Toine1966 Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 goede dag allemaal ik ben sinds kort in het bezit van een jaguar xj6 4.2L serie 1 uit 1970 (origineel Nederlandse auto ) nu was de motor helemaal op (helaas) veel olie gebruik en lekkages en olie verbruik , dus ik heb inmiddels een ander motorblok gekocht die ik in wil gaan bouwen , nu ben ik vandaag bezig geweest met alles rond de motor los te schroeven en heb ik het blok er zonder de bak uit getakeld (ik dacht dat dit makkelijker was) maar nu wil ik de automaatbak er ook onder uit gaan halen om straks alles in 1 geheel weer in te bouwen , mijn vraag wie heeft voor mij wat tips hoe ik deze het er het beste onder uit kan halen p.s ik heb geen brug de jaguar staat nu met zijn voorwielen op blokken en wat ik allemaal los moet halen dit is voor mij de eerste keer dat ik een jaguar onderhanden gaan nemen (ben altijd met mercedessen en opels bezig geweest alvast bedankt voor jullie reactie's Door moderator verplaatst naar juiste subforum 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 Op de krik laten zakken een optie? Zou bij het terugbouwen de bumper van de auto halen, want daar zat ik strak tegen aan met de takel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toine1966 Posted November 20, 2021 Author Share Posted November 20, 2021 hoi bedankt voor je reactie ja op de krik zou kunnen maar wat moet ik allemaal los halen om hem er onder uit te krijgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 48 minuten geleden, Toine1966 zei: hoi bedankt voor je reactie ja op de krik zou kunnen maar wat moet ik allemaal los halen om hem er onder uit te krijgen De kabel van de schakelpool, de km tellerkabel, de cardanas, de baksteun met stevige veer, en dat was het naar mijn hernnering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 zou toch wel een Haynes werkplaatsboek over de Jaguar series 1/2/3 halen, daar staan dit soort operaties stap voor stap beschreven met plaatjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts