Jump to content

lambda sondes


deepfreeze
 Share

Recommended Posts

gisteren, ABS uitgezet, dit schijnt de rest van de foutmeldingen te onderdrukken,,, zeggen ze, verder kan ik er dan mee rijden, zeggen ze lol, zonder de ABS TRACTION controle, het verlies van trekkracht, blijkt een safety ingebouwde actie te zijn, om schade aan de motor te voorkomen. deze zou dan opgeheven moeten zijn, door de ABS uit te zetten, vanmiddag dus stukje rijden maar,,, zal mij benieuwen..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Iksjeezesel said:

Hoe zet je ABS uit?

dr zit een knopje in de auto, 3 sec vasthouden, dat schakelt DSC uit,,, zegt het display dan he, ik weet het ook niet pcies,,mar goed we gaan karren vanmiddag, de hoek om  kijken wat er gebeurd,,, (het knopje laat een slippende auto zien)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, deepfreeze said:

schijnt indirect daar mee te maken te hebben,,, weet ik het

further more: The anti-lock brake system (ABS) modulates brake pressure on each wheel independently to maintain vehicle stability during braking. The ABS continually monitors the rotational velocity of each wheel anytime the ignition switch is in the run position and determines if a tire is skidding when the brakes are applied. Only then does the ABS intervene to modulate the brake pressure to the skidding wheel. The modulation continues until the wheel rotates freely. The brake pressure is then restored and the modulate/restore cycle is repeated whenever skidding is detected. This cycle occurs at a rate of several times per second.

The ABS module is capable of detecting the following system conditions:

[ul][*]hydraulic valve failure[*]wheel speed sensor failure[*]ABS power relay short circuit[*]interconnect failures to the ABS sensors, power and ground to the ABS module[*]over/under voltage conditions [/ul]The ABS provides self-diagnostics and displays failure messages via the ABS indicator in the instrument cluster. Failure of the ABS module, for whatever reason, will not compromise the normal operation of the brake system.

The Dynamic Stability Control (DSC) system includes the:

[ul][*]anti-lock brake system.[*]yaw/lateral control.[*]full speed traction control. [/ul]The DSC system manages the braking system to enhance the driver control of the vehicle.

The DSC system continually monitors the steering wheel angle, master cylinder brake pressure, front and rear wheel speeds, vehicle yaw and lateral rate acceleration.

The yaw/lateral rate sensor supplies a signal to the DSC module, via a serial link, which monitors the vehicles rate of acceleration from its central axis in a sideways direction, and also the vehicles angular rotation around it's central axis.

The driver input parameters are continually monitored via the brake master cylinder dynamic stability control sensor, the brake pedal travel sensor and the steering wheel angle sensor.

DSC is enabled/disabled via the traction control ON/OFF switch.

Self-diagnosis of the DSC system is provided via the instrument cluster message centre. dus het staaat met elkaar in verbinding,,,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Wanneer breng je de auto naar een specialist?

Misschien is het gewoon iets simpels als een vuile achterste ABS sensor o.i.d...(als snap ik de motorstoring dan niet helemaal)

Of heeft zo'n S-Type ook Traction Control? 

 

 

jup die heeft ze, zojuist een stukje gereden, na de DSC uitgezet te hebben, ging goed, het enige dat blijft branden is de ABS melding, en de handrem, en je hebt gelijk, de motor storing baart mij ook zorgen, alhoewel deze nu niet omhoog kwam,,, 

 

ik ga van de week naar de bilt,, daar kunnen ze haar uitlezen, en ik kan de auto daar achterlaten, slechts 40 km verderop, en je rijdt niet eg lekker met een probleem in je auto,,, ik houdt jullie op de hoogte, spannende tijden

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het allemaal gewoon eens goed bekken dient te worden om erger te voorkomen probeer je niet te focussen op 1 systeem, maar bekijk de auto eens helemaal, licht hem helemaal door (laat dat doen) en vandaar uit de oplossing.

 

Dit is een verkeerde weg.

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, isabella said:

Ik denk dat het allemaal gewoon eens goed bekken dient te worden om erger te voorkomen probeer je niet te focussen op 1 systeem, maar bekijk de auto eens helemaal, licht hem helemaal door (laat dat doen) en vandaar uit de oplossing.

 

Dit is een verkeerde weg.

deze snap ik niet helemaal Raymond: de verkeerde weg? ik laat de auto uitlezen, daarna gaan ze de auto nalopen,, en eventuele problemen oplossen, is dat de verkeerde weg? ik laat mij leiden door mensen die er verstand van hebben, ik heb er wel verstand van, maar niet zoveel dat ik bepaalde problemen zelf kan oplossen, daar heb ik anderen voor,,

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, wimb said:

Ik ben benieuwd wat ze bij Jagpoint vinden. Niet lullig bedoeld naar jou, maar dit topic leest toch wel als een spannend jongensboek voor mij.

en in principe is dat het ook WIm, een tocht naar mogelijke problemen in mijn midlive droom. ik probeer gewoon te achterhalen, wat het probleem kan zijn, dus alles wat aangedragen wordt, neem ik mee op deze tocht.

net als de problematiek over de benzine boven de 2 euro,, ook een ongoing story

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, deepfreeze said:

en in principe is dat het ook WIm, een tocht naar mogelijke problemen in mijn midlive droom. ik probeer gewoon te achterhalen, wat het probleem kan zijn, dus alles wat aangedragen wordt, neem ik mee op deze tocht.

net als de problematiek over de benzine boven de 2 euro,, ook een ongoing story

Komt ooit goed dit, maar pas nadat ie aan de WDS heeft gehangen, of een jaarsalaris aan onderdelen heeft geabsorbeerd.

 

Er zitten ook wat verwarrende wendingen in dit topic vind ik.

Zoals de manier waarop accu en bobines zijn goed bevonden. Hoe dan?

Maar misschien ook omdat het topic (titel) over O2 sensors gaat, de cats vervangen, zijn maar Lambda niet?

Heb je met eigen ogen gezien dat de cats leeg waren?

 

Als je echt nog iets zelf wil proberen (abs/dsc storing) zou ik de achterste abs sensors eruit halen en schoonmaken, en dan de reluctorring op de as die het puls signaal triggert eens bekijken (rotten soms waardoor het niet meer goed werkt)

Maar wat Raymond aangaf klopt natuurlijk en blijft het gokken op afstand..

 

Wat je ook zelf probeert, doe het veilig want een ongeluk is zo gebeurd..

 

https://youtu.be/pKPli151sII

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

Er zijn genoeg specialisten, en zeker ook heel veel die er ECHT verstand van hebben, diegene waar je nu naartoe gaat weet ook echt waar hij mee bezig is, dus dat is goed.

 

Maar ik bedoel dat er eerst eens helemaal naar de auto gekeken dient te worden,om niet weer het volegdne NA dit verhaal te mogen ontvange.

 

Dus kijk even naar ALLES, ook voor in de toekomst dingen die ontstaan of al zicht baar zijn.

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, isabella said:

Er zijn genoeg specialisten, en zeker ook heel veel die er ECHT verstand van hebben, diegene waar je nu naartoe gaat weet ook echt waar hij mee bezig is, dus dat is goed.

 

Maar ik bedoel dat er eerst eens helemaal naar de auto gekeken dient te worden,om niet weer het volegdne NA dit verhaal te mogen ontvange.

 

Dus kijk even naar ALLES, ook voor in de toekomst dingen die ontstaan of al zicht baar zijn.

hoi Ray, dat wil ik ook, en moet ergens beginnen,,, op advies van Jagpoint, gan ik dus heen rijden,,, we gaan het beleven 

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, isabella said:

Het komt goed.

Mar houd de volgorde aan, het is zinloos verder geld aan zaken uit te geven die er niet toe doen.

 

Ik ben benieuwd wat er werkelijk scheelt.

Morning Raymond

ik ook, wilde vrijdag heen rijden DSC uitgezet, kwam niet ver, wilde het er niet op gokken, de auto wordt opgehaald van de week, en nagekeken, daarna een beslissing nemen, ik post een uitslag volgende week,,  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 11/21/2021 at 9:15 AM, isabella said:

Ik ben echt benieuwd...

nou de uitslag is bekend Raymond: gasklephuis was kapot, ze dachten eerst dat het de ECU was, verder is geconstateerd dat er een lek zit, in de 2e pakking, deze zit blijkbaar ergens op de motor. en trekt valse lucht, dus moet echt wel gedaan worden, verder heeft mijn reguliere garage, de beide katalysatoren verbindingen, niet goed gesloten, dat wordt dus morgen geregeld.

de auto rijdt weer, de pakking(en) zowel het inlaatspruitstuk, en dan de 2e pakking, worden volgende maand vervangen,

  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

met veel interesse lees ik deze thread

Ik rijd zelf al 20 jaar XJ's, met een tussenpose van een jaar, sinds eind okt weer  een XJR uit 2004.

Omdat ik graag (door schade en schande wijs geworden) alleen specialisten aan mijn auto laat sleutelen kwam ik vroeger altijd bij DVI (David Vogelaar). Maar sinds hij veel int'le projecten is gaan doen was ik in oktober op zoek naar een andere specialist.

 

Ik woon in Amsterdam en heb ook JagPoint overwogen, want die zitten relatief dichtbij. Dus ik ben eens gaan kijken voor een eerste kennismaking en een proef-rondritje met mijn auto (verder geen lampjes of problemen) resulteerde daar tot mijn verbazing in de diagnose 'hij pingelt, we kunnen een keer een tegen-druk meting doen in het uitlaat systeem". Dus een keer teruggegaan, een uur later kwam de diagnose: "katalysatoren zijn verstopt kunnen we vervangen door 'oude' gereviseerde, kosten onderdeel ‚ā¨ 1.200 & oude kats inleveren + uurtje werk om ze te monteren'. Dit terwijl ik overigens geen motorproblemen, vermogensverlies, inhouden, rare luchtje of geluiden, lampjes of iets dergelijks ervoer. Ik moest toch nog een keer naar G&G voor wat poli-rubbers en Raymond om een second opinion gevraagd, die tot de conclusie kwam dat er niets aan de hand was behalve (preventief) de PCV klep vervangen ( ‚ā¨55,=).

 

Da's nogal een verschil....ik rijd dus graag een dagje heen en weer naar Zeeland.

En ondertussen kun je oesters meenemen ;-)

Zo te zien aan dit 'draadje' zit er bovendien nogal wat tijd investering in het heen en weer rijden naar allerlei garages en ondertussen de ANWB als'ie stilvalt. Als dit je hobby is ....wat ik denk dat het is, gezien de effort en gevoel voor detail.....en als je zoveel tijd eraan kunt besteden, dan is mijn bescheiden inschatting dat je heel erg blij wordt in Zeeland, want daar is het wel one-stop-shopping en wordt het echte probleem gevonden en opgelost

 

succes en wijsheid met de keuzes!

  • Like 1
  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

morning: na het vervangen van het gasklep huis, het volgende: de auto moet eerst opwarmen, voordat er mee gereden kan worden, en schijnt een lekkage te zitten in de  '2e pakking' deze trekt valse lucht, waardoor de motor in het begin (koud dus) 'schud' ook de lampjes motor management brand, en de mededeling beperkte motor prestatie, die verdwijnt als de motor warmer wordt, de auto rijdt daarna perfect.

 

2 vragen: kan vals lucht 2e pakking dit schudden veroorzaken?

en wat houd 2e pakking in, waar zit die?

 

mvg

 

Inge en Frank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

√ó
√ó
  • Create New...