Jump to content

RDW Chassis nummer S type classic

HansD
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek  in mijn S type uit 1965 waar het RDW het chassis nummer heeft ingeslagen. 

Het moet in de kofferbak staan maar kan het niet vinden aangezien de kofferbak met anti dreun is behandeld dus ook over het nummer. 

Wie heeft  een geïmporteerde S type en kan mij vertellen waar het chassis nummer is ingeslagen, nu alles weer blankmaken is ook wat..

Alvast hartelijk dank.

1804771087_DOORS_BOOTS121016(36)3.JPG

Waarom zou de RDW een chassis nummer inslaan.

De S-type heeft standaard af fabriek een ingeslagen nummer.

Deze kun je vinden onder de motorkap net naast de motorkap ontgrendeling.

De mijne is ingevoerd vanuit Zuid Africa.

Zelfs bij mijn MK1 staat het nummer op deze zelfde plaats.

Bij de S type is het nummer te vinden aan de linkerzijde onder de achterbumper, dit is een gestanst plaatje met het nummer. Tijdens de taxatie afgelopen zaterdag werd mij verteld dat alleen het ingeslagen chassisnummer geldt.

Volgens mijn kentekenbewijs en de kentekencheck  bij het RDW staat dat het chassisnummer "tegen  r. randprofiel kofferruimte" moet staan. (zie foto)

Ondertussen heb ik de rechterzijde blank gemaakt maar nog niets gevonden dus nu ook links maar gaan zoeken.

kenteken check.png

Er is inderdaad ook een nummer aan de linkerzijde onder de achterbumper, echter dat is het carrosserie build nummer van Pressed Steel ( body nummer ), en niet het chassis nummer van Jaguar!

Als de RWD dit nummer heeft gebruikt is er iets wat niet klopt.

Wat ik ook vreemd vind is dat er bij de RDW staat 8 cyl en 3996 CC inhoud??

Hebben ze er een amerikaan in gehangen?

• Verward 1

Jaguar 38S,

Klopt, ik denk dat er bij de import vanuit de USA iets niet goed gegaan is. Er ligt nl. een 3,8 / 6 cyl. in en het  id plaatje in de motorruimte geeft matching numbers van versnellingsbak en motor aan. Om het chassisnummer te kunnen controleren of die matching 

is het belangrijk dat de ingeslagen nummers van de RDW gevonden worden zodat e.e.a duidelijk en  in orde gemaakt kunnen worden.

• Like 1

Jaguar38S,

Ik heb een denkfout gemaakt. Waarschijnlijk heb ik door gehoord ipv voor het RDW. Je hebt helemaal gelijk dat het RDW geen nummers slaat bij import.

Maar nog steeds vreemd dat er 8cyl. staat op het kentekenbewijs 

Excuses voor de verwarring maar nog steeds op zoek naar het chassisnummer maar ik zal  je op de hoogte houden.

Groet Hans