Jump to content

Daar is ze dan, the Green Machine: XJS 4.0 1994


Marcov
 Share

Recommended Posts

Iemand wees mij er op dat de trip computer een code weergeeft bij Check Engine die verklapt wat er mis is.

En verhip, als ik de motor uitzet en dan contact op stand 2 zet verschijnt FF23 in het schermpje.
Accu even los gehad om te resetten en melding is (nog) niet teruggekomen.

XJSfaultCodes.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fuel Fail Bingo, nu heb ik FF89 gescoord. En wederom komt de melding niet terug na een power off (handig, zo’n hoofdschakelaar op je accu 🙂

q: wat is het Purge valve circuit?

657EC294-FD1B-4011-B0E8-4100F870DE18.thumb.jpeg.7bccd889798c7c68e3c9e6991d87c755.jpeg

89: Purge valve circuit. Looks at voltage across purge valve winding to detect open or short circuit

 

Link to comment
Share on other sites

The Green One was even niet zo lief, ze wilde het bestuurdersportier niet openen.. En ik parkeer met de passagierskant vrij strak tegen de muur. Ik heb mezelf door 20cm deuropening kunnen wurmen om het bestuurdersportier te openen. Slot deed niet mee met de centrale vergrendeling, maar liet zich ook niet met sleutel openen. De unlock knop van binnenuit liet wel het slot open gaan. Daarna nog een keer alles op slot gedaan er weer open en het slot doet weer gezellig mee 🤔

Nu maar iets verder van de muur geparkeerd 😋

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fresh in from the US of A, boekies! 🥳 Drivers Handbook is wel van het verkeerde jaar (1995) terwijl de verkoper meende dat het een late 93 was, maar goed, dat scheelt enkel op details. De Vehicle Care lijkt wel bij een facelift model met AJ6 te horen. Heeft me uiteindelijk ca $70 gekost (en is daarmee waarschijnlijk per pagina het duurste drukwerk wat ik in huis heb)

 

boekie.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden, Marcov zei:

...bumperhoeken zonder koplamp washers gevonden...

Dit soort onderdelen roest het liefst van binnenuit, dus als je toch gaat poetsen: kijk vooral kritisch naar de binnenkant: ontroesten en coaten is nu een kleine moeite!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, pimgmx said:

Dit soort onderdelen roest het liefst van binnenuit, dus als je toch gaat poetsen: kijk vooral kritisch naar de binnenkant: ontroesten en coaten is nu een kleine moeite!

thanks voor de tip, ik zal 'm even in de blanke tectyl zetten voor ik ze monteer. Ze zijn nu nog helemaal roestvrij, ik moet er alleen even met chroom polish op aan de slag

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/4/2022 at 8:59 PM, Leonneke said:

 

Same here. Wowww !!! :)

Het is dus uiteindelijk niet die blauwe van Frans geworden, hoewel die qua uitvoering (celebration met zwart interieur) wel heul mooi was. En ook wel goed combineerde met een zwarte XJ :-)

 

blauw_celebr2.jpg

blauw_celebr1.jpg

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het volgende essentiële onderdeel vandaag ontvangen uit de United States, een USA specs Celebration stuur. Ziet er top uit, alleen de rechter claxon knop lijkt te klemmen. Kan die uit elkaar? Of zal ik daar eerst eens een pufje contact cleaner in spuiten?

 

Stuur_xjs_celebration.jpg

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

44 minuten geleden, Marcov zei:

..., een USA specs Celebration stuur.

Wat is het verschil tussen een Europees en een USA Celebration stuur?

 

46 minuten geleden, Marcov zei:

Kan die uit elkaar?

Waarschijnlijk erin geklikt, zijn los verkrijgbaar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

USA heeft een ander nummer. 🧐 Ergens vond ik een ROW versie waar bij stond 'let op, past niet in USA XJS' (of iets van die strekking)

 

Knopje is helaas discontinued. Zal eens proberen of ik 'm er uit kan wippen. Kan altijd uit het originele stuur een knop transplanteren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Found this over USA en ROW sturen, de airbag is anders (die nog wel leverbaar is voor USA, maar niet voor ROW ) en blijkbaar ook de as waar het stuur op zit.

https://www.jaguarforums.com/forum/xjs-x27-32/xjs-wood-steering-wheels-222706/
The airbags are absolutely different! And importantly so are the wheels! Do NOT buy a UK wheel unless you can get a UK airbag and (even harder) the splined adaptor collet that sits on top of the steering column, that is necessary to mount the wheel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...