Jump to content

extra oliekoeler 4hp24 automaat xj40 x300 versnellingsbak


Lana
 Share

Recommended Posts

Hoi, 

 

even een specifieke vraag. Ik ben dus bezig om een aj6 met 4hp24 in te bouwen in mijn camper. De camper is ongeveer 2300 kilo, rijklaar). Dus met 2 volwassenen en 3 kids, fietsen erop en de vakantie bepakking erbij zo'n 2600-2700 kilo schat ik. 

 

aantal vragen:

 

1. Is een extra oliekoeler nodig, NAAST de huidige oliekoeler in de radiateur?

2. Wat is de druk van de olie die door de koeler gaat?

3. zou je de originele koeler blijven gebruiken, om ervoor te zorgen dat de bak ook bij koude omstandigheden wel snel opwarmt?

4. Ik zou dan de extra koeler voor de originele koeler doen, of zien jullie dit anders? 

 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 - Range Rovers met dezelfde bak én vergelijkbaar gewicht hebben een losse oliekoeler, wat suggereert dat het antwoord 'ja' is. 

2 - dit is info voor een HP22, die lijkt zó veel op de 24 dat je daarmee in ieder geval een grof idee krijgt...

3 - de radiator als warmtewisselaar bij koude starts gebruiken? Misschien wel handig voor wintersituaties, inderdaad.

(maar: met twee koelers wordt je koelsysteem natuurlijk wel een pietsie complexer en dus storings-/lekgevoeliger)

4 - 
 

 

 

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...