Jump to content

Jaguar X351 accu bijna leeg???

Randolph
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Hier even een vraag voor de doorgewinterde X351 bezitters of technici op dit forum. Ik heb zojuist 250 km gereden en bij thuiskomst dacht ik laat ik de auto even wassen. Hierna wilde ik de auto starten en in de garage zetten maar tot mijn verbazing geeft het dashboard de melding dat de accu bijna leeg is en hij wil dus niet meer starten. Gelijk maar even de laadkabels van de druppellader erop gezet en gemeten dat de accu gewoon vol is. Het lijkt er dus op dat de dynamo wel gewoon zijn werk doet. Voor nu laat ik hem maar even een tijdje aan de lader, maar toch...raar verhaal🤔

Iemand toevallig ervaring met deze vreemde storing?

Hellup..! 

Groetjes Randolph 

20211023_135550.jpg

Dat klinkt idd tegenstrijdig/raar. Zelf zou ik de auto goed laten opdrogen en nogmaals proberen. Of kijken of het euvel met een andere accu verdwijnt. 

Hoi Laan,

Ja dat is mijn idee ook. Hij staat nu buiten te drogen en aan de lader dus ik zal het over een paar uurtjes nog eens een keer proberen. Fingers crossed maar blijft een vreemde storing en anders inderdaad maar eens een andere accu erin meubelen. Het vreemde is dat de accu 12,6 volt meet dus in principe zou dat goed moeten zijn in mijn beleving.

Hey Haddock, zou kunnen inderdaad. Helaas ben ik op dit moment even alleen.  Ach ja en anders morgen maar het scootertje richting werk😁.

Dan mag de ANWB man er als eerste naar kijken😉

Nou heren,

bedankt voor de tips maar in ieder geval staat hij nu binnen. De lader losgekoppeld en weer een paar keer geprobeerd maar zonder succes en ik merkte veel tegendruk op het rempedaal. Dus even vol op de rem gaan staan en toen wilde hij ineens wel starten. Blijft vreemd maar ja iets met Jaguar en technische bijzonderheden zullen we maar zeggen😅👌

20220327_180835.jpg

4 minutes ago, Laan said:

Soms komen en gaan klachten zonder ingrijpen. Misschien was het waswater te koud? Kan grote gevolgen hebben.. 

En ik had nog wel met mijn elleboog gevoeld hoe warm het was. 😅👌

• Haha 4

Op 3/27/2022 om 5:40 PM, haddock zei:

Als je iemand erbij hebt kun je het voltage meten tijdens het starten. Wie weet stort dat wel in.

Als de accu kapot is (een cel) dan meet je onbelast vaak nog een prima waarde, maar belast stort het dan meteen in inderdaad :thumbup:

Vroeger toen nog niet alles automatisch ging (Haddock ;-)) kon je dat eenvoudig zelf alleen testen door met lichten aan te starten. Bij een accuprobleem branden die vaak goed ..... totdat je start, dan doven ze meteen.

vroegerwasnietallesbetermaarsommmigedingenwelhandiger

• Like 4
  • Haha 1