PeeJee Posted May 19 Share Posted May 19 Hoi, sinds enige tijd hoor ik onder de auto bij snelheden rond de 70 km. per uur een zacht rammelen van metalen schotjes oid. Mijn garage kan het niet lokaliseren. Wellicht suggesties of ervaringen van jullie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted May 19 Share Posted May 19 Binnenkant demper? Speel dan s iets met je gas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted May 19 Share Posted May 19 Klapperende warmte schildjes bij je catalysator / dempers? Of wapperende luchtstromingsplaten onder je motor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeeJee Posted May 20 Author Share Posted May 20 Dank beiden voor het meedenken. Ik houd jullie op de hoogte van nieuwe inzichten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted May 20 Share Posted May 20 In vervolg op Kapitein Haak: Zet de auto op een brug en ga met een klein kamertje tegen alles lopen tikken. Wat ook kan, mogelijk is een motor steun wat losjes en kantelt de motor wat, zodat een (uitlaat) steun ergens tegen aan komt. Wat voor een type heb je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeeJee Posted May 20 Author Share Posted May 20 Hoi Jaap, dank voor je reactie. Het is een x308 V8 4.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted May 20 Share Posted May 20 Voorstel: Probeer de resonatie op te roepen. Noteer toerental en in welke versnelling dat je rijdt. Dan, manueel met het zelfde rpm in een andere versnelling. No joy, dan is het snelheid afhankelijk, dus lucht turbulentie. Ik stel voor, op de brug, iemand in de auto die het zelfde resonantie toerental kan oproepen en luisteren. Geen resultaat? = lucht turbulentie als oorzaak, of door het gevraagde vermogen bij 70 kmpu kantelt je blok. Dus wisselende rpms op de brug; petjes gedrag voor het verkeerslicht. Bij een V8 is het max toerental 3.000 rpm zonder belasting, dus stuk maken kun je niets. Maar hoezo rijdt je 70? Woon je aan een woonerf, of ben je een wannabee Volvo, iets met Vvvvv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poelie Posted May 20 Share Posted May 20 Een of meerdere kruiskoppelingen op de aandrijfassen (van diff naar wiel) zouden zoiets kunnen doen. Deze rammelen als knikkers als ze op raken. Je moet het dan wel constant horen. Giert of ronkt het ook? Denk je het bij de motor, halverwege of achter te horen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted May 20 Share Posted May 20 Beter nog: geluidsopname? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted May 28 Share Posted May 28 Kom er maar even mee langs, kijken wij even het kan van alles zijn. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted May 29 Share Posted May 29 Het kan van alles zijn, DE meest voorkomende oorzaken zijn deze, - Loszittende catalyst, - Convertor lock up, - Tussendemper, - Voorste demper(s) voor de achteras. Maar het kan ook heel goed iets in het onderstel zijn, beetje afhangkijk of het is tijdens rijden of alleen met stilstaan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeeJee Posted May 29 Author Share Posted May 29 Hoi Isabella, Dank voor je suggesties. Ik rijd pas kort met deze auto en had al bedacht om later dit jaar een afspraak bij jullie te maken om alle eigenaardigheden te laten checken. Was al eerder getipt door WJ hier uit Amsterdam. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted June 10 Share Posted June 10 Komt helemaal goed.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.