Jump to content

navigatie vragen

Henkjan
 Share

Recommended Posts

ah, rtfm momentje.  alleen cijfers idd

volgende vraag: hoe controleer ik welke versie van de kaarten ik heb? 

volgens here (link via jaguar.com) is de jongste versie met data van 2019 (editie 2020)

• 5 weeks later...
Op 4/7/2022 om 11:10 PM, Henkjan zei:

hoe controleer ik welke versie van de kaarten ik heb? 

al rijdend deels beantwoord...   de Sluiskil tunnel bij Terneuzen kentie nog niet...  is er al sinds 2015

De fabrieksnavi in mijn XJ van 2000 mij kent de Westerscheldetunnel niet eens 🤪

Kaarten van 2019 zijn ook wel een beetje outdated inmiddels.. Ik navigeer met TomTom GO op mijn telefoon, die is altijd up to date.

5 minuten geleden, Marcov zei:

Kaarten van 2019 zijn ook wel een beetje outdated inmiddels.. 

ja, en dan nog richting de 300 euri voor vragen.  da's bijna 2 tanken vol 

• 4 weeks later...

ik dacht, goed op tijd 🤣 want ik ga morgen op pad, laat ik de navi maar eens updaten...   ik denken dat je dan de bestanden download op je eigen USB geval...  maar nee, die krijg je dan PER POST thuisgestuurd....      zo jammer weer.   zou de dealer die wel op voorraad hebben?   

• Like 1

Dat is uiteraard nog maar de vraag en plan ook voldoende tijd in voor het updaten 😉

Vraag me af wat de waarde is van de update, want dat zijn nog steeds verouderde kaarten toch?

• Like 1

5 uren geleden, EricS-TR zei:

Waarom zou je dan updaten? 🤔

Ze zijn ook niet goedkoop!

die ik nu heb is de ori van toen de auto nieuw was, veel wegen die er al jaaaaren zijn ontbreken, bv de A4 naar BoZ.

dikke 200 euri bij Here

• Like 1

ook leuk:  het zoekgebied voor de spraakinstructies blijft op NL en BE staan, terwijl dat op de unit zelf roch echt op UK stond.....

• 1 month later...

ik heb toch maar een update besteld (UsB stick wordt per postkoets bezorgd anno 2022) voor de navi.  staat er in de instructies van Here dat dit meerdere uren kan duren.  nu krijg ik al na 5 minuten met t contact aan zonder dat de motor loopt de waarschuwing dat de accu dat niet leuk vindt dus een paar uur lijkt me geen goed plan ...   iemand tips?

Ik was vergeten te melden, dat mijn lader te leen is.

Mijn lader is een lader speciaal geschikt om auto accus te laden.

Ik ga er dus vanuit dat als de accu vol / opgeladen komt zowel de spanning als het Ampère teruggeschroefd wordt.

Klem spanning accu in rust is 12,8 V meen ik.

Dus als je jouw voeding afregelt op maximaal 12,8 V  en max A, dan zou het goed moeten gaan?

Na zaterdag ben ik 2 weken weg, je bent van harte welkom de lader te gebruiken in die periode. 

• Klasse 1

Op 8/2/2022 om 5:46 PM, jaapvanthoff zei:

Klem spanning accu in rust is 12,8 V meen ik.

Dus als je jouw voeding afregelt op maximaal 12,8 V  en max A, dan zou het goed moeten gaan?

lijkt me ook, aansluiten net als een lader dan, + op de accu +, de - 'na' de batterij management

desnoods klem ik een 47ohm weerstand erbij zodat er altijd wat stroom loopt en de regeling van die voeding t zeker zal doen. 

• Like 1