deepfreeze Posted November 6, 2021 Author Share Posted November 6, 2021 3 hours ago, keesh said: 🤔 Garage heeft wel de uitlees apparatuur maar weet niet wat hij met de uitkomst moet? Zoals Rob ook al zegt, accuspanning, even accu en laadspanning controleren. idee... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted November 6, 2021 Share Posted November 6, 2021 Dat si nogal een rapport! Vooral 1 zonder ook maar 1 Jaguarcode. Laat eens uitlezen met een SDD of WDS, 90 procent van deze storingen komen van een voedingsprobleem en een verkeerde uitleescomputer. Beperkt vermogen is gewoon goed uit te lezen met een SDD of WDS, daarna wat simpele proefjes en je weet alles. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 6, 2021 Author Share Posted November 6, 2021 17 minutes ago, isabella said: Dat si nogal een rapport! Vooral 1 zonder ook maar 1 Jaguarcode. Laat eens uitlezen met een SDD of WDS, 90 procent van deze storingen komen van een voedingsprobleem en een verkeerde uitleescomputer. Beperkt vermogen is gewoon goed uit te lezen met een SDD of WDS, daarna wat simpele proefjes en je weet alles. ik laat morgen ff de ANWB kijken, moet wel lukken dan,,, ik dacht ook aan een voeding probleem, morgen post ik de resultaten. fijne avond ray. en thanks wederom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted November 7, 2021 Share Posted November 7, 2021 Als je van ons een computer wilt lenen bel je even, dan kijken we op afstand met je mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 7, 2021 Author Share Posted November 7, 2021 12 minutes ago, isabella said: Als je van ons een computer wilt lenen bel je even, dan kijken we op afstand met je mee. op afstand mee kijken?? hoe wil je dat doen dan,,,, nieuwsgierig,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted November 7, 2021 Share Posted November 7, 2021 Met een C-recorder... Is een hoogstaand stukje techniek wat alle metingen en submetingen die de motor ecu verricht en opslaat interpreteert en onthoud. Daar war de motor ecu de storingen als niet belangrijk aanschouwd en wist na en volgende start onthoud onze computer die wel, die worden door ons bekeken als je het apparaat terugstuurt en kijken we waar het probleem zit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 8, 2021 Author Share Posted November 8, 2021 Okay, ANWB is geweest, geen oplossing, zijn apparatuur kon de auto niet uitlezen, de accu is top! dus nu naar Jacob Schaap in Lelystad voor een uitlees sessie.. to be continued. mvg Inge en Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 Waarom ga je niet naar Jagpoint in Soest? Dat zijn specialisten waar ik veel goede verhalen over heb gehoord. Jacob Schaap is volgens mij 'slechts' een algemene dealer zoals van Mossel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 9, 2021 Author Share Posted November 9, 2021 40 minutes ago, wimb said: Waarom ga je niet naar Jagpoint in Soest? Dat zijn specialisten waar ik veel goede verhalen over heb gehoord. Jacob Schaap is volgens mij 'slechts' een algemene dealer zoals van Mossel. hi Wim, die ken ik niet, en idd, schaap is een rover dealer, met licentie voor jag, ik ga eens kijken. thnx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart XJSC Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 Tegenwoordig is Jagpoint in De Bilt gevestigd maar er is daar inderdaad veel Jaguar kennis aanwezig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 13, 2021 Author Share Posted November 13, 2021 goed, ik dus op weg naar jagpoint om 730 vrijdag, ben Almere nog niet uit, beginnen er lampjes te branden (zie onderstaand) auto neergezet, ANWB bellen, alweer.... die sleept de auto naar een veilig punt, weer bellen, mannetje leest de auto uit, nu ging dat wel, van de week niet, allerlei ,meldingen (geen rapport helaas) op weg naar huis, Anwb erachter aan, kan wel, 500 meter verder, geen sja uhmm trek kracht meer, gas geven en niks uitbollen neergezet, en op de sleep auto naar huis... hieronder dus de foto's van de meldingen. de auto is net goed gekeurd, 2000 aam uitgegeven, en nu dit,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted November 13, 2021 Share Posted November 13, 2021 5 hours ago, deepfreeze said: de auto is net goed gekeurd, 2000 aam uitgegeven, en nu dit,,, Kweenie, maar Raymond heeft (dacht ik) nog altijd een gratis diagnose. Klopt dat @isabella? En nou zal het wel wat kosten om jouw auto daar te krijgen, maar dit gedoe is ook allemaal niet gratis. Bovendien lijkt het er op dat je alleen maar meer ellende krijgt. Zou je niet toch... de aanhouder wint wel, maar lijkt me niet dat je zo "het Jag-gevoel" gaat krijgen. Overigens heb ik ook een S-type, uit 2000 (V6 handbak) en nog nooit dergelijke problemen gehad. Toen ik 'm kocht had ie wat (bougies onder de luchtinlaat kapoet... lambda geroosterd... wat bobines...), dan wat raammechanieken die krak deden, later nog de draagarmen achter en verder nooit problemen. Inmiddels 10 jaar en 60.000km verder. Dus HET KAN maar je moet wel een goeie hebben als start. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 13, 2021 Author Share Posted November 13, 2021 9 minutes ago, Pizzaman said: Kweenie, maar Raymond heeft (dacht ik) nog altijd een gratis diagnose. Klopt dat @isabella? En nou zal het wel wat kosten om jouw auto daar te krijgen, maar dit gedoe is ook allemaal niet gratis. Bovendien lijkt het er op dat je alleen maar meer ellende krijgt. Zou je niet toch... de aanhouder wint wel, maar lijkt me niet dat je zo "het Jag-gevoel" gaat krijgen. Overigens heb ik ook een S-type, uit 2000 (V6 handbak) en nog nooit dergelijke problemen gehad. Toen ik 'm kocht had ie wat (bougies onder de luchtinlaat kapoet... lambda geroosterd... wat bobines...), dan wat raammechanieken die krak deden, later nog de draagarmen achter en verder nooit problemen. Inmiddels 10 jaar en 60.000km verder. Dus HET KAN maar je moet wel een goeie hebben als start. zover ik het nu kan bekijken en op aangeven van Mr google en de ANWB (waaraan ik weinig waarde hecht) heeft het te maken met: sensors DSC, ABS, en de krukas sensor. het JAG gevoel is er al een paar jaar hoor, en idd, G&G is een topper, maar veuls te ver weg, ik moet het echt dichterbij gaan zoeken, dus dat gaat Jagpoint worden, denk ik, eerst maar even sparen lol, wordt weer veel hondjes uitlaten (uitlaatservice) groet Inge en Frank, en onze niet zo lekker lopende jag-queline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted November 13, 2021 Share Posted November 13, 2021 42 minuten geleden, deepfreeze zei: .... maar veuls te ver weg. Om een probleem in een keer op te lossen is het nooit te ver en zeker niet te duur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 16 hours ago, deepfreeze said: G&G is een topper, maar veuls te ver weg Ze hebben een haalservice; vraag maar aan Raymond of Joke. Overigens, waarom heb je Logicx de auto niet naar Jagpoint laten brengen i.p.v. met een escorte naar huis gereden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 14, 2021 Author Share Posted November 14, 2021 2 minutes ago, wimb said: Ze hebben een haalservice; vraag maar aan Raymond of Joke. Overigens, waarom heb je Logicx de auto niet naar Jagpoint laten brengen i.p.v. met een escorte naar huis gereden? ik ben niet naar huis gereden, ik ben op een ambulance vervoerd, ik ben al bij Raymond geweest, met mijn XJ300. vervoer kosten voor een auto met de haal en breng service, zijn € 400, als er iets uitkomt dat de wereld niet kost, bv sensors, dan spaart dat nogal wat geld uit, als jagpoint een diagnose kan stellen, en dat zit dan praktisch om de hoek, scheelt dat nogal wat geld, ik kan een ambulance huren voor in de top 120 euro, ik moet sparen voor een reparatie, bij Raymond mag de auto max 3 dagen staan, als ik de auto laat nakijken, en de rep kost teveel, of kan niet gemaakt worden in het ergste geval, is het makkelijker om de auto nar de Bilt te brengen, en eventueel weer op halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poelie Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 Allerlei sensoren tegelijk, "toeval". Hoe was de dynamo? Krijg je de auto nog stationair lopend? In dat geval kun je een multimeter gebruiken om het spanningsverloop te meten. Mijn vrouw haar x308 startte 1x moeilijk en liep 2 seconden op 100 rpm te stotteren, meteen 10 fouten. Daarna ook weer allemaal weg. Het zal de korte dip in spanning zijn geweest. O2 sensoren van Bosch, NGK of DENSO op de aftermarket bestellen. Dit zijn de 3 premium merken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 14, 2021 Author Share Posted November 14, 2021 5 minutes ago, Poelie said: Allerlei sensoren tegelijk, "toeval". Hoe was de dynamo? Krijg je de auto nog stationair lopend? In dat geval kun je een multimeter gebruiken om het spanningsverloop te meten. Mijn vrouw haar x308 startte 1x moeilijk en liep 2 seconden op 100 rpm te stotteren, meteen 10 fouten. Daarna ook weer allemaal weg. Het zal de korte dip in spanning zijn geweest. O2 sensoren van Bosch, NGK of DENSO op de aftermarket bestellen. Dit zijn de 3 premium merken. de auto start goed, toerental wat hoog, ik kan wel gaan bestellen, maar moet ik wel weten, wat er precies speelt? ik kan dr zelfs een stukje mee rijden, maar wil geen schade veroorzaken, dus daar begin ik maar niet aan, de ANWB heeft de foutmeldingen gewist, na 500 mtr rijden, waren de meldingen er weer,,, dit heeft niets te maken met O2 sensoren, maar met ik denk, krukas sensor, ABS sensor, en weet ik veel wat voor sensors, het enige waar ik mij nu zorgen om maak is de motor storing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 On 11/6/2021 at 1:59 PM, deepfreeze said: Hi All, BIW hahahaha, de Stype BJ 2002 is gekeurd en goed bevonden. na het vervangen van: 2 voorbanden, de wiellagers voor, de koplampen die niet bleken te werken, vanuit de bediening binnen, dus naar Hendrikus gestuurd in Baflo, ze zijn weer perfect! beide cats vervangen, ook weer top, kosten plaatje viel mee. geen meldingen meer, tot afgelopen woensdag, beperkte motor prestatie! het irriteert mij!! maar goed, ik weet inmiddels dat het een paar dingen kunnen zijn, of waren: de lekkende cats (vervangen) bougies( vervangen) luchtfilter(s) vervangen, of een probleem met de lucht mix? daar heb ik geen verstand van dus, dus net bij de garage geweest, en de auto laten uitlezen,,, had ik met de vervanging van de cats nog maar 4 foutmeldingen geen belangrijke, das nu wel ff anders!!!zie bijgevoegd rapport, iemand enig idee, wat hier aan de hand is???? het lijkt wel of alle modules ontregeld zijn,,, graag een reactie op dit rapport en wat het kan inhouden,, mvg Inge en Frank fouten rapport.pdf 423.86 kB · 9 downloads Ik zie Accuspanning en laadstroom meerdere malen terug in de lijst met fouten. Dus daaraan voorbij gaan terwijl mensen hier, incl de specialist aangeven dat een voedingsprobleem best waarschijnlijk is, is niet zo slim misschien. (zitten de accupolen überhaupt wel goed vast?) Ik raad je aan om de auto naar Hzand te laten brengen. Kost volgens mij iets van 120 euro als je het via G&G regelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 15 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Kost volgens mij iets van 120 euro als je het via G&G regelt. Het is natuurlijk een verschil of je een auto vervoerd of tien😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 14, 2021 Author Share Posted November 14, 2021 32 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Ik zie Accuspanning en laadstroom meerdere malen terug in de lijst met fouten. Dus daaraan voorbij gaan terwijl mensen hier, incl de specialist aangeven dat een voedingsprobleem best waarschijnlijk is, is niet zo slim misschien. Ik raad je aan om de auto naar Hzand te laten brengen. Kost volgens mij iets van 120 euro als je het via G&G regelt. hi, lees even terug, ,over de accu en dergelijke, en mn XJ is bij Ray geweest, de kosten voor transport waren nagenoeg hetzelfde als de reparatie,,, G&G is top, nogmaals, maar ik moet het dichterbij zoeken, het gissen naar mogelijke problemen, is tijd verspilling en tijd rovend, uitlezen dus, kijken wat het probleem kan zijn,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 14, 2021 Author Share Posted November 14, 2021 8 minutes ago, keesh said: Het is natuurlijk een verschil of je een auto vervoerd of tien😉 lol das waar, een enkele rit naar Heinekenszand kost je €150 ex de BTW das ruim €360 incl. voor 1 auto hahahah,,, een ambulance huren kost nogmaals €120 voor een retour rit(ten) het heeft niets met G&G te maken, is een top garage,,maar gewoonweg te ver 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 Okee zelf weten natuurlijk. De keuze gaat niet tussen uitlezen en gissen denk ik. Uitlezen zegt niet alles. Het gaat om interpretatie van de gegevens (combinatie ervan) Als meerdere electronische units flippen en apart van elkaar roepen dat er wat mis is met boordspanning, dan zou die combinatie van gegevens iets moeten betekenen boven de andere codes uit.. Het blijft moeilijk, weet ik intussen uit ervaring..(had af en toe geen spanning op TCM waardoor het hele netwerk er regelmatig uit lag en overal codes uit iedere unit..) Maar gaf geen spanning probleem meldingen.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepfreeze Posted November 14, 2021 Author Share Posted November 14, 2021 46 minutes ago, Iksjeezesel said: Okee zelf weten natuurlijk. De keuze gaat niet tussen uitlezen en gissen denk ik. Uitlezen zegt niet alles. Het gaat om interpretatie van de gegevens (combinatie ervan) Als meerdere electronische units flippen en apart van elkaar roepen dat er wat mis is met boordspanning, dan zou die combinatie van gegevens iets moeten betekenen boven de andere codes uit.. Het blijft moeilijk, weet ik intussen uit ervaring..(had af en toe geen spanning op TCM waardoor het hele netwerk er regelmatig uit lag en overal codes uit iedere unit..) Maar gaf geen spanning probleem meldingen.. hi,ik zie ook geen spanning meldingen, zoals Raymond al aangaf, zegt de getoonde readout, niks over Jag meldingen,,, het verschil zit hem in de afstand,,, en de kosten om de auto ergens te krijgen, de meldingen geven verschillende fouten aan, ik als leek, kan daar niets mee, wimB gaf aan dat jagpoint ook erg goed is, en het vergeleken bij Heinekenzand nagenoeg om de hoek, dus een logica, ik kan niet vertrouwen op de readout van de garage, zoals Raymond al aangaf, vanwege het niet tonen van jag meldingen in het rapport, dus sja,,, wat te doen he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 2 uren geleden, Iksjeezesel zei: Het gaat om interpretatie van de gegevens (combinatie ervan) Helemaal eens! Te veel UV en duidelijk te lage spanning rechtsachter. 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.