Jump to content

Rondrit za. 16 april 2022

Recommended Posts

38 minuten geleden, keesh zei:

UPDATE

Vanaf nu kan er niemand meer bij voor mee te eten.

Als we klaar zijn met eten kunnen we niet echt heel lang natafelen omdat de volgende ploeg dan al gereed staat.

Dat betekent natuurlijk niet dat we alles naar binnen moeten schrokken maar ook niet heel lang blijven zitten

Ik stel voor dat we na het eten buiten nog wat verder praten en van daaruit uit elkaar gaan,.

We verwachten erg mooi weer en alles is gereed,

We hebben 150 blikjes mee voor iedereen wat.

De eerste stop kan met taart en WC, een ieder die dat wenst dient eigen boterhammen mee te nemen want de eerste eetgelegenheid is niet eerder dan in het restaurant.

Kosten eten gelieve contant afrekenen .

We delen het totaalbedrag door alle aanwezigen en dat per persoon, het bedrag word dan aan de tafel opgehaald.

In principe eten we van het voor ons samengestelde menu om zeker te zijn dat een ieder ongeveer tegelijkertijd eten heeft, en dat het bedrag per persoon ongeveer gelijk is.

Er is geen tankgelegenheid onderweg dus zorg voor een volle tank.

Nie tenken nie!? Dat wor dan duwe! 

Bandenspanning is gecontroleerd, net als oliepeil en de STR staat gewassen klaar onder de carport 😃

Ik kan morgen echter toch niet mee eten :oops:, dus stel mijn plaats beschikbaar als iemand dat nog wil.

2 uren geleden, Leonneke zei:

Wat doen die vier vierkante doppen daar ? Is dat van 'ouderwetse' nummerplaatbevestiging?

xj.thumb.jpg.94bea73cd6324f3dcff09301c753f218.jpg

Nooit ‘n Bond film gezien?

Je moest als achtervolger ‘s weten wat daar allemaal achterweg kan komen!

denietachterlijkecommanderbond

• Haha 2

Nog even snel gisteren een probleem met goudklompje....

Even donderdagavond naar de winkel om drinken voor de rondrit..

Trekt de auto voor geen meter op... shit!

Wat nu?

We rijden voorop zaterdag.? oeh...

Noiu vrijdag maar kijken dan... rijden samen met Jeff.  doet het... hmmm.

Proefrit dan maar...

5 km later zelfde probleem, gelukkig!

Snel terug nar de garage en kijken, het lijkt wel op de motor echt inhoud... shit..

Loopt wel op 12 cilinders lijkt het.... (en daar ga je mis)

Raar.... Injectors voelen.. huh?, lijkt dat er een hele bank niet meedoet, een 6 cilinder dus...

Raar, dat kan niet?

Effe snel denken,,,,   heel snel... want hij moet rijden.

Hoe werkt het?

- Ee is een ECU die ALLEEN voor de Injectoren is, niets anders, alles wat met de Injectoren moet gebeuren doet dat ding...

- Er is een versterker die het Injectorsignaal versterkt...

- Er is een signaalgever die 12x iets doorgeeft aan de ECU en aan de ontstekingsversterker.

Nou, vonkje hebbe we wel hoort....

Mare een hele bank geen Injectorsignaal???

Die worden aangestuurd in 3 kwarten, 

Als volgt,

- kwart 1 is bank 1 bovenste 3 Injectoren tegelijk, samen met kwart 3 die is voor de onderste 3 Injectoren bank 2,

- Dan kwart 4 en 2 voor de rest van bank 1 en 2

Dus.... niet een hele bank tegelijk he?, slechts een halve bank... per keer.

WAAROM dan een hele bank er uit?

CO meten en kijken.

Uitlaat bank 1 geeft lucht, maar is koude lucht... haha, dus geen boem.

Bank 2 is lucht en is warm, dus wel boem..

CO zegt dat ok, bank 2 is 2.5 andere 0

Conclusie, de werkende 6 houden motor aan voor alles.

haha, leuk toch..?

Maar WAT is er dan???

Nou, ik denk de ECU, want die stuurt de kwarten aan, kan ook nog de versterker zijn die werkt met transistoren die wel eens defect gaan, maar dan vallen er kwartjes uit, niet een hele bank (denk ik) ..

Goed... de ECU... die heb je niet op elke hoek van de straat liggen denk ik...

Haha, gelukkig wonen wij op de hoek van de straat waar ze WEL liggen, een stuk of 6....

Hmmm,... verkeerd nummer.. er van uitgaand dat het ding wat er nu in zit de juiste is dan he?

Eerder deed hij het er mee... maar staat al een sticker op van Hendrikus dus is al een keer vervangen, dus niet zeker of die er in hoort, dus kijken grote smurfenboek om te zien welke er in hoort of welke er in kan...

AH!

2 stuks, degene die er nu inzit en een andere DAC 3264 ofzo... weet niet meer exact.

Maar... daar hebbe we hiero er 2 vanne ligge...

hihi, ding er in en starten.

Warme lucht beide auspuf en volle 12 kabouters...

Mooi, effe rijden...

Doet het! en nog betert!

Oude ECU had ik mee en na 5 km die er weer in... na 6 km zelfde probleem, andere er weer in, direct veel beter rijden en na 12 km nog goed...ók

Dat was het (hoop ik)

CO afstellen op de nieuwe ECU op 2,5 en op naar zaterdag!

• Klasse 3

Het was Fantastisch!

Wij zojuist weer thuis gekomen (we wonen vlakbij, maar 3 kids waren thuis dus ni dineren) 

Het was een schitterende route, langs plekjes waar ik (Zeeuw zijnde🤔) nog nooit geweest was.

Het weer, en de mensen plus de auto's en de organisatie waren allemaal een dikke 10👍.

Dank aan allen die dit mogelijk maakte, de route uitstippelde, de blikjes drinken regelde, en natuurlijk de verschrikkelijk lekkere Vlaai (met hoofdletter)

Dit was weer een echte zorgeloze fantastische dag🎉.

1-2-3😉

IMG_20220416_141709.thumb.jpg.b2ed2d08418df898f92bce47c8fa4261.jpg

• Like 2
  • Klasse 2

Erg genoten van de mooie rit en het mooie Zeeland, het was topweer. Onze dank gaat uit aan allen die geholpen hebben deze dag mogelijk te maken. Wij blijven nog een nachtje op de camping in Wemeldinge nog ff nagenieten.

Gr Fred & Bianca

20220416_120041.jpg

• Like 3

Bij deze wil ik Raymond en Joke bedanken die deze dag mogelijk hebben gemaakt, ook iedereen bedankt die zich heeft ingespannen voor deze dag. Het was een goed georganiseerde en verzorgde dag. 

Het is niet eenvoudig om zoveel Jags/Daimlers bij elkaar te houden en ieder te voorzien van een stukje lekkere vlaai en drinken en na afloop een lekkere maaltijd. Maar het is jullie wel gelukt, klasse👍👏

• Like 3

Ik sluit me hierbij aan!

Hartelijk dank voor de organisatie! We hebben een prachtige en leuke dag gehad!!

Van deur tot deur 527.3 km gereden, gemiddeld 1:9.7 (10.32 L per 100 km) van pomp tot pomp.

De boordcomputer rekent iets gunstiger, 1:9.9 (10.1 L per 100 km), maar komt toch goed in de buurt.

Toch niet slecht voor een 5.0L supercharged.

• Like 1