Jump to content

Slot blijft een aantal keren open en dicht gaan na éénmaal open drukken

JaapXK8
 Share

Recommended Posts

Beste forum leden. Ik heb al een paar jaar een probleem met mijn slot. Afgelopen jaar is er een "nieuw"slot in mijn XK8 van 2001 gezet maar het probleem is niet echt verholpen (anders dan dat hij wel weer open en dicht gaat). Als ik op de afstandbediening de deur van slot laat gaan dan blijft hij een tijdje hunten dat wil zeggen: hij gaat op slot, van slot, op slot etc. De handel om hem van binnenuit open te doen staat daarbij naar binnen (in de rijstand,  op slot dus).  Na een keer of vijf á zes stopt hij er wel mee. Met warm weer gebeurt het vaker dan bij koud weer. 

Ik heb een filmpje met het geluid bijgevoegd. Wie komt dit bekend voor en weet eventueel waar het probleem kan zitten?

• Like 1

Hallo Leonneke, 

Bij G&G is er vorig jaar nieuw slot ingezet en toen deed hij het niet. Bij het vorige slot deed hij dit ook tot het slot het begaf. Het is lastig zoeken als hij dit niet doet als je in de garage staat. Maar bedankt voor de tip 😁

• Like 1

Zoals je het beschrijf lijkt de binnenste hendel te stroef te bewegen soms..

Waardoor die in "op-slotstand" blijft staan, en de centrale vergrendeling dat als "op-slot" commando ziet..(terwijl ie blijkbaar standaard ook nog 6 seconden met het "open" commando van je remote bezig blijft..)

Blijft maar van 1 deur de binnenhendel in opslotstand staan op momenten dat het voorkomt?

Of beide kanten?

deweereensradende en het nooit goed bekeken hebbende😉

Succes

• Haha 1

4 uren geleden, JaapXK8 zei:

Hallo Leonneke, 

Bij G&G is er vorig jaar nieuw slot ingezet en toen deed hij het niet. Bij het vorige slot deed hij dit ook tot het slot het begaf. Het is lastig zoeken als hij dit niet doet als je in de garage staat. Maar bedankt voor de tip 😁

Zoals XS6L al raadt lijkt er iets in de communicatie niet helemaal lekker te gaan. Heb je al eens geprobeerd:

- portier ontgrendelen met de sleutel (als alles 'op slot') staat

- portier sluiten met de sleutel (als die 'open' is)

- terwijl je in de auto zit de auto afsluiten, luisteren of de J-Gate rare kuren heeft

- slot eens goed doorsprayen, wie weet hapert het mechanisch

- deurpanelen eventjes strippen, kijken of je kunt zien wat er gebeurd

- afstandsbediening eens openen en kijken of de inwendige knopjes blijven plakken

Zoals je ziet raad ik ook mee maar zo zou je alvast eens kunnen starten. En als die het regelmatig doet dan toch eens laten uitlezen

• Haha 1

4 hours ago, Iksjeezesel said:

Zoals je het beschrijf lijkt de binnenste hendel te stroef te bewegen soms..

Waardoor die in "op-slotstand" blijft staan, en de centrale vergrendeling dat als "op-slot" commando ziet..(terwijl ie blijkbaar standaard ook nog 6 seconden met het "open" commando van je remote bezig blijft..)

Blijft maar van 1 deur de binnenhendel in opslotstand staan op momenten dat het voorkomt?

Of beide kanten?

deweereensradende en het nooit goed bekeken hebbende😉

Succes

Het is inderdaad alleen het linker portiershandel dat "op slot" staat. Wellicht dat hij ergens aan loopt of dat wat smering kan helpen. Ben binnenkort bij G&G en laat dat gelijk even bekijken als optie.

• Like 1

3 hours ago, Leonneke said:

Zoals XS6L al raadt lijkt er iets in de communicatie niet helemaal lekker te gaan. Heb je al eens geprobeerd:

- portier ontgrendelen met de sleutel (als alles 'op slot') staat

- portier sluiten met de sleutel (als die 'open' is)

- terwijl je in de auto zit de auto afsluiten, luisteren of de J-Gate rare kuren heeft

- slot eens goed doorsprayen, wie weet hapert het mechanisch

- deurpanelen eventjes strippen, kijken of je kunt zien wat er gebeurd

- afstandsbediening eens openen en kijken of de inwendige knopjes blijven plakken

Zoals je ziet raad ik ook mee maar zo zou je alvast eens kunnen starten. En als die het regelmatig doet dan toch eens laten uitlezen

Just now, JaapXK8 said:

Het is inderdaad alleen het linker portiershandel dat "op slot" staat. Wellicht dat hij ergens aan loopt of dat wat smering kan helpen. Ben binnenkort bij G&G en laat dat gelijk even bekijken als optie.

Ik zal eens kijken naar deze punten, om te beginnen bij de afstandsbediening. Bedankt voor het meedenken. 

• Klasse 1

• 4 weeks later...

Beste mensen, allemaal hartelijk dank voor jullie adviezen. Vorige week toch maar bij G&G na laten kijken voordat ik zelf iets kapot  zou maken met demonteren. Het lijkt inderdaad een kwestie van smering te zijn. Ik hoop er nu vanaf te zijn maar hou de bus WD40 achter de hand.

Nogmaals dank, groet Jaap

• Klasse 1