Jump to content

xj40 pook niet uit p

w.h69
 Share

Recommended Posts

beste jag lovers ,heb een probleem met mijn xj40 en dat is dat ik mijn pook niet uit p krijg (zit vergrendeld) als ik mijn auto gestart heb .Rempendaal heb ik ingedrukt.!!! zag dat dbc11071 onderdeel (gear selector solenoid) er betrekking op heeft maar dat is volgens mij alleen voor bij nood.wie weet meer???

• Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er zijn twee kortetermijnoplossingen:

1 - probeer met je voet op de rem en de J Gate in N te starten, in plaats van in P;

2 - als ook dat niet lukt: naast de hendel van de J Gate zit een stervormige ‘verdieping’ in het kunststof. Deze kan je met bijvoorbeeld een brede stiftschroevendraaier losdraaien, waarna je met een smallere schroevendraaier via het ontstane gat de solenoid manueel kan ontgrendelen.

ja dat is dat onderdeel dbc11071 dat is voor handmatige ongrendeling (torck schroef)en dan gaat ie idd uit z.n P.nu zat ik ik te denken ,je rempendaal geef het sein dat ie uit z.n P kan (bij starten).gezien hij wel handmatig ontgrendel maar niet met de rempendaal moet die remsensor of hoe je ook zo iets noem kapot zijn .wat denk jij.?Heb met je trouwens wel eens over klapperende achterkant gehad .Was de onderste bush/lager van de gasveer. Heb me rot gezocht naar wat dat was. 10min werk om te vervangen maar mega proces om er achter te komen waar geklapper van dan kwam.pffffff

Een defecte remschakelaar is makkelijk te testen: auto op contact en een assistent bij de achterkant van de auto.

• Rempedaal in en remlichten gaan aan: verder zoeken 😒
  • Rempedaal in en remlichten blijven uit: pedaalschakelaar schoonmaken/afstellen of vervangen.

Op het plaatje zie je de remschakelaar gemarkeerd.

image.thumb.png.a681fa0b64092460e987dc04ee1343eb.png