Jump to content

Jaguar X type koplamp

Zahier
 Share

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Mijn linker koplamp doet het maar geen auto leveling meer. Nu heb gelezen dat het vaak komt doordat de afsteller / pootjes kapot zijn. Ik kan de koplamp (binnenkant) met de hand op en neer bewegen. Ik ben aan het bedenken wat de beste oplossing is voor een goeie prijs. 

- Nieuw koplamp: 910 euro https://www.exco.nl/nl/onderdelen/jaguar-x-type-6/verlichting-64/jaguar-x-type-koplamp-xenon-links-nieuw-192-p

- tweede hands: 450 euro https://www.exco.nl/nl/onderdelen/jaguar-x-type-6/verlichting-64/jaguar-x-type-koplamp-xenon-links-gebruikt-146-p

- Een gereviseerde kopen: 250 euro http://www.advertentiex.nl/ad-jaguar-x-type-koplampen-met-nieuw-binnenwerk-697997?in=Noord-Brabant-Auto-diversen

- of zelf aan de slag: 16.95 euro Ebay Jaguar X Type Headlight Adjuster + 2 cogs 1 set New Life Warranty.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik denk dat ik voor gereviseerde ga. 

Gr.

Zahier

• Zahier changed the title to Jaguar X type koplamp

Ik zou wel aan de slag durven gaan met een repair setje, bijvoorbeeld ZOIETS. Mocht het faliekant mislukken kun je altijd nog voor een gereviseerde gaan.

Op het forum zijn er ook nog wel topics hierover terug te vinden. Zie HIER een reparatieverslag met foto's. Is wel van een S-type, maar in de kern blijft het verhaal hetzelfde ;-) .

Ik ga het gewoon doen!! 😀

weet je toevallig of ik het beste aquarium kit kan gebruiken of een andere kit om het glas weer dicht te kitten?

Bedankt voor de info mbt S type. 

Het is wat werk maar goed te doen.

De bumper moet eraf, dat was nog het meeste werk. Daarna met een hete luchtpistool de randen van de koplamp verwarmen waardoor de kitrand los laat. Daarna de nieuwe adjusters plaatsen en de oude kit zorgvuldig verwijderen. Daarna inderdaad, zoals Hansvh aangeeft, de zaak weer afdichten met autoruitenkit. Verwarmen met het heteluchtpistool en daarna de kunstof kap erin persen. 

Je bent er even zoet mee maar geeft wel voldoening!

Ik zou wel de juiste adjusters aanschaffen. Ik heb deze. Met "levenslange garantie" ;-)

En nu de bumper er toch af ligt zou ik beide kanten doen. Geheid dat die andere koplamp na het monteren van de bumper hetzelfde gaat vertonen....

DSC_6032.JPG

DSC_6054.JPG

DSC_6057.JPG

DSC_6060.JPG

Hoi Sonsan,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb er nu al zin in om ermee aan de slag te gaan.

ik heb zojuist dezelfde adjusters besteld op eBay. Zodra ik ze binnen heb ga ik ermee aan de slag. Kan de koplamp ook in de oven of is een hete lucht pistool beter? 

Sommige gebruiken inderdaad een oven. Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in. Daarom het heteluchtpistool. Die is ook makkelijk om de autoruitenkit wat vloeibaar te maken.

• Like 1

• 2 weeks later...
On 8/26/2021 at 5:22 PM, sonsan said:

Het is wat werk maar goed te doen.

De bumper moet eraf, dat was nog het meeste werk. Daarna met een hete luchtpistool de randen van de koplamp verwarmen waardoor de kitrand los laat. Daarna de nieuwe adjusters plaatsen en de oude kit zorgvuldig verwijderen. Daarna inderdaad, zoals Hansvh aangeeft, de zaak weer afdichten met autoruitenkit. Verwarmen met het heteluchtpistool en daarna de kunstof kap erin persen. 

Je bent er even zoet mee maar geeft wel voldoening!

Ik zou wel de juiste adjusters aanschaffen. Ik heb deze. Met "levenslange garantie" ;-)

En nu de bumper er toch af ligt zou ik beide kanten doen. Geheid dat die andere koplamp na het monteren van de bumper hetzelfde gaat vertonen....

DSC_6032.JPG

DSC_6054.JPG

DSC_6057.JPG

DSC_6060.JPG

Vanavond me koplamp uit elkaar halen.

image.jpg