Jump to content

Motor/versnellingsbak hapert boven de 100km/u

nl12358
 Share

Recommended Posts

Mijn S-type uit 2004 rijdt als een zonnetje, echter op lange ritten doet zich nu het volgende fenomeen voor. Op de snelweg als ik even moet inhouden omdat er een auto voor me gaat inhalen en ik laat het gas los, moet ik daarna heel gedoseerd weer gas bij geven om weer op snelheid te komen. Geef ik teveel gas, dan houdt ie in alsof ie wil gaan schakelen en niet weet waar naartoe of gewoon verzuipen/inhouden. Trap ik het gaspedaal volledig in (kick-down), dan schakelt ie keurig terug en sprint er vandoor, maar goed gas geven zonder de kickdown is er dus niet bij. Als ie dan weer op snelheid is, is er niks aan de hand en ook in stadsverkeer probleemloos. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• 2 weeks later...
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...
Op 5/29/2022 om 11:55 AM, isabella zei:

Wat is de motorinhoud van je auto?

Wat is de km-stand?

3.0L en hij staat op 270.000. Sinds gisteren is ook het engine warning lampje gaan branden, maar merk verder geen verandering. Hij loopt nog even soepel, alleen het wat inhouden op de snelweg blijft

Dan is het wijs eerst een gedegen diagnose te doen op de transmissie en de motor, soms komen deze problemen voor uit een slechte werking van de motor, maar een probleem in de Megatronic sluit ik ook niet uit.

maar echt even naar laten kijken dat is de juiste weg, best een gecompliceerd probleem soms.

Mvg, Raymond.

Op 6/20/2022 om 12:37 PM, isabella zei:

Dan is het wijs eerst een gedegen diagnose te doen op de transmissie en de motor, soms komen deze problemen voor uit een slechte werking van de motor, maar een probleem in de Megatronic sluit ik ook niet uit.

maar echt even naar laten kijken dat is de juiste weg, best een gecompliceerd probleem soms.

Mvg, Raymond.

Vanmorgen diagnose laten doen. Lucht regelklep defect. Niets ernstigs, wel irritant. Alleen op de snelweg merk ik het en het motorstoringslampje blijft nu branden, dus til ik de reparatie even over de vakantie heen :-)

11 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Lucht regelklep?

Kun je dan wel gewoon op de auto blijven vertrouwen?

Of ga je er niet mee op vakantie😉?

Ik ga er niet mee op vakantie :-) Was ik wel met de auto gegaan, had ik het idd al laten doen. Heb een hekel aan brandende lampjes en geeft ook een veiliger gevoel. Het kon verder niet echt kwaad zei de garage dus daar vertrouw ik dan maar op

Wat bedoeld degene die uitgelezen heeft met de "luchtregelkep" en hoe stat dat in relatie tot de transmisie.

Ik weet geen luchtregelklep die iets doet met wat dan ook.

Was de uitleesmeneer niet iets specifieker?