Jump to content

Motorrijtuigenbelasting, het moet toch niet gekker worden

Jag42
 Share

Recommended Posts

Half oktober mijn auto gekocht en direct de CNG (aardgas) installatie laten verwijderen om op benzine te gaan rijden.

A omdat ik nog maar weinig km’s maak en

B om ipv €143,- maar €78,- per maand te betalen aan motorrijtuigen belasting.

de RDW heeft er een week over gedaan om e.e.a. aan de belastingdienst te melden maar goed, een week CNG tarief betalen terwijl ik op benzine rij vond ik geen probleem. Ik betaal per maand ipv kwartaal en de belastingdienst maakt ook onderscheid op hun pagina ‘minder belasting betalen na demontage LPG installatie.

——

Vanaf wanneer betaal ik minder motorrijtuigenbelasting?

U betaalt minder motorrijtuigenbelasting met ingang van het eerstvolgende tijdvak. Hoe dit werkt, staat hieronder bij uw situatie:

**U betaalt per maand via automatische incasso.
Wij passen het incassobedrag automatisch aan. U krijgt hierover bericht.

**U betaalt per tijdvak van 3 maanden met een rekening.
Voor het volgende tijdvak krijgt u automatisch een rekening met het lagere bedrag, gebaseerd op de gewijzigde gegevens.

——

men meldt mij nu doodleuk dat het lagere benzine tarief pas half januari 2020 in gaat omdat men rekent met een kwartaal als tijdvak.

ok ik weet dat er mensen veel meer serieuze klachten hebben over de belastingdienst maar als ik dit had geweten had ik natuurlijk tot begin januari op aardgas gereden. Had mij, los van de €210,- extra belasting ook nog veel brandstofkosten bespaard. Scheelt ook zo’n €0,50 per liter.

• Like 1

Truc die misschien werkt: auto even overschrijven naar je vrouw/collega en een dag later weer naar jezelf. Ik denk dat je dan automatisch in een vers tijdvak terecht komt met de ingangsdatum van de nieuwe tenaamstelling. Zo heb ik ook ooit iemand geholpen die een vrijwaringsbewijs nodig had om van een te dure verzekering af te komen. kosten 2*10,40. Succes...

• Klasse 1

Dat lijkt mij een zeer zinnige tip. Thanks Wim.

Maar bij nader inzien doe ik het toch maar niet.

Door deze slimme truuk staat er wel ineens 3 eigenaren i.p.v. nu 1.

Maar het is jammer dat je met dit soort oneigenlijk gebruik wel eerlijker behandeld gaat worden door de belastingdienst.

• Like 1