Jump to content

Carbon filter

Poelie
 Share

Recommended Posts

Na het compleet opnieuw opbouwen van de onderkant heb ik ook het carbon filter teruggeplaatst. De 3.2 heeft er maar 1. Volgens tekening heeft een 4.0 of 4.0R 2 filters.

Ik heb een slang die nu los ligt en die ik niet terug kan plaatsen. Er is een aanvoer vanaf de motor, een slang terug naar boven naar waarschijnlijk de tank? En ik heb een derde slang die normaliter naar het tweede filter aan de bijrijderskant gaat.

De auto stinkt nu wat meer dan normaal terwijl hij probleemloos door de APK 4 gas komt. Ik denk dus wat carterdamp te ruiken via die slang. Waar moeten bij een 3.2 alle slangen van dit filter op of naartoe? Ik kan dit nergens op tekening vinden.

Alvast bedankt!

• Like 1

7 hours ago, Poelie said:

Na het compleet opnieuw opbouwen van de onderkant heb ik ook het carbon filter teruggeplaatst. De 3.2 heeft er maar 1. Volgens tekening heeft een 4.0 of 4.0R 2 filters.

Ik heb een slang die nu los ligt en die ik niet terug kan plaatsen. Er is een aanvoer vanaf de motor, een slang terug naar boven naar waarschijnlijk de tank? En ik heb een derde slang die normaliter naar het tweede filter aan de bijrijderskant gaat.

De auto stinkt nu wat meer dan normaal terwijl hij probleemloos door de APK 4 gas komt. Ik denk dus wat carterdamp te ruiken via die slang. Waar moeten bij een 3.2 alle slangen van dit filter op of naartoe? Ik kan dit nergens op tekening vinden.

Alvast bedankt!

Carbon filter? Bedoel je het Benzinetank damp filter?

• Like 1

8 uren geleden, Poelie zei:

Volgens tekening heeft een 4.0 of 4.0R 2 filters.

Alleen in de USA hebben ze twee filters.

Het Verdampingsemissie Controle systeem is ontworpen om te voorkomen dat brandstofdampen in de atmosfeer komen.

Filter Brandstofdampen die ontstaan in de brandstoftank worden geabsorbeerd en opgeslagen in de filter. Wanneer de motor draait, worden de geabsorbeerde dampen vanuit de filter naar de verbrandingsruimte geleid via een dampafzuigsolenoïdeklep.

Dampafzuigsolenoïdeklep (PCSV) De dampafzuigsolenoïdeklep, via elektromagetisch ventiel wordt gestuurd door de Motor Controle Module (ECM); wanneer de motortermperatuur laag is tijdens het stationair draaien, gaat de PCSV dicht zodat de verdampte brandstof niet in de motor wordt opgenomen.

Zodra de motor warm is opent, tijdens normaal rijden, de PCSV om de verdampte brandstof door te laten naar de verbrandingsruimte van motor.

8 uren geleden, Poelie zei:

En ik heb een derde slang die normaliter naar het tweede filter aan de bijrijderskant gaat.

Deze gaat gewoon naar de buitenlucht, is gefilterde lucht wat eruit komt.

Naamloos.png

• Klasse 1

• keesh changed the title to Carbon filter