Wilfried Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Goedendag kan iemand mij vertellen hoe ik het hydraulische systeem ontlucht na het verwijderden van de schokbrekers met hoogte regeling aan de achterzijde voor schokbrekers zonder hoogte regeling ik heb al vanuit mijn technische handleiding ( werkplaats handboek) de procedure uitgeprobeerd maar ik krijg het systeem niet ontlucht dus heb geen rembekrachtiging meer op dit moment. XJ40 3.6 1988 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Vraag 1 is: waar houden de leidingen van de voormalige schokbrekers nu op? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 1 minuut geleden, john37 zei: Vraag 1 is… Precies! En als ik daar Vraag 2 aan mag toevoegen: kan je beschrijven welke procedure je gevolgd hebt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilfried Posted October 1, 2021 Author Share Posted October 1, 2021 Op 9/29/2021 om 10:26 PM, pimgmx zei: Precies! En als ik daar Vraag 2 aan mag toevoegen: kan je beschrijven welke procedure je gevolgd hebt? Op 9/29/2021 om 10:23 PM, john37 zei: Vraag 1 is: waar houden de leidingen van de voormalige schokbrekers nu op? goedenavond Pimgmx de leidingen stoppen bij de aansluiting achter op het koppelstuk van de schokbrekers vanwaar de leiding van voor naar achter gaat en de vervolg leiding naar de linker zijde ik heb de linker leiding losgekoppeld en op deze aansluiting mijn ontluchting nippel gemonteerd. ik ontlucht het systeem dus bij de schokbrekers aan de achterzijde. de procedure die ik volg auto uit de veren paar keer pompen tot je druk voelt in het pedaal, auto omlaag en od de wielen en de kofferbak belasten met gewicht waardoor de auto doorzakt motor starten en proberen te ontluchten maar er komt helemaal geen hydraulic oil uit het ontluchtingsnippel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilfried Posted October 3, 2021 Author Share Posted October 3, 2021 Op 9/29/2021 om 10:23 PM, john37 zei: Vraag 1 is: waar houden de leidingen van de voormalige schokbrekers nu op? John sorry voor de late reactie de leidingen stoppen onder auto achter bij de schokbrekers hier is de leiding die van de rechter schokbreker loopt naar links losgekoppeld en op deze aansluiting is de ontluchtingsnippel gemonteerd die eerst aan de linkerzijde zat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted October 3, 2021 Share Posted October 3, 2021 Als je de hydraulische door conventionele schokbrekers hebt vervangen is ontluchten van het SLS niet meer per se nodig. NB: ontluchten van SLS gaat alleen met draaiende motor, anders werkt de hydrauliekpomp niet, zie plaatjes hierboven en hieronder NB2: vergeet niet om ook je stuurbekrachtiging (2e plaatje hieronder) te ontluchten aan het eind van het proces. Ik vind in Haynes instructies om na verwijderen van de achteras-hydrauliek de leiding al direct op het voorste kleppenblok af te doppen, alhoewel dat geen fundamenteel verschil moet uitmaken met hoe jij dat hebt aangepakt... Op 10/1/2021 om 7:26 PM, Wilfried zei: de procedure die ik volg auto uit de veren paar keer pompen tot je druk voelt in het pedaal, auto omlaag en od de wielen en de kofferbak belasten met gewicht waardoor de auto doorzakt Da's de procedure om de druk van de achterdempers te halen... In plaats van je te richten op ontluchten van de SLS (die er feitelijk niet meer is!) zou ik eerst proberen het remsysteem conform procedure ontluchten... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilfried Posted October 5, 2021 Author Share Posted October 5, 2021 pimgmx bedankt voor de info ik ga hier mee aan de gang als alles weer goed werkt laat ik het je weten gr: Wilfried van Galen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 45 minuten geleden, Wilfried zei: ik ga hier mee aan de gang Succes! Omdat de meeste XJ40's zonder SLS rond rijden is de (online) kennis beperkt en is 't af en toe een beetje puzzelen... Als je er de tijd/energie/gereedschappen voor hebt: dop die SLS-uitgang meteen af op het voorste kleppenblok. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken over het 'loodgietwerk' onder de auto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts