Jump to content

vastzittende armsteun in X350

XJ402002XJR2021
 Share

Recommended Posts

weet er iemand of er een truuk is om mijn vastzittende midden armsteun tussen bestuurder en bijrijder werkend te krijgen? 

In mijn XJR schuift hij wel van achteren naar voren (over het beker compartiment), maar wil in de achterste stand niet omhoog scharnieren als je de chroom hendel omhoog trekt. De pennetjes blijven 'haken' en ik durf geen kracht te zetten. 

Weet iemand de oplossing hiervoor?

thx, Erik

IMG_0171.jpeg

🤔 begon  aan mijzelf te twijfelen 😉(ondanks 13 jaar X350) maar hij hoort inderdaad wel eerst naar achterste positie te schuiven en dan via ontgrendelen omhoog te scharnieren. Anders kom je ook niet meer bij het opbergvak eronder.

heeft vlgs mij iets te maken met ontspan kabeltje van de grendel naar de pinnetjes aan de onderkant 

Hier een goede ‘how to’:

https://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/console-lid-slides-but-doesnt-open-mended-168736/

zo heb ik de armsteun op enig moment kunnen maken. Helaas tijdelijk want bijna 1,5 jaar later ontgrendelt deze weer niet. Even gekeken en toch nog meer van dat broze plastic afgebroken. Een nieuw knutselwerkje zal het wel weer 1,5 jaar volhouden. Self-healing geldt helaas niet voor dit knakenonderdeel…

ik heb hem nu geopend, beetje pielen met een paar creditcards. Maar hoe heb je deze plastic afdekplaat eraf gekregen?

Zitten  geen schroefjes, heb geprobeerd bij de twee bovenste nokjes links en rechts en dan eruit proberen te wippen... zit muurvast. Of zat dat afdekplaatje bij jou X350 op een andere manier vast?

Heb die andere 2 nokjes aan de zijkant ff vastgezet met ducktape zodat'e niet weer in het slot kan vallen..

IMG_1103.jpeg

Heb nu een nokje van metaalstrip gebogen, soort opgerold staafje van 5 mm hoog. Dit er ingelijmd met Bison Kombi Metaal epoxylijm… wel een plakkerig gepriegel. Vastgezet tegen de zijkant en onderkant en met een kleine schroevendraaier als tegendruk spalk gezorgd dat hij niet tegen het koperen asje aandrukt.

A11E9FEB-AC7F-4C3E-837A-3038473C75C6.jpeg

Komt teveel moment op voor een tie-wrap of tape, bovendien gaat het over een ‘werkplekje’ van 5x5 mm met niets om een tiewrap aan vast te zetten, tenzij je gaat boren en dan moet eerst de hele armsteun uit elkaar, net als in dat topic dat je me eerst stuurde. Die Bison lijm kun je zelfs een gat mee dichtmaken in een waterleiding, dus ik hoop dat dat houdt. 20 jaar geleden gebruikt om m’n XJ40 handrem mee te fixen 😂

Ik houd jullie op de hoogte of het dit keer ook is gelukt 🍀 

• 4 weeks later...