Henkiebb Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Ik ga binnenkort mijn IRS onder mijn E-type uithalen omdat ik die volledig wil reviseren. Nu zag ik laatst bij Car SOS bij een bedrijf in Engeland genaamd "Evolution E-type" dat zij een stabilisatieplaat hadden ontwikkeld die het schommelen van de IRS voorkomt waardoor de E-type veel strakker stuurt. Ook vond ik een foto op internet van zo'n stabilisatie systeem. Heeft iemand zo'n systeem onder zijn auto zitten en een idee waar ik deze plaat kan kopen? Alvast bedankt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Dit is leuk als je gaat racen, anders zou ik er niet aan beginnen. En dan ook alleen in combinatie van de voortrein upgrade, ander heeft het helemaal geen zin. Je comfort is ook gelijk zoek. Reken gelijk maar op een vele duizenden euro's om mee te beginnen, deze sets zijn erg prijzig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Wat jaguar38s zei… Zonder upgrades van de vooras (minimaal: draagarmrubbers, dempers, veren, stabi) wordt hiermee je wegligging iets tussen onaangenaam en - vanwege te groot verschil in hard/zacht van vooras en achteras - gevaarlijk… Ik ga dit najaar een wat mildere upgrade loslaten op m’n XJ-S, die op hoofdlijnen een met de E-Type vergelijkbare ophanging heeft: rubbers, stabi’s voor/achter, veren/dempers en wat modificaties van de besturing. Daarmee hoop ik - na veel onderzoek en praten met medeknutselaars -een goed compromis te bereiken tussen optimale wegligging en nog enige mate van comfort… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts