Jump to content

'99 XK8: spiegels automatisch inklappen bij afsluiten deur?

MarcJagger
 Share

Recommended Posts

Hi mede-Jaggers,

Is het mogelijk de 'driver side door module' te programmeren

zodat de spiegels automatisch inklappen als je de auto lockt?

Ik heb de IDS/SDD-software van British Diagnostics draaiend

via de Mongoose-kabel, maar ik kan deze instelling niet vinden.

🙏 Marc

• Like 1

Ik ben meestal al blij als dat knopje gewoon werkt. Het duurde mij 5 jaar om er achter te komen dat het ook automatisch kan. Toen kort erna het knopje de geest gaf en er een nieuwe geplaatst is, is het nog lastiger geworden.

• Like 1

Heb je wel inklapbare spiegels?

Niet iedere XK (X100-generatie) heeft die optie.

Youtube kanaal ToTheGarage heeft hier laatst een 'kort' filmpje aan gewijd, waarin ze uitleggen hoe dit te activeren.

Volgens mij, uit m'n hoofd, 2x het spiegel-joystick naar achteren bewegen, om te activeren. Het zelfde om weer te deactiveren. Zoiets ;-)

7 uren geleden, wvdl zei:

Heb je wel inklapbare spiegels?

Niet iedere XK (X100-generatie) heeft die optie.

Youtube kanaal ToTheGarage heeft hier laatst een 'kort' filmpje aan gewijd, waarin ze uitleggen hoe dit te activeren.

Volgens mij, uit m'n hoofd, 2x het spiegel-joystick naar achteren bewegen, om te activeren. Het zelfde om weer te deactiveren. Zoiets ;-)

Nou en of ik inklapbare spiegels heb. Niet zo heel lang geleden klapten ze zelfs uit zichzelf in en uit (zie het topic "Spiegeltje spiegeltje aan de deur..."), maar dat probleem heb ik opgelost. Kort de joystick naar achteren en ze gaan naar binnen, weer kort naar achteren en ze gaan weer naar buiten. Dat gaat nu super.

Nee het zou leuk zijn als dit automatisch gebeurt als je afsluit. En dat zou in principe eenvoudig voor Jaguar (softwarematig) in te bouwen moeten zijn lijkt me, vandaar mijn vraag aan jullie allen.

Is er misschien iemand bij wie dit standaard al gebeurt?

Bedankt voor je reactie!

🙏 Marc

• Like 1