Jump to content

XJS 1983 V12 HE Koplampen

Rene63
 Share

Recommended Posts

Mijn XJS komt uit Amerika en heeft de Quads. Die worden nu wat slechter ( 1 zit vocht in en de ander wordt de reflector slecht) Ik ben op zoek naar de binnenste koplampen, het grootlicht. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden, wat eventueel een vervanger zou kunnen zijn of wat het onderdeelnummer is?

• Like 1

• Rene63 changed the title to XJS 1983 V12 HE Koplampen

is dat niet gewoon een standaard 7 inch unit? In de USA is het tot in de jaren 90 (dacht ik) de norm geweest dat auto's standaard maat koplampunits hebben die gemakkelijk uit te wisselen zijn.

• Like 1
  • Klasse 1

Op 2/2/2022 om 2:02 PM, Marcov zei:

is dat niet gewoon een standaard 7 inch unit? In de USA is het tot in de jaren 90 (dacht ik) de norm geweest dat auto's standaard maat koplampunits hebben die gemakkelijk uit te wisselen zijn.

Oke dat is het onderzoeken waard als dat standaard is. Dat maakt vervanging een stuk makkelijker. Dank je.

• Like 1

Sorry, het is niet 7 inch, maar 5.75 inch. In de USA had je Sealed Beam headlights, dus een unit van 5.75inch met de lamp er vast in. Je moest dus de hele unit vervangen als je lamp stuk was. Daarom moesten het standaard maten zijn zodat je bij elk tankstation een nieuwe unit kon kopen.

En vijf driekwart inch is een veel gebruikte maat. De meeste Engelse auto's met dubbele koplampen hadden deze. Triumph Dolomite, 2000/2500, Stag, Jensen Interceptor, latere Ford Capri om er maar een paar te noemen. Bij Triumph onderdelen leveranciers dus te koop.  

• Like 1