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Ik heb een G3 in mijn S2. Zat al in de auto toen ik deze kocht. Loopt verder prima en kan ook starten op gas. Er is bij mij geen verschil tussen rijden op gas of op benzine. Maar om nu dagelijks de auto te gebruiken??????????????? dat was het plan van de vorige eigenaar en ook de rede waarom hij de auto verkocht. Zo oud. Dagelijks gebruik is geen aanrader. Wel regelmatig gebruik. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts