Jump to content

Animo voor detailen / polijsten/ poetsen/ lak optimalisatie ?

Meeting detailen / polijsten/ poetsen/ lak optimalisatie  

21 members have voted

1. 1. Meeting detailen / polijsten/ poetsen/ lak optimalisatie

Recommended Posts

Dan moeten we wel wat gegadigden hebben bij GC. Bij meguiars kost het €15 pp excl. lunch inclusief koffie. :) En je krijgt 10% korting op producten die dag. Meguiars kan op 24 september en het is in Eemnes, zodat wimb nog iets minder ver hoeft te fietsen.. Er kunnen max ongeveer 45 personen meedoen. 

2 uren geleden, Laan zei:

Dan moeten we wel wat gegadigden hebben bij GC. Bij meguiars kost het €15 pp excl. lunch inclusief koffie. :) En je krijgt 10% korting op producten die dag. Meguiars kan op 24 september en het is in Eemnes, zodat wimb nog iets minder ver hoeft te fietsen.. Er kunnen max ongeveer 45 personen meedoen. 

Lees bij Meguiars dat het een workshop is van 13.00 - 16.00, behandeling van 5 stappen plan. Klopt ? 

3 minuten geleden, Leonneke zei:

Lees bij Meguiars dat het een workshop is van 13.00 - 16.00, behandeling van 5 stappen plan. Klopt ? 

zou kunnen Leon. De reseller waarmee wij contact hebben gaf een wat langer tijdspad door en ook dat men zelf kan proberen/ oefenen. Ik zal met alle plezier even navragen of zijn invulling mogelijk afwijkt van het gebruikelijke en zo ja, op welke punten. 

• Like 1

19 uren geleden, Leonneke zei:

Klopt. Er wordt echter wat meer tijd beschikbaar gesteld. 

• Like 1

• 3 weeks later...

Ik ben zeker geinteresseerd, ik kan met Wim meefietsen zowat - zal wel een electrieke worden als ik  nog terug moet - Goor is ook goed aan te rijden vanuit het centrum van NL. Misschien een idee om auto's te delen als de afstand groot is?

• Like 1

Eemnes gaat sowieso door. Het programma wordt wat uitgerekt tov de normale formule en zal inclusief lunch worden aangeboden. Binnenkort wordt dat concreet en dan kunnen belangstellenden zich hier opgeven.

Gemical guys in goor is een hele mooie workshop die dieper gaat dan bij meguiars. Daar geldt niet een deelname per persoon maar een vast tarief van €850. Zonder lunch en dergelijke versierselen. Dat betekent dat JF de kosten moet zien te verdelen over de deelnemers. Dat zie ik niet helemaal zitten ;-) 

• Klasse 1

de Gore boys is iets van 57 euries pp ... m'n eigen lunch is beter dan de voorgeschotelde in het algemeen en ik kom niet voor de versierselen maar om op te knappen. Ik heb er niet echt een probleem mee. Wat ik mij meer afvraag is of het meer kijken is of zelf doen. Bij beide firma's ...

De Meguiars workshops die ik heb bijgewoond waren meer dat zaken gedemonstreerd werden dan zelf doen. Bij Chemicalguys heb ik de lakcorrectie workshop gedaan en die is juist gericht op zelf het geleerde toepassen. Als we als JF dit gaan doen kunnen we uiteraard zelf ook input geven in wat we willen leren. 

• Like 1

On 4/18/2022 at 10:50 AM, rover114 said:

Bij Chemicalguys heb ik de lakcorrectie workshop gedaan en die is juist gericht op zelf het geleerde toepassen.

Daar ben ik zeer in geïnteresseerd. In de lak van de Seat is de flats van een vogel ingebrand. Hoewel dat hok absoluut niet moeders mooiste is, irriteert uitgerekend dat mij wel omdat het midden op de motorkap is.

13 uren geleden, wimb zei:

In de lak van de Seat is de flats van een vogel ingebrand. 

Vogelpoep die 'ingevreten' is kun je nooit meer volledig herstellen. Blijft zichtbaar. Leuk weetje:

Het zijn niet de chemicaliën of zuren van de vogelpoep die de lak aantasten. Het zijn met name de temperatuurschommelingen die de lak doen krimpen en uitzetten. Op de plaats waar de vogelpoep zit zal het proces van uitzetten en krimpen niet meer gelijkmatig verlopen met de rest van de lak. Hierdoor ontstaat een blijvende verandering in de structuur van de lak.  Autoglym heeft hier onderzoek naar verricht. Polijsten heeft niet het gewenste effect.

Volg onderstaande links eens:

Bron:

Vogelpoep-misvatting

en een betere oplossing dan polijsten:

Reflow

• Like 2

10 hours ago, Leonneke said:

Reflow

De enige echte is gewoon met een schuurschijf de lak verwijderen en dan inwrijven met zuurvrije Vaseline. Dan heeft die Ibiza een cheap-ass DeLorean look. 🤣

• Haha 1

• 2 weeks later...
On 4/20/2022 at 9:39 PM, Leonneke said:

Vogelpoep die 'ingevreten' is kun je nooit meer volledig herstellen. Blijft zichtbaar. Leuk weetje:

Het zijn niet de chemicaliën of zuren van de vogelpoep die de lak aantasten. Het zijn met name de temperatuurschommelingen die de lak doen krimpen en uitzetten. Op de plaats waar de vogelpoep zit zal het proces van uitzetten en krimpen niet meer gelijkmatig verlopen met de rest van de lak. Hierdoor ontstaat een blijvende verandering in de structuur van de lak.  Autoglym heeft hier onderzoek naar verricht. Polijsten heeft niet het gewenste effect.

Volg onderstaande links eens:

Bron:

Vogelpoep-misvatting

Reflow

Ik heb dat reflow verhaal voorgelegd aan een vriend van mij die detailen als hobby heeft. Eigenlijk is het meer een fanatieke obsessie. 😅 Maar hij is ook een wandelende encyclopedie op het gebied.

Kort samengevat is zijn reactie dat reflow zonde van het geld is. Is die vlek eenmaal ingebeten dan blijft dat zo.

5 uren geleden, wimb zei:

Ik heb dat reflow verhaal voorgelegd aan een vriend van mij die detailen als hobby heeft. Eigenlijk is het meer een fanatieke obsessie. 😅 Maar hij is ook een wandelende encyclopedie op het gebied.

Kort samengevat is zijn reactie dat reflow zonde van het geld is. Is die vlek eenmaal ingebeten dan blijft dat zo.

Zit in het zelfde schuitje. Ongeveer 15 jaar hobbymatig. Van fanatieke obsessie een stapje terug gedaan naar lekker ontspannen detailen wanneer ik er zin in heb. Reflow is naar mijn bescheiden mening het proberen waard. Kanttekening is dat het een moderne lak moet zijn ( tot 3 jaar jong / oud ). Op Detailing World, dat forum kent hij vast en zeker, hebben wat jongens het getest. Resultaten vergelijkbaar met het gebruik van een 'hair-dryer' ........... 

• 5 weeks later...

Idem hier eigenlijk wel. Al heb ik de mijne laten detailen (met ceramische coating)…

Het is wel prettig om te weten hoe ik het zelf zou kunnen… Eemnes is bij mij om de hoek!

3 uren geleden, Paris zei:

Idem hier eigenlijk wel. Al heb ik de mijne laten detailen (met ceramische coating)…

Het is wel prettig om te weten hoe ik het zelf zou kunnen… Eemnes is bij mij om de hoek!

Ceramische coating aanbrengen zal in zo’n workshop niet aan bod komen. Daarvoor moet je wel een paar stappen verder gaan.
Dit is meer basics van carcare. 

Niet minder interessant voor de autoliefhebber die meer wil weten over hoe de wagen goed te onderhouden en wassen. ( en wellicht waxen ). Coatings gaan echt een stap verder..

• Like 1

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heb wat navraag gedaan. We zouden het leuk vinden om met z’n 3-en te komen. 
Moet helaas een klein voorbehoud maken mbt een nog te plannen vakantie. 

Vincent Kock

Henk Meijnten

Harry Kock

• Like 1

• 2 weeks later...

De vriendin van m’n zoon wil graag van de partij zijn. Had ik even niet bij stil gestaan. Svp toevoegen aan de eerder opgegeven 3 gegadigden:

Marissa van Ruler

• Like 1

• 2 weeks later...