Jump to content

Monteur en of tips gevraagd aub serie 2.


BlueCat
 Share

Recommended Posts

Frustratie alert 😤..Hallo iedereen ..Is er Iemand met wat tijd om mijn grote kat eens liefdevol te benaderen en haar te laten spinnen? .. wat moet er gedaan worden.. elektrische gedeelte van het startsysteem doorlichten op fouten.

 

Ik heb het gehele systeem ook nieuw besteld daar wacht ik nu op..

 

Maar omdat hij van wel vonkend ineens naar niet vonkend is gegaan blijf ik denken dat er wellicht draadbreuk is of aarde probleem e.d .. ik ben niet erg goed in dit soort storingen effectief opsporen d.m.v een multimeter dus ik mis nu ook het vertrouwen in mn eigen detective werk. 

 

Who can help an old cat out?

 

Staat zo nodig een vergoeding tegenover..  de wagen staat in de buurt van zaandam.

 

P.b voor meer info

Link to comment
Share on other sites

 

Komt vast goed. Maar frustratie alert binnen een paar dagen is misschien wat snel🤣.

Misschien goed om een specialist in klassieke Engelse auto's in jouw buurt te zoeken? (Stouten?)

 

p.s. Je kunt gewoon een draad (met zekeringhouder) van de accu naar de bobine trekken. Loopt ie dan wel, dan weet je dat je in zwakstroom circuit moet zoeken.

 

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Iksjeezesel zei:

 

Komt vast goed. Maar frustratie alert binnen een paar dagen is misschien wat snel🤣.

Misschien goed om een specialist in klassieke Engelse auto's in jouw buurt te zoeken? (Stouten?)

 

p.s. Je kunt gewoon een draad (met zekeringhouder) van de accu naar de bobine trekken. Loopt ie dan wel, dan weet je dat je in zwakstroom circuit moet zoeken.

 

Dus van de plus van de accu naar de plus van de bobine of?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, BlueCat said:

Dus van de plus van de accu naar de plus van de bobine of?

Inderdaad. Als je van de plus van de accu naar de min van de bobine gaat (zonder zekering) dan komen er mogelijk ongelukken..

Ik begrijp je vraag om hulp, en hoop dat er iemand in jouw buurt dat kan bieden.

Staat de auto binnen of op straat?

Link to comment
Share on other sites

Verder bedankt iedereen voor het mee denken.. haha ja frustratie doordat ik me uren in lees en geen stap verder kom.. frustratie

 

Voor mij is het een uitdaging en ik kan slecht tegen me verlies. Frustratie

 

Verder doordat ik door nieuw spul te plaatsen het een en ander wil uitsluiten aan mogelijke daders van het niet willen vonken en het weekend er tussen zit en ik moet wachten op de onderdelen.. wachten...frustratie

 

Nu werkt het frustrerende alleen maar als een aanjager bij mij dus we geven de moed echt niet op en het gaat goed komen, links om of rechts om 

 

Bijna Maandag Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen.

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Inderdaad. Als je van de plus van de accu naar de min van de bobine gaat (zonder zekering) dan komen er mogelijk ongelukken..

Ik begrijp je vraag om hulp, vragen in hoop dat er iemand in jouw buurt dat kan bieden.

Staat de auto binnen of op straat?

De auto staat momenteel nog buiten te wachten op onderdelen.. doordat mijn doormeet skills niet goed zijn is dat voor mij de reden om (alles) te vernieuwen..

 

Bobine, contact puntjes,condensator, rotor arm, verdelerkap, 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, BlueCat said:

De auto staat momenteel nog buiten te wachten op onderdelen.. doordat mijn doormeet skills niet goed zijn is dat voor mij de reden om (alles) te vernieuwen..

 

Bobine, contact puntjes,condensator, rotor arm, verdelerkap, 

Heb je mogelijkheid om de auto op termijn binnen te stallen/parkeren?

Alles vervangen ipv storingzoeken is niet altijd een oplossing..(kost ook meer geld)

 

Link to comment
Share on other sites

18 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Heb je mogelijkheid om de auto op termijn binnen te stallen/parkeren?

Alles vervangen ipv storingzoeken is niet altijd een oplossing..(kost ook meer geld)

 

Waarom zou ik hem moeten binnen zetten dan? 

 

Hele handeltje was nog geen 100 euro en daar zitten 2 verdelerkappen bij ivm al 1 verkeerd besteld..dan de andere 2 ook maar bestellen zit ik in elk geval goed ..als t goed is..de niet passende gaan dan retour..

 

Bobine + zekeringen + condensators+ puntjes besteld ..we gaan t zien ..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

O zomaar, omdat het een 47 jaar oude Engelse roestgevoelige, en van Lucas elektrische componenten voorziene auto is😉.

Hahaha tja daar heb je een punt of meerdere punten in 1 .. heb alleen de luxe positie niet wat betreft stalling .. zodra ze start ben ik van plan alles aan te pakken..t blijft een automobiel.. die horen buiten en ze mag best af en toe klagen, krabben en bijten.. we lossen alles op met wat liefde.

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Ik wens je oprecht heel veel lol van je Jaguar👍.

Je bent in ieder geval niet snel bang👨‍🔧...

Erg bedankt 😀 Zal wel lukken.. zelfs naar de auto  kijken krijg ik al plezier van, laat staan als ze in goede conditie over de weg zoeft. 

 

Link to comment
Share on other sites

Heb zelf al wat leuke gevonden op youtube met 500 pk .. even de calculator dr bij pakken binnenkort w.b.t de kosten.. en dromen is gelukkig gratis tot dan..

lang gekoesterde droom van mij om een oldtimer te voorzien van wat extra paarden en dan ooh zo sneaky wat van die lease gebakjes en gti rijders te kijk zetten. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een series 1 met een aj6 motor erin, 4.0 liter. dan heb je ongeveer 245 pk geloof ik. En geen gezeik meer dat ie niet wil :-) 

 

Dit is een van de eenvoudigste motorombouwen naar mijn idee, dus als je ergens wil starten dan zou dit een mooi punt zijn om een oldtimer met meer vermogen te maken. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mooi dat ik de ambitie heb, de zin heb, en het geloof heb dat het me gaat lukken.. en zoals ik al aangaf is het een lang gekoesterde droom.. mag een mens nog dromen? 

 

Maar wel vriendelijk bedankt voor de ombouw suggestie..

 

Na een nachtje slapen wel al bedacht dat ik voorlopig het beestje maar even orgineel laat en voor de tuning fratsen een body aan ga schaffen waarvan de motor toch al dood is.. 

 

Toevallig ook ervaring met gewichts besparing? Deze katjes zijn behoorlijk aan de zware kant .. 

Link to comment
Share on other sites

15 minuten geleden, Lana zei:

mooi, enerzijds krijg je hem niet eens lopend. Anderzijds al beginnen over een turbo erop of zoiets. Klinkt erg ongeloofwaardig in deze volgorde. 

 

Ik heb een series 1 met een aj6 motor erin, 4.0 liter. dan heb je ongeveer 245 pk geloof ik. En geen gezeik meer dat ie niet wil :-) 

 

Dit is een van de eenvoudigste motorombouwen naar mijn idee, dus als je ergens wil starten dan zou dit een mooi punt zijn om een oldtimer met meer vermogen te maken. 

 

 

Na nogmaals je bericht lezen.. 245 pk uit een 4.0 is ook niet om over naar huis te schrijven.. als ik dan toch een blok wissel zou overwegen had ik er wel wat meer pks willen zien.. als t dan toch niet orgineel meer is kan (ik zeg maar wat) een e60 bmw m5 v10 blok er ook wel ingelepelt worden 507 pk zonder kietelen.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...