Jump to content

Airbag waarschuwing Code 3 - 2

Leonneke
 Share

Recommended Posts

Sedert enige weken de volgende storing:

Airbag waarschuwingslampje knippert als volgt:

3 maal knipperen - gevolgd door PAUZE - 2 maal knipperen

Deze code ( 32 ) gaat 5 maal in de herhaling. Daarna blijft het lampje continue branden (locked).

Er is een uitgebreide lijst van SRS storingen. Code 32 komt niet op deze lijst voor. Na lang googlen kwam ik terecht op airbagcode.com

Volgens deze site zou het de volgende storing moeten betreffen voor de XK8 / XJ6 :

image.thumb.png.93abf92c037b3ebfad33a8dcce76aab1.png

Accu loskoppelen heeft slechts enige tijd effect. Storing komt na verloop van tijd weer terug. Alle connectoren onder de stoelen losgehaald en in gesprayed.

Een probleem zou de airbag module zelf kunnen zijn. Waar is deze te vinden? 

Ik vermoed dat vele codes wel gelijk kunnen zijn tussen verschillende modellen (en merken, want bv mijn xkr heeft een Ford airbag module).

Dit is wat ik bij Jaguar heb gevonden (ben net zels met een 33 code bezig, iemand suggesties?)

http://jagrepair.com/images/Training Guides/620 3_04.pdf

Hier pagina 72 waar code 32 bij staat:

Airbag codes.png

Misschien best om met een proffesionele tool de meer gedetailleerdere code uitlezen, dat kan meer info geven. Helaas met mijn VCM zag ik voor mijn 33 code geen extra Airbog code.

• Klasse 1

1 uur terug, Gijzzy zei:

In de eerste foto van airbagcode.com staat bij fault 32 drivers side air bag, in mijn ogen gewoon de bestuurders airbag in het stuur, en daarmee waarschijnlijk de stuur cassette defect.

Bedoel je met stuurcassette het gedeelte wat in het stuur zit? Achter het leder?

3 uren geleden, Gijzzy zei:

Ja, waardoor het stuur kan draaien, maar misschien geeft uitlezen een iets duidelijkere uitleg. Die zou ik eerder stuk verwachten dan de airbag zelf.

Uitlezen tot op heden niet gelukt. CAN failure ofwel een netwerk wordt niet gezien. Eventjes zoeken wie dat eventueel kan.