Jump to content

Zij spiegel XK(X150)

sw.567
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik had een vraagje over mijn XK(X150) uit 2006.

Ik heb in mijn menu van zijspiegels de optie naar beneden kantelen als de versnelling in de achteruit wordt gezet aangezet maar er gebeurt niets.

Ik kan de zijspiegels aan beide kanten wel gewoon bedienen naar boven en beneden enz maar die functie doet het niet.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Alvast bedankt

Alleen de buitenspiegel aan de passagierskant zou op die manier naar beneden moeten kantelen. Als die functie is ingeschakeld en je hebt de versnelling in achteruit staan kun je de positie wel aanpassen (met knop 1 in onderstaande figuur). Misschien dat eens proberen? De positie die je zo kiest blijft behouden totdat je de spiegel weer anders instelt.

image.png

• Like 2

Heb het geprobeerd maar als ik de spiegel verstel als de versnelling in zijn achteruit staat blijft hij op deze stand staan als ik vooruit weer wegrijd.

Dus feitelijk doet hij niets als ik de auto in zijn achteruit zet.

• Like 1

Okay, dan is er kennelijk iets stuk ;-). Dan is er nog wel een work-around: zet de spiegel in de gewenste stand en sla deze instelling op in de derde geheugenpositie van de electrische stoelverstelling. Dan heb je nog een extra voordeel: de buitenspiegel gaat alleen in de lage stand staan op het moment dat je dat wil :-).

• Klasse 1

Heb het geprobeerd maar dat werkt dus niet.

Ik kan de spiegel wel bedienen met de gewone knoppen maar kantelen tijdens parkeren en in de memory opslaan lukt dus niet.

Wel met de rechterspiegel maar niet met de linker.

Iemand nog ideeen??

Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat ik bedoelde. Als de kantelen-tijdens-parkeren optie niet werkt zou ik de gewenste positie van de spiegel(s) opslaan in de derde memorypositie. Daarmee kantelt de spiegel niet automatisch als je de auto in de achteruit zet, maar heb je de keuze om op de  moment dat je daar behoefte aan hebt de derde positie te kiezen en dus de spiegel te kantelen. Daarna weer gewoon positie 1 of 2 kiezen en de spiegel kantelt weer terug.

Sowieso is de kantelfunctie (als hij zou werken) alleen actief op de spiegel aan de bijrijderskant. Met de workaround hierboven zou je hem wel voor beide spiegels kunnen activeren.

Dat heb ik wel door maar ik denk dat het andersom niet duidelijk is.

Als ik de zijspiegels met de knoppen L of R selecteer en met het hendeltje de desbetreffende spiegel wil verstellen dan gaat dat goed en werkt zonder haperen.

Parkeren en de rechter spiegel kantelen werkt niet.

Ook als ik de memory functie gebruik werkt dat niet op de rechter spiegel, deze moet ik dus nog steeds met de R knop selecteren en met het hendeltje in de juiste positie zetten.

Als ik dus memory positie1,2 of 3 gebruik werkt dat alleen op de linker buitenspiegel.

De rechter spiegel is dus alleen te gebruiken met de knoppen in de deurgreep.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

• 2 weeks later...