Jump to content

XKR 1996 - cruise control vacuum unit vervangen

cage
 Share

Recommended Posts

xkr_cruise_control_vacuum_unit.thumb.jpeg.915196c733b6d255f24ff336ba9dcf02.jpeg

Cruise control vervangen bij een XKR (b.j. 1996) is redelijk recht toe recht aan. De voorbereidingen kosten alleen wat tijd.

Zet de auto op de brug, of op een bok - zoals ik - en verwijder het rechter voorwiel. Verwijder vervolgens de liner van de wielkast die zit vast met een aantal plastic moeren en druk pinnen.

690401133_2022-07-1609_33_53.thumb.jpg.4a996215a6cab871d31c2f3a0b111e1a.jpg

xkr_cruise_control_vacuum_unit.thumb.jpg.c12d7fcbddc2638e2b5148011db0870b.jpg

Draai de (10 mm) zelfborgende moeren los van de unit (rode ovalen)

Maak de kabelboom los (plastic retainer mollen - later vastzetten met een tie-wrap - dat gaat het makkelijkst als je de unit los hebt van de caroserie (groene ovaal)

Maak de overdruk slang naar het expansievat los (blauwe cirkel). Om de unit eruit te krijgen moest ik de dop van het expansievat ook loshalen (beige ovaal)

Zet de twee twee vacuum slangetjes over op de T-stukken. Beide hebben een aparte diameter, dus je kan niet de fout ingaan met overzetten, of het past niet, of het is veel te groot. (paarse lijnen)

Monteren is het omgekeerde van demontage. Als je de tijd hebt en je moet wat aan je koplampunit doen, dan is dit het uitgelezen moment, want met de wielkastlining eruit kan je mooi bij de torxschroef waarmee de unit vastzit binnen. het spatbord. Zo niet, vastzetten, wiel d'rop, moeren vastzetten bok eronderuit, moeren aanhalen met een momentsleutel (dat doe ik tenminste) en testritje maken.

• Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images