Lana Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 Hoi, even een specifieke vraag. Ik ben dus bezig om een aj6 met 4hp24 in te bouwen in mijn camper. De camper is ongeveer 2300 kilo, rijklaar). Dus met 2 volwassenen en 3 kids, fietsen erop en de vakantie bepakking erbij zo'n 2600-2700 kilo schat ik. aantal vragen: 1. Is een extra oliekoeler nodig, NAAST de huidige oliekoeler in de radiateur? 2. Wat is de druk van de olie die door de koeler gaat? 3. zou je de originele koeler blijven gebruiken, om ervoor te zorgen dat de bak ook bij koude omstandigheden wel snel opwarmt? 4. Ik zou dan de extra koeler voor de originele koeler doen, of zien jullie dit anders? Alvast bedankt voor het meedenken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 1 - Range Rovers met dezelfde bak én vergelijkbaar gewicht hebben een losse oliekoeler, wat suggereert dat het antwoord 'ja' is. 2 - dit is info voor een HP22, die lijkt zó veel op de 24 dat je daarmee in ieder geval een grof idee krijgt... 3 - de radiator als warmtewisselaar bij koude starts gebruiken? Misschien wel handig voor wintersituaties, inderdaad. (maar: met twee koelers wordt je koelsysteem natuurlijk wel een pietsie complexer en dus storings-/lekgevoeliger) 4 - ✅ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts