Pjotr Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Ik heb een XJ Series 2 Jag (6 cilinder 4.2) die een aantal jaren geleden in Almelo is geweest voor revisie van de carburateurs ( SU H8). Deze zijn toen afgesteld en werken prima. Nu is de Series 2 Jag slecht aan het worden en ik ben de goede onderdelen hiervan aan het verplaatsen naar mijn andere Jags. Ik wil de carburateurs overzetten naar mijn Series 1 die dezelfde 4.2 motor heeft ( en ook SU H8 carbs, maar deze werken minder goed). Als ik de carburateurs overzet van de Series 2 naar de Series 1, moet ik ze dan opnieuw laten afstellen? Ik had het idee dat de carburateurs op elkaar worden afgesteld, maar misschien zie ik dat verkeerd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Nee zul je opnieuw moeten afstellen om hem echt goed te laten lopen. Alles heeft invloed op elkaar. Maar hij zou het er wel al redelijk goed op moeten lopen als je ze zo over zet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mkickert Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 Als het dezelfde carburateurs zijn (hadden Serie 2's niet HIFs?) zou het moeten kunnen. Passen doet het sowieso, maar zoals Rob ook zegt bestaat er een kans dat de motor niet gelijk geweldig loopt. Je kunt opzoeken of beide carburateurs dezelfde naalden hebben, maar ook die zijn te vervangen of over te zetten van de huidige SU's. Verder is er weinig wat er anders kan zijn tussen twee HS8's, tenzij er emissiezaken op zitten. Ook al is alles hetzelfde zul je op zijn minst ze moeten synchroniseren (met vacuümmeter) wanneer je eea overhoudt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertJaguar Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 Ja, synchroniseren van de gaskleppen, mengsel afstellen en stationair toerental afstellen en synchroniseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts