Jump to content

bedrading trekhaak X300

Davidmich
 Share

Recommended Posts

Ik installeerde de voorbije zomer een trekhaak op mijn X300. Kwam volledig met bedrading en schema uit de UK. Een korte check na installatie met een metertje liet vermoeden dat het ok was, maar niet lang nadien kreeg ik zowel met de aanhangwagen als fietsendrager nauwelijks nog de richtingaanwijzers en verlichting brandende. Op dit moment enkel de rechter richtingaanwijzer nog.

Gisteren nog eens alle aansluitingen in de wagen gechecked, en die zijn in principe ok en kloppen volgens het schema.

Volgens een buurman zou het bij sommige wagens nodig zijn om een 'unit' (een transformator? Extra zekeringen? Iets anders?) te plaatsen tussen het stopcontact van de trekhaak en de binnenbedrading van de wagen. Heeft iemand hier al van gehoord? 

Alvast bedankt!

Als de achterlichtclusters van de auto zélf wel OK werken verdenk ik gecorrodeerde/vervuilde contacten in de contrastekker.

Ook kan 't geen kwaad om je aansluitingen van de contrastekker op de bestaande kabelboom een keer kritisch na te lopen...

• Like 1

22 uren geleden, pimgmx zei:

Als de achterlichtclusters van de auto zélf wel OK werken verdenk ik gecorrodeerde/vervuilde contacten in de contrastekker.

Ook kan 't geen kwaad om je aansluitingen van de contrastekker op de bestaande kabelboom een keer kritisch na te lopen...

Zowel de stekker van de fietsendrager als aanhangwagen getest op ander voertuig en werkten prima. En de lichten van de auto zelf doen het prima. Daarom moet het tussen het stopcontact en de standaard binnenbedrading zitten.

20 uren geleden, haddock zei:

Vandaar ook t solderen i.p.v. die knijpconnectortjes.

Deel is gesoldeerd, deel niet (omwille van moeilijke bereikbaarheid van sommige draadjes). Ik zal nog eens checken of het daar aan kan liggen dan.

Bedankt in elk geval!