Jump to content

Passagiersstoel RHD als bestuurdersstoel LHD?

RichardvanErp
 Share

Recommended Posts

Zoals bij velen heeft ook mijn XJ8 best wr slijtplekken in het leer van de bestuurdersstoel. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een passagiersstoel uit een RHD (die meestal nog heel netjes zijn) als bestuurdersstoel in een LHD te plaatsen waarbij dan ook de memoryfunctie werkt (huidige stoel ook electrisch verstelbaar met memoryfunctie). 

• Like 1

50 minuten geleden, isabella zei:

......, alleen is het zo dat de bediening dan aan de verkeerde kant zit als je de stoel aan de andere zijde van de auto inbouwd.

Maar een passagiersstoel uit een RHD staat ook links, dus zelfde kant😉

• Like 1

28 minuten geleden, paperboy62 zei:

Maar dan is de vraag zit er een memory functie in een passagiers stoel.

Geheugenfunctie zit in de stoel-ECU (onder de stoel, zo uit het hoofd), niet in de stoel zelf. 
Ook zie ik als ik naar onderdeelnummers kijk geen verschil tussen de verstellingsschakelaars voor een LHD/RHD linkerstoel, wat suggereert dat de stoelhardware uitwisselbaar is.

Correct me if I'm wrong: als je de ECU - en desnoods het switchpack - van je oude stoel hergebruikt moet 'transplantatie' van een linkerstoel uit een RHD-auto wel kunnen, lijkt me? 

• Like 2

2 uren geleden, pimgmx zei:

Correct me if I'm wrong: als je de ECU .....

Gewoon proberen !

Wat ik wèl weet is als je een Body Processor Module van een Engelse auto in een 'Nederlander' zet is dat je rechterraam opent op de bediening van het linkerknopje en de spiegels gaan zich ook in spiegelbeeld gedragen ... 😆🤫

• Haha 1