Jump to content

S-Type 2.7d / Ervaringen?

petervanwijk
 Share

Recommended Posts

Wat zijn hier de praktijkervaringen op vlak van de S-type 2.7 diesel? In zoverre dat ik me heb ingelezen is het een PSA blok gekoppeld aan een Oostenrijkse automaat bak van ZF. ZF herken ik en heb ik als zodanig als prettig ervaren in onder andere Mercedes en BMW. Momenteel heb ik als daily een V70 Geartronic en die schakeld ook prima na vervanging van de koppelomvormer. Maar ik kan niet echt wennen aan het karakter van de Aisan bak. 

Maar goed de S Type diesel. Zijn er hier ervaringdeskundigen die hier eens hun positieve en negatieve ervaringen willen delen? 

8 uren geleden, petervanwijk zei:

ZF komt toch van origine uit Oostenrijk? 

Nou, denk het niet. De letters ZF staan voor Zahnradfabrik Friedrichshafen, opgericht  in 1915. Friedrichshafen ligt in Duitsland. 

8 uren geleden, petervanwijk zei:

Waar zijn trouwens alle andere reacties? Ging vroegah wel 's anders hier :)

Diesel, je weet wel🤣

10 uren geleden, petervanwijk zei:

Waar zijn trouwens alle andere reacties?

Ja Peter, je moet het wel op de goede plaats posten waar anderen kunnen regeren🤣 Maar we hebben het verplaatst en nu zullen de reacties wel komen, maar ja, een diesel🤔 😕

10 hours ago, petervanwijk said:

ZF komt toch van origine uit Oostenrijk? Waar zijn trouwens alle andere reacties? Ging vroegah wel 's anders hier :)

Vroeger reageerden we véél sneller Peter maar toen zette jij de posts ook op de juiste plek neer zodat we er ook echt op konden reageren. Wilde graag laten weten dat ZF Duits is maar ben al te laat. WELKOM HIER PETER !!!! 🤣

• Like 1

Waarom zou ZF duits zijn?

Omdat Friedrichshafen toevallig in Duitsland ligt? En omdat ZF toevallig de afkorting is van Zahnradfabrik Friedrichshafen?

Ik vind het nogal vergezocht hoor.

• Haha 1

14 hours ago, Leonneke said:

Vroeger reageerden we véél sneller Peter maar toen zette jij de posts ook op de juiste plek neer zodat we er ook echt op konden reageren. Wilde graag laten weten dat ZF Duits is maar ben al te laat. WELKOM HIER PETER !!!! 🤣

haha, dank. En hallo vriend :) :)

• Haha 1

14 hours ago, keesh said:

Ja Peter, je moet het wel op de goede plaats posten waar anderen kunnen regeren🤣 Maar we hebben het verplaatst en nu zullen de reacties wel komen, maar ja, een diesel🤔 😕

Beetje orienteren voor een daily in vorm van een diesel. Hoe ik het ook bereken ik ben daarmee nog steeds goedkoper uit. Momenteel een V70 d5 ondanks de unieke uitvoering kan ik er niet echt een band mee krijgen. :)

2.7 diesel ik weet het niet, maar ik heb inmiddels een aanbod gehad om eens te proef rijden dus ga dat eens proberen :)

8 hours ago, petervanwijk said:

2.7 diesel ik weet het niet, maar ik heb inmiddels een aanbod gehad om eens te proef rijden dus ga dat eens proberen :)

Weet niet of de XF diesel een optie voor je is maar die rijden echt fantastisch !!!! 

• 2 weeks later...

Wij hebben met veel plezier een S-type 2.7D gereden vanaf 191l.000 tot 315.00km. De koppelomvormer werd langzamerhand slechter en we hadden koelvloeistoflekkage gehad die met sealer (tijdelijk) was gedicht. Toen ervoor gekozen om te gaan kijken naar een XF. Maar de S-type rijdt heerlijk, heerlijk koppel en soepel rijgedrag. Daarna gaan kijken voor een XF, uiteindelijk is er een XF 3.0D met de 8-traps automaat gekomen. Moet zeggen dat dat toch weer een stuk beter rijdt, al is er hier in huis verschil van mening over wat de mooiere auto is... 😁

Veel plezier met proefrijden.