Leonneke Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Sedert enige weken de volgende storing: Airbag waarschuwingslampje knippert als volgt: 3 maal knipperen - gevolgd door PAUZE - 2 maal knipperen Deze code ( 32 ) gaat 5 maal in de herhaling. Daarna blijft het lampje continue branden (locked). Er is een uitgebreide lijst van SRS storingen. Code 32 komt niet op deze lijst voor. Na lang googlen kwam ik terecht op airbagcode.com Volgens deze site zou het de volgende storing moeten betreffen voor de XK8 / XJ6 : Accu loskoppelen heeft slechts enige tijd effect. Storing komt na verloop van tijd weer terug. Alle connectoren onder de stoelen losgehaald en in gesprayed. Een probleem zou de airbag module zelf kunnen zijn. Waar is deze te vinden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avos Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Ik vermoed dat vele codes wel gelijk kunnen zijn tussen verschillende modellen (en merken, want bv mijn xkr heeft een Ford airbag module). Dit is wat ik bij Jaguar heb gevonden (ben net zels met een 33 code bezig, iemand suggesties?) http://jagrepair.com/images/Training Guides/620 3_04.pdf Hier pagina 72 waar code 32 bij staat: Misschien best om met een proffesionele tool de meer gedetailleerdere code uitlezen, dat kan meer info geven. Helaas met mijn VCM zag ik voor mijn 33 code geen extra Airbog code. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 Héy @Avos Welkom terug !!!!! Die uitleg komt overeen met wat ik vond op airbagcode.com Resistance High. Voor jouw code: 33 seat belt pretensioner fault driver Check dit filmpje eens van "To The Garage" TOTHEGARAGE-AIRBAG FAULT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gijzzy Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 In de eerste foto van airbagcode.com staat bij fault 32 drivers side air bag, in mijn ogen gewoon de bestuurders airbag in het stuur, en daarmee waarschijnlijk de stuur cassette defect. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 1 uur terug, Gijzzy zei: In de eerste foto van airbagcode.com staat bij fault 32 drivers side air bag, in mijn ogen gewoon de bestuurders airbag in het stuur, en daarmee waarschijnlijk de stuur cassette defect. Bedoel je met stuurcassette het gedeelte wat in het stuur zit? Achter het leder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gijzzy Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Ja, waardoor het stuur kan draaien, maar misschien geeft uitlezen een iets duidelijkere uitleg. Die zou ik eerder stuk verwachten dan de airbag zelf. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted May 18, 2022 Author Share Posted May 18, 2022 3 uren geleden, Gijzzy zei: Ja, waardoor het stuur kan draaien, maar misschien geeft uitlezen een iets duidelijkere uitleg. Die zou ik eerder stuk verwachten dan de airbag zelf. Uitlezen tot op heden niet gelukt. CAN failure ofwel een netwerk wordt niet gezien. Eventjes zoeken wie dat eventueel kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gijzzy Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Zeeland heeft ervaring met XK8 en netwerken die niet gezien/gelezen worden, maar misschien kan hij inmiddels ook geen netwerk meer zien haha 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts