Jump to content

JET (analoog aan Porsche’s PET, Porsche Erzatz Teile)

Paris
 Share

Recommended Posts

Omdat ik, voordat ik in een Jaguar gestapt ben, Porsche reed, ben ik nogal verwend met hoe makkelijk vervangings/reserve onderdelen op te zoeken zijn.

Ik ben dan ook op zoek naar een bestand dat ieder schroefje/moertje/slang oid beschrijft van mij Jaguar XKR.

Porsche doet dit via een PDF bestand, de PET. Echt ieder onderdeel in de auto staat hierin beschreven, met onderdeel nummers! Een voorbeeld van een willekeurige pagina zie je hieronder.

Weten jullie of dit voor Jaguar bestaat? En zo ja, waar ik dat kan vinden?

B23ADBE7-4ABD-4FB9-A952-A0B87FD3BF43.png

F327E1B1-3812-4204-98A3-9B8D75A76D10.png

45 minuten geleden, Paris zei:

Weten jullie of dit voor Jaguar bestaat? En zo ja, waar ik dat kan vinden?

Voor de modellen die Jaguar Land Rover als 'classic' bestempelt vind je op hun eigen website exploded views met onderdeelnummers, inclusief details zoals welke onderdelen backward compatible zijn met hun voorgangers.

Ik gebruik die site regelmatig om onderdeelnummers op te zoeken voor mijn Jaguars uit de jaren '80 en '90.

'Classic' zijn bij Jaguar modellen gebouwd tot grofweg 2010; voor de XK(R) houdt het op dit moment op bij het pre-faceliftmodel, bouwjaren '97-2006.

Dat betekent dus helaas géén dekking van jouw - als ik op je profieldetails moet afgaan - post-facelift XKR.

Voor betalende afnemers (denk: dealers, onafhankelijke garages) is er JEPC, de Jaguar Electronic Parts Catalogue, deze dekt recentere modellen, waaronder jouw XKR. 

Ook als consument kan je je hiervoor registreren, betaalde toegang tot de data kan je daarna per tijdseenheid (uur/dag/week/maand/jaar) afnemen.

Maar: prijzen zijn niet erg 'consumentgericht', om het voorzichtig uit te drukken. :(

Er zullen ongetwijfeld offline versies van JEPC - op minder legale wijze - voorhanden zijn, daar heb ik me verder niet in verdiept...

• Like 1

Dank!

Allemaal zeer bruikbare tips.

Net even op SNG Barratt gekeken. Ik zoek bijv. de 4 schroeven die de Accu cover (item no. 5) vast houden. Helaas zijn deze nou net niet getekend op die site

BC226656-613D-4BC4-AF9A-957C8260AA29.png

26 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Op intl jaguarforums.com heeft men het daar (JPEC) vaak over geloof ik. Je zou daar eens kunnen kijken of je eraan kunt komen?

Op dat forum is een oude versie van de JEPC vrij eenvoudig te vinden en te downloaden.

• Like 2

Die heb ik inmiddels gedownload en is van 2008, dus voor de XK(R) met 4.2L motor. Kan nog steeds handig zijn voor niet motor gerelateerde zaken. Thanks…

Inmiddels ook andere versies gevonden, maar de downloads zitten allemaal achter een betaalmuur. De 2013 versie kost bijv. $ 40,- Niet wereld schokkend, maar ik ben een beetje bang dat als ik betaal er geen download achter zit