BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 Frustratie alert 😤..Hallo iedereen ..Is er Iemand met wat tijd om mijn grote kat eens liefdevol te benaderen en haar te laten spinnen? .. wat moet er gedaan worden.. elektrische gedeelte van het startsysteem doorlichten op fouten. Ik heb het gehele systeem ook nieuw besteld daar wacht ik nu op.. Maar omdat hij van wel vonkend ineens naar niet vonkend is gegaan blijf ik denken dat er wellicht draadbreuk is of aarde probleem e.d .. ik ben niet erg goed in dit soort storingen effectief opsporen d.m.v een multimeter dus ik mis nu ook het vertrouwen in mn eigen detective werk. Who can help an old cat out? Staat zo nodig een vergoeding tegenover.. de wagen staat in de buurt van zaandam. P.b voor meer info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Komt vast goed. Maar frustratie alert binnen een paar dagen is misschien wat snel🤣. Misschien goed om een specialist in klassieke Engelse auto's in jouw buurt te zoeken? (Stouten?) p.s. Je kunt gewoon een draad (met zekeringhouder) van de accu naar de bobine trekken. Loopt ie dan wel, dan weet je dat je in zwakstroom circuit moet zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Komt wel goed, en upgrade naar elektronische ontsteking down the road is misschien ook geen slecht idee, contactpuntjes vind ik altijd wat matig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ik zie net op hun website dat Stouten alleen nieuwer dan 1995 verwelkomt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcov Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Misschien kan De Vlas in Bloemendaal helpen? Ik heb er een keer nos-dakdragers voor mijn XJ gekocht, verder geen ervaring met ze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 3 uren geleden, Iksjeezesel zei: Komt vast goed. Maar frustratie alert binnen een paar dagen is misschien wat snel🤣. Misschien goed om een specialist in klassieke Engelse auto's in jouw buurt te zoeken? (Stouten?) p.s. Je kunt gewoon een draad (met zekeringhouder) van de accu naar de bobine trekken. Loopt ie dan wel, dan weet je dat je in zwakstroom circuit moet zoeken. Dus van de plus van de accu naar de plus van de bobine of? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 7 minutes ago, BlueCat said: Dus van de plus van de accu naar de plus van de bobine of? Inderdaad. Als je van de plus van de accu naar de min van de bobine gaat (zonder zekering) dan komen er mogelijk ongelukken.. Ik begrijp je vraag om hulp, en hoop dat er iemand in jouw buurt dat kan bieden. Staat de auto binnen of op straat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 Verder bedankt iedereen voor het mee denken.. haha ja frustratie doordat ik me uren in lees en geen stap verder kom.. frustratie Voor mij is het een uitdaging en ik kan slecht tegen me verlies. Frustratie Verder doordat ik door nieuw spul te plaatsen het een en ander wil uitsluiten aan mogelijke daders van het niet willen vonken en het weekend er tussen zit en ik moet wachten op de onderdelen.. wachten...frustratie Nu werkt het frustrerende alleen maar als een aanjager bij mij dus we geven de moed echt niet op en het gaat goed komen, links om of rechts om Bijna Maandag Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 2 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Inderdaad. Als je van de plus van de accu naar de min van de bobine gaat (zonder zekering) dan komen er mogelijk ongelukken.. Ik begrijp je vraag om hulp, vragen in hoop dat er iemand in jouw buurt dat kan bieden. Staat de auto binnen of op straat? De auto staat momenteel nog buiten te wachten op onderdelen.. doordat mijn doormeet skills niet goed zijn is dat voor mij de reden om (alles) te vernieuwen.. Bobine, contact puntjes,condensator, rotor arm, verdelerkap, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 52 minutes ago, BlueCat said: De auto staat momenteel nog buiten te wachten op onderdelen.. doordat mijn doormeet skills niet goed zijn is dat voor mij de reden om (alles) te vernieuwen.. Bobine, contact puntjes,condensator, rotor arm, verdelerkap, Heb je mogelijkheid om de auto op termijn binnen te stallen/parkeren? Alles vervangen ipv storingzoeken is niet altijd een oplossing..(kost ook meer geld) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 17 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Heb je mogelijkheid om de auto op termijn binnen te stallen/parkeren? Alles vervangen ipv storingzoeken is niet altijd een oplossing..(kost ook meer geld) Waarom zou ik hem moeten binnen zetten dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 7 minutes ago, BlueCat said: Waarom zou ik hem moeten binnen zetten dan? O zomaar, omdat het een 43 jaar oude Engelse roestgevoelige, en van Lucas elektrische componenten voorziene auto is😉. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 18 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Heb je mogelijkheid om de auto op termijn binnen te stallen/parkeren? Alles vervangen ipv storingzoeken is niet altijd een oplossing..(kost ook meer geld) Waarom zou ik hem moeten binnen zetten dan? Hele handeltje was nog geen 100 euro en daar zitten 2 verdelerkappen bij ivm al 1 verkeerd besteld..dan de andere 2 ook maar bestellen zit ik in elk geval goed ..als t goed is..de niet passende gaan dan retour.. Bobine + zekeringen + condensators+ puntjes besteld ..we gaan t zien .. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 2 minuten geleden, Iksjeezesel zei: O zomaar, omdat het een 47 jaar oude Engelse roestgevoelige, en van Lucas elektrische componenten voorziene auto is😉. Hahaha tja daar heb je een punt of meerdere punten in 1 .. heb alleen de luxe positie niet wat betreft stalling .. zodra ze start ben ik van plan alles aan te pakken..t blijft een automobiel.. die horen buiten en ze mag best af en toe klagen, krabben en bijten.. we lossen alles op met wat liefde. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ik wens je oprecht heel veel lol van je Jaguar👍. Je bent in ieder geval niet snel bang👨🔧... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 2 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Ik wens je oprecht heel veel lol van je Jaguar👍. Je bent in ieder geval niet snel bang👨🔧... Erg bedankt 😀 Zal wel lukken.. zelfs naar de auto kijken krijg ik al plezier van, laat staan als ze in goede conditie over de weg zoeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 Iemand wellicht enig idee hoeveel pk uit dit blok te krijgen is? 170 pk voor een 4.2 is wat karig vind ik persoonlijk, zonder en wellicht met wat turbos erop schroeven of iets dergelijks?? Iemand ervaring met het kietelen van deze motoren? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ik zou er eerst een DTM spoiler opzetten voor de downforce, anders krijg je al die power niet goed op de weg denk ik😉.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 Heb zelf al wat leuke gevonden op youtube met 500 pk .. even de calculator dr bij pakken binnenkort w.b.t de kosten.. en dromen is gelukkig gratis tot dan.. lang gekoesterde droom van mij om een oldtimer te voorzien van wat extra paarden en dan ooh zo sneaky wat van die lease gebakjes en gti rijders te kijk zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 4 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Ik zou er eerst een DTM spoiler opzetten voor de downforce, anders krijg je al die power niet goed op de weg denk ik😉.. Na al die tuning stickers van 15 pk per stuk bij de halfords zeker?? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Ik heb een series 1 met een aj6 motor erin, 4.0 liter. dan heb je ongeveer 245 pk geloof ik. En geen gezeik meer dat ie niet wil Dit is een van de eenvoudigste motorombouwen naar mijn idee, dus als je ergens wil starten dan zou dit een mooi punt zijn om een oldtimer met meer vermogen te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 Mooi dat ik de ambitie heb, de zin heb, en het geloof heb dat het me gaat lukken.. en zoals ik al aangaf is het een lang gekoesterde droom.. mag een mens nog dromen? Maar wel vriendelijk bedankt voor de ombouw suggestie.. Na een nachtje slapen wel al bedacht dat ik voorlopig het beestje maar even orgineel laat en voor de tuning fratsen een body aan ga schaffen waarvan de motor toch al dood is.. Toevallig ook ervaring met gewichts besparing? Deze katjes zijn behoorlijk aan de zware kant .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 15 minuten geleden, Lana zei: mooi, enerzijds krijg je hem niet eens lopend. Anderzijds al beginnen over een turbo erop of zoiets. Klinkt erg ongeloofwaardig in deze volgorde. Ik heb een series 1 met een aj6 motor erin, 4.0 liter. dan heb je ongeveer 245 pk geloof ik. En geen gezeik meer dat ie niet wil Dit is een van de eenvoudigste motorombouwen naar mijn idee, dus als je ergens wil starten dan zou dit een mooi punt zijn om een oldtimer met meer vermogen te maken. Na nogmaals je bericht lezen.. 245 pk uit een 4.0 is ook niet om over naar huis te schrijven.. als ik dan toch een blok wissel zou overwegen had ik er wel wat meer pks willen zien.. als t dan toch niet orgineel meer is kan (ik zeg maar wat) een e60 bmw m5 v10 blok er ook wel ingelepelt worden 507 pk zonder kietelen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Gewichtsbesparing doet de serie 2 van nature. Per jaar een paar kilo staal minder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueCat Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 (edited) Bericht aangepast door moderator. AUB fatsoensnormen in acht blijven nemen. En links om of rechts om hij gaat lopen..so challenge accepted. Edited November 22, 2021 by hansvh 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.