cage Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Toen ik mijn XKR kocht zwierde de CD-wisselaar door de achterbak. Inmiddels heb ik een tweedehands "rack" gekocht om het vast te zetten, maar het ontgaat mij volledig hoe ik de wisselaar in het rek moet hangen. Heeft er iemand foto's of een beschrijving het geval te installeren? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Ik kan eventueel wat foto's maken hoe het bij mij gemonteerd zit ( XKR 2000 ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cage Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Dat zou ik zeer zeker opprijsstellen Leonneke. Waarschijnlijk kan ik het daarmee oplossen. Heb vandaag ook de bekleding voor de rechterkant uit de US ontvangen met uitsparing voor de wisselaar. Zou ik dat deze week mooi inmekaar kunnen prutsen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 6 minuten geleden, cage zei: Dat zou ik zeer zeker opprijsstellen Leonneke. Waarschijnlijk kan ik het daarmee oplossen. Heb vandaag ook de bekleding voor de rechterkant uit de US ontvangen met uitsparing voor de wisselaar. Zou ik dat deze week mooi inmekaar kunnen prutsen. Ga ik morgen eventjes doen bij daglicht ! CORRECTIE. De Dinitrol man heeft een fotooke gemaakt. Hoppa !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cage Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Bedankt Leonneke. Hmmm, ziet er anders uit dan de mijne ... zal morgen een foto maken van wat ik heb. Lijkt incompleet. Dat wordt groningen bellen als ik gelijk heb. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 De foto van Leon laat zien hoe de wisselaar gemonteerd moet worden. Zie je ook terug in de partslist op de site van SNG BARRATT. Aan de andere kant: als je op diezelfde pagina de details van de bracket bekijkt komt er een heel ander item naar voren, de bracket voor de VERSTERKER. Mogelijk heb je ook een bracket voor een later bouwjaar, die zijn nogal AFWIJKEND. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 11 uren geleden, Leonneke zei: De Dinitrol man heeft een fotooke gemaakt. Hoppa !!! Wat is het daar stoffig in jouw XKR! 😲 😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cage Posted June 2, 2022 Author Share Posted June 2, 2022 Bedankt Hans, Eerlijk gezegd kijk ik zelden of nooit bij Barrat, omdat ze stervens duur zijn en ik hun website lastig vind te navigeren. Ik zoek in de beschikbare catalogie, ebay, Jaguar fora, leveranciers van tweedehands onderdelen en daarmee houdt het eigenlijk op. Ik denk dat ik met kunst en vliegwerk de wisselaar in het rek ga monteren. Als ik telkens onderdelen heen-en-weer moet sturen, dan kost het me meer aan porto dan een hoeklijn alu van 3x3x30 cm en een paar parkers. Indien ik m'n type en bouwjaar opgeef, verwacht ik dat de juiste onderdelen geleverd worden. Dit onderdeel is niet iets waarvan ik zeg dat het imperatief is om het juiste onderdeel te hebben, omdat je het risico loopt dat iets daardoor niet werkt, dus accepteer ik het maar voor wat het is, want ik kan ermee uit de voeten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cage Posted June 2, 2022 Author Share Posted June 2, 2022 1 uur geleden, EricS-TR zei: Wat is het daar stoffig in jouw XKR! 😲 😂 Heb je al achter de bekleding van je eigen achterbak gekeken? 😮 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 35 minuten geleden, cage zei: Dit onderdeel is niet iets waarvan ik zeg dat het imperatief is om het juiste onderdeel te hebben, omdat je het risico loopt dat iets daardoor niet werkt, dus accepteer ik het maar voor wat het is, want ik kan ermee uit de voeten. Wil je eens een foto posten van het bracket? Als je de uitsparing van de stoffering kunt uitlijnen moet het toch okay zijn eigenlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 2 uren geleden, cage zei: Heb je al achter de bekleding van je eigen achterbak gekeken? 😮 Wekelijks om er te poetsen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cage Posted June 2, 2022 Author Share Posted June 2, 2022 10 uren geleden, Leonneke zei: Wil je eens een foto posten van het bracket? Als je de uitsparing van de stoffering kunt uitlijnen moet het toch okay zijn eigenlijk. Al mee bezig, Leonneke. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcJagger Posted June 24, 2022 Share Posted June 24, 2022 Ik heb ook net een CD-wisselaar 'ingebouwd' in mijn XK8. Een beugel heb ik er (nog) niet voor gemaakt maar heb hem ingeklemd in rubber. Op die manier denk ik ook heftige schokken op te vangen (waardoor hij zou kunnen 'overslaan'). Hij staat op een paar gehalveerde stukken cv-leiding foambuizen en er zitten ook twee van die buizen tussen bovenkant cd-wisselaar en frame. En dit werkt vooralsnog prima. Mochten de buizen toch inzakken of zo, dan ga ik steviger rubber gebruiken (geen spul dat vocht kan vasthouden). 👍 Marc 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cage Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 Op 6/24/2022 om 1:07 PM, MarcJagger zei: Ik heb ook net een CD-wisselaar 'ingebouwd' in mijn XK8. Een beugel heb ik er (nog) niet voor gemaakt maar heb hem ingeklemd in rubber. Op die manier denk ik ook heftige schokken op te vangen (waardoor hij zou kunnen 'overslaan'). Hij staat op een paar gehalveerde stukken cv-leiding foambuizen en er zitten ook twee van die buizen tussen bovenkant cd-wisselaar en frame. En dit werkt vooralsnog prima. Mochten de buizen toch inzakken of zo, dan ga ik steviger rubber gebruiken (geen spul dat vocht kan vasthouden). 👍 Marc Ik vraag me af of het veel zal uitmaken, Marc. Uiteindelijk krijgt de cd-speler toch een "klap", want de schokken van een auto zijn voor iets als een wisselaar niet op te vangen. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat de fabrikant rekening heeft gehouden met de schokken die een wisselaar/speler in een auto heeft te verduren. Wat ik wel altijd deed: Een kopie van m'n CD's gebruiken in de auto. Dan was het origineel niet kapot als er iets fout ging en hoefde ik alleen maar een nieuw kopietje te trekken Uiteindelijk resultaat in de bagagbox: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron62 Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Ik heb mijn wisselaar vaker open gehad en die hangt met veren in de behuizing. Vooralsnog heb ik nooit last gehad van overslaan. Het wisselmechanisme wil nog wel een weigeren doordat het niet vet gehouden wordt. Als je de behuizing dan los maakt, dan zie je hoe het spul in de behuizing hangt. De behuizing zit overigens aan de beide zijkanten vast met 4 parkertjes aan het rek. Ik haal de bevestiging van het rek los van de wagen vloer en schuif het hele rek een stukje naar voren. Dan kun je de schroeven aan de zijkanten los halen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdee123 Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Hoezo draaien jullie nog cd’s ? 😜 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Inderdaad 😁 Mijn CD-wisselaar staat nutteloos in de kofferbak sinds ik JagDroid heb gemonteerd. Zóveel makkelijker 😃 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 3 uren geleden, erdee123 zei: Hoezo draaien jullie nog cd’s ? 😜 Absoluut ja !!! En tegenwoordig ook weer El Pees. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdee123 Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 19 minuten geleden, Leonneke zei: Absoluut ja !!! En tegenwoordig ook weer El Pees. In de Jaguar?? 🙄 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 9 uren geleden, Leonneke zei: Absoluut ja !!! En tegenwoordig ook weer El Pees. Speciaal voor de jongeren onder ons: LINK 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdee123 Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 13 uren geleden, hansvh zei: Speciaal voor de jongeren onder ons: LINK Bedankt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 12 minuten geleden, erdee123 zei: Wat voor hoofdtelefoon staat daar in het hoekje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 Ik draai ook gewoon nog cd'tjes in de Jaguar, paar maanden geleden zelfs nog nieuwe cd besteld. Zit ook SD-card in met heul veul muziek en natuurlijk gewoon de FM radio. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 Vroeger, toen ik ook nog een Jaguar had, luisterde ik alleen naar de muziek die de twaalf cylinders in het vooronder maakten . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 Zo’n twaalf hoor je toch nauwelijks? Vind het zelf in de auto vaak ook fijn zonder radio of muziek. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts