Jump to content

Daar is ze dan, the Green Machine: XJS 4.0 1994

Marcov
 Share

Recommended Posts

Iemand wees mij er op dat de trip computer een code weergeeft bij Check Engine die verklapt wat er mis is.

En verhip, als ik de motor uitzet en dan contact op stand 2 zet verschijnt FF23 in het schermpje.
Accu even los gehad om te resetten en melding is (nog) niet teruggekomen.

XJSfaultCodes.jpg

• 4 weeks later...

Fuel Fail Bingo, nu heb ik FF89 gescoord. En wederom komt de melding niet terug na een power off (handig, zo’n hoofdschakelaar op je accu 🙂

q: wat is het Purge valve circuit?

657EC294-FD1B-4011-B0E8-4100F870DE18.thumb.jpeg.7bccd889798c7c68e3c9e6991d87c755.jpeg

89: Purge valve circuit. Looks at voltage across purge valve winding to detect open or short circuit

The Green One was even niet zo lief, ze wilde het bestuurdersportier niet openen.. En ik parkeer met de passagierskant vrij strak tegen de muur. Ik heb mezelf door 20cm deuropening kunnen wurmen om het bestuurdersportier te openen. Slot deed niet mee met de centrale vergrendeling, maar liet zich ook niet met sleutel openen. De unlock knop van binnenuit liet wel het slot open gaan. Daarna nog een keer alles op slot gedaan er weer open en het slot doet weer gezellig mee 🤔

Nu maar iets verder van de muur geparkeerd 😋